Food, Cutting, & school, studentenleven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Food, Cutting, & school, studentenleven

Nieuw jaar nieuwe kansen zeggen ze altijd
    ivm met school en werk kan ik geen vaste schema aanhouden wat eten betreft, ik moet dus flexibel kunnen zijