voedingschema goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingschema goed?

hallo,

wat vinden jullie van dit schema?
    ik ben 22 jaar
    65kg
    1.75m

mijn doel is om 3-5 kg af te vallen

ik sport 3 keer per week
    1 keer in de week kickboxen
    2 keer in de week loop ik hard +- 5km.

alvast bedankt.
    Attached Files

Ziet er prima uit, heb niet echt naar je productkeuze gekeken maar neem niet aan dat er chips etc bij staat.
    Je zou wat meer vet binnen mogen krijgen die kun je dan inwisselen voor koolhydraten vet rond de 65gr is ideaal.
    Maar je kunt vast kijken hoe je hier op gaat.
    Houd er wel rekening mee dat je metabolisme vertraagt dus ga om de 4 weken een weekje op onderhoud eten of misschien net wat er boven (100kcal) of houdt refeed dagen. Meer daarover hier:

forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/21419-wat-refeed.html

Succes! Post je je resultaten hier?

Comment

Op zich prima, behalve dat er bij je mozzarella geen voedingswaarden staan. Die moeten er dus nog bij. Of makkelijker: je laat de mozzarella weg.

Verder vind ik je hoeveelheden erg raar en bepaald niet praktisch/economisch. Voorbeelden:
      - 50 gr broccoli
      - 75 gr tomaat
      - 50 gr komkommer

Wat ik hier zo raar aan vind, is dat het zo onpraktisch is. Ga je dan iedere dag een stronkje broccoli afsnijden en apart koken? Of driekwart tomaat snijden? Of een klein stukje komkommer snijden? Dan is het onvermijdelijk dat je de helft van je eten weg kunt gooien na verloop van tijd. Zonde van je geld. Kun je beter grotere porties van één of twee groenten eten.
      Om diezelfde economische reden zou ik ook je laatste ei-eiwit vervangen door gewoon een heel ei. Qua macro's zou dat nog passen, maar dan hoef je dat eigeel niet weg te gooien.
      Ik doe een gok

Comment

hallo diasog

bedankt voor je reactie
        zijn refeeddagen perse nodig?
        ik wil dit schema 6 dagen per week aanhouden en 1 carbload/cheatdag inplannen en hierbij zou dan idd wat chips, chocolade etc inkomen.

weet nog niet of ik mijn resultaten ga bijhouden hier, hangt ook van de resultaten af;p

Comment

hoi pren

ik wist niet precies welke hoeveelheden ik voor de broccoli, tomaat, komkommer moest aanhouden.
          er stonden alleen grammen en geen hoeveelheden in stuks.

ik eet +- 1/3 van een broccoli bij mijn avondeten
          1 hele tomaat bij mijn middageten
          en een kwartkomkommer

wat zijn de grammen hiervan dan, dan kan ik deze verwerken in het schema

Comment

Originally posted by mdl1 View Post
            hallo diasog

bedankt voor je reactie
            zijn refeeddagen perse nodig?
            ik wil dit schema 6 dagen per week aanhouden en 1 carbload/cheatdag inplannen en hierbij zou dan idd wat chips, chocolade etc inkomen.

weet nog niet of ik mijn resultaten ga bijhouden hier, hangt ook van de resultaten af;p
            Je doet niet aan low-carb, dus een carbload is niet nodig. Een refeed daarentegen wel. Je metabolisme past zich namelijk aan aan je eetpatroon, dus zonder refeeds vertraag je je metabolisme en dan zul je uiteindelijk geen resultaat meer boeken.

Persoonlijk zou ik in jouw geval voor 2 refeeds per week gaan en dan gewoon op onderhoud eten. Liever geen junk.

EDIT:
            één komkommer is ca. 400 gr.
            één tomaat is ca. 100 gr.
            één broccoli is ca. 500 gr.
            Ik doe een gok

Comment

oke dan zal ik 2 refeeddagen in het weekend inplannen.
              hierbij nogmaals het schema, nu iets aangepast.
              is deze beter zo?
              Attached Files

Comment

hallo allemaal

ik ben inmiddels bijna een jaar verder.
                het schema wat ik de laatste keer het gepost heeft weinig tot niks geholpen en ben er daarom na en paar maanden mee gestopt en heb een diëtiste geconsulteerd. ze heeft me het volgende schema gegeven.

inmiddels ben ik weer een paar maanden verder en heb nog steeds geen progressie geboekt
                in het schema van de dietiste eet ik altijd 4 boterhammen per dag met verschillend mager beleg en tussendoor altijd fruit of kwark en 's avonds wat de pot schaft. Ik houd het schema moeilijk vol en zou graag een ander schema willen waardoor ik sneller resultaat zie. Door dit schema heb ik vaak hongerpieken en als ik dan eenmaal toe geef dan heb ik het idee dat heel mijn week is verpest als ik dan een halve chocolade reep heb gegeten. Dit gebeurd 2x per week.
                ik vind dit heel moeilijk en voel me dan erg down.

ik ben inmiddels ook meer gaan sporten in de hoop dat ik sneller gewicht verlies.
                ik kickboks nu 4 keer per week en doe nu sinds 1 maand 1 of 2 keer krachtsport voor het kickboksen.

mijn vriend heeft me geholpen met een 2 daags krachtschema. hij denkt dat ik in dit afgelopen jaar juist ben afgevallen in vet en waarschijnlijk wat spiermassa ben aangekomen. juist ook omdat ik voor dit jaar/ anderhalf jaar weinig sportte.
                als dit zo is, dan wil ik liever 4 kg lichter zijn dan mijn huidige gewicht zonder die extra spiermassa.
                hij denkt ook dat ik misschien juist te veel onder onderhoud eet, helemaal omdat ik nu meer sport.
                en dat ik daardoor ook vreetbuien krijg.

zouden jullie me willen helpen. ik vind het nu erg moeilijk en heb er veel voor over om die paar kg kwijt te raken.

alvast bedankt
                Attached Files

Comment

Vind het niet echt een sterk schema tbh. Beetje laag in kcal hetgeen je al snel problemen op gaat leveren omdat je heel diep moet gaan zitten qua voeding en niet echt meer iets te snijden hebt. Zeker niet met je huidige sportpatroon.

Verder beetje mager qua eiwitten en sowieso qua vetten. Eiwitten heb je wat meer nodig om spiermassa te onderhouden en vetten werken verzadigend en zijn wel belangrijk voor wat hormonale / micronutrienten reden, iig als je zó laag in vetten zit krijg je wel wat issues.

Voor de rest zou je even een completer beeld moeten geven, wat heb je hiervoor gedaan qua dieet? Hoe lang? Hoe verliep dit en welke resultaten heb je hiermee behaalt?

Als je overigens je strength en conditioning op kickboxen wilt specificeren dan zou ik het qua krachttraining heel simpel houden en wat plyo / coördinatie toevoegen ipv een regulier bodybuilding schema gaan doen. Dat kan gewoon beter.

-----------

Voeding:

Ik zou 1800 kcal

E: 125 gr
                  K: 190 gr
                  V: 60 gr

Training:

4 x muay thai (je moet ff uitwerken wat je hier zoal doet, dit scheelt per gym nogal in mijn ervaring)

kracht:
                  2 x deadlift/squat/bench per week met daarbij:

1 x speedladder drills
                  1 x sprints / plyo

Maar dit bovenstaande kan anders, ligt aan de inhoud van je muay thai sessies.

------------------

Dit probeer je uit en maakt indien nodig aanpassingen aan de hand van je resultaten. Niet andersom zoals je nu doet want met huidige opzet is er weinig aan te passen.
                  Last edited by pescatore; 06-04-2015, 16:42.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ik heb nooit gedieet tot voor anderhalf jaar geleden. ik heb altijd rond de 60 kg gewogen en ben in anderhalf jaar ongeveer 4 kg aangekomen.
                    eerst heb ik het dieet gevolgd wat eerder in deze discussie staat. Dit heb ongeveer een half jaar gedaan zonder resultaat. Hierna +- december ben ik het schema van de dietiste gaan volgen. hierop ben ik vervolgens 1 kg in anderhalve maand afgevallen en op dit gewicht zit ik nu nog (64kg)

ik wil me niet specificeren op kickboksen. ik wil gewoon afvallen

Comment

ik heb nooit gedieet tot voor anderhalf jaar geleden. ik heb altijd rond de 60 kg gewogen en ben in anderhalf jaar ongeveer 4 kg aangekomen.
                      eerst heb ik het dieet gevolgd wat eerder in deze discussie staat. Dit heb ongeveer een half jaar gedaan zonder resultaat. Hierna +- december ben ik het schema van de dietiste gaan volgen. hierop ben ik vervolgens 1 kg in anderhalve maand afgevallen en op dit gewicht zit ik nu nog (64kg)

ik wil me niet specificeren op kickboksen. ik wil gewoon afvallen
                      Wat heb je in de tussentijd gedaan dan? Gestopt met dieet? Het is ondertussen april, dat bedoel ik.

In het geval dat afvallen je prioriteit heeft dan zou ik 3 x per week kracht doen en de dagen eromheen gaan kickboxen. Daarnaast vind ik het een beetje zorgelijk dat je op 1500 kcal nauwelijk afvalt met dit sportpatroon. Voeding strict bijgehouden?

Als dit het geval is dan zou ik eerst een paar weken investeren je capaciteit iets omhoog te brengen om vervolgens met een goed voedingspatroon en gerichte krachttraining naar je doel toe te werken.

Comment

Nee in tussentijd ben ik doorgegaan met het schema van de diëtiste. En hier houd ik me nog steeds aan. Het schema heeft wel het best geholpen van de 2 schema's die ik nu heb gevolgd. Zou het een idee zijn om 1 boterham toe te voegen smiddags om 1500 uur met wat kip filet of rookvlees? Zo voorkom ik misschien dat hongergevoel en voorkom ik een vreetbui?
                        Ik houd een app bij waarin ik in aangeef wat ik gegeten heb en daarin variëren kcal tussen de 1600 en soms 2100kcal per dag. Op die dagen dat ik 2100 eet heb ik een vreetbui of kan ik door druk van mensen om me.heen iets niet laten staan. (Stukje taart etc) omdat ik dan zoveel honger heb.

En wat vinden jullie van optimel kwark en drinken? Dit drink ik ook wel bijna dagelijks

en ik drink op mijn werk ongeveer 4 bakjes café crème, kan ik dit dan ook beter schrappen en gewoon zwarte koffie pakken?

Comment

Nee in tussentijd ben ik doorgegaan met het schema van de diëtiste. En hier houd ik me nog steeds aan. Het schema heeft wel het best geholpen van de 2 schema's die ik nu heb gevolgd. Zou het een idee zijn om 1 boterham toe te voegen smiddags om 1500 uur met wat kip filet of rookvlees? Zo voorkom ik misschien dat hongergevoel en voorkom ik een vreetbui?
                          Ik houd een app bij waarin ik in aangeef wat ik gegeten heb en daarin variëren kcal tussen de 1600 en soms 2100kcal per dag. Op die dagen dat ik 2100 eet heb ik een vreetbui of kan ik door druk van mensen om me.heen iets niet laten staan. (Stukje taart etc) omdat ik dan zoveel honger heb.

En wat vinden jullie van optimel kwark en drinken? Dit drink ik ook wel bijna dagelijks

en ik drink op mijn werk ongeveer 4 bakjes café crème, kan ik dit dan ook beter schrappen en gewoon zwarte koffie pakken?
                          Ik ben benieuwd waarom je wil afvallen als je zo licht bent. Verder hou je je niet aan het schema want je geeft aan vreetbuien te hebben.

Dus hou je je niet aan je schema. Als je op weekbasis een tekort van 3000kcal probeert te generen en je eet 1 of 2 dagen al 1000kcal meer gaat het zeer traag.

Ik eet nu 4 weken onder mn onderhoud en ik ben 3kg afgevallen. Dit zou voor jou ook zo moeten werken. Maar schemas helpen je niet als je je er niet 100% aan houd. Mocht je dan toch cheaten zorg dan dat je in ieder geval wel op je vooraf afgesproken kcal uitkomt.

Afvallen is niet minder dan een tekort aan voedingstoffen genereren. als dit tekort er niet is gebeurt er niks. Of je metabolisme is kaduuk maar dat denk ik niet aangezien je zovaak honger hebt

Comment

Ok ik ga ff streng voor je zijn want ik denk dat het euvel wel boven water is.

Als mensen gaan eten "ongeveer tussen 1500 en 2100 kcal" dan krijg je hoogstwss meer binnen dan je denkt. In 95% van de gevallen is dit zo. En niemand van deze mensen is zich vaak bewust ervan maar als ze zich vervolgens aan een plan houden loopt het als een trein. Je zegt dat je het graag wilt, doe het dan ook gewoon.

1. Maak een voedingsschema dat gebaseert is op correcte macro's. Je huidige voldoet naar mijn mening niet, en houd je hieraan. Als je veel honger hebt dan moet je meer volume in je schema zetten wat betreft bijv groenten.
                            2. Zorg voor degelijke training en houd je hieraan. Post je huidige trainingen eens als je wilt.
                            3. Meet je resultaten en pas waar nodig je aanpak links of rechts wat aan.
                            4. Wees consistent!! Dit is echt het belangrijkste.

Wat is cafe creme? Koffiemelk?

Ik heb letterlijk nog nooit iemand meegemaakt met een goed plan en die zich er daadwerkelijk ook aan hield die geen resultaat boekte dus even in de spiegel kijken, zaakjes op orde brengen en er tegenaan.

Comment

Ik heb soms inderdaad ook moeite om me precies aan het schema te houden. Maar als ik teveel eet dan probeer ik dit te compenseren Door meer te sporten of de volgende dag minder te eten.
                              ook heb ik geen cheat meals van 1000kcal, eerder tussen de 300-500kcal
                              Ik wil afvallen omdat ik een meisje ben en 64 kg veel te veel vind

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X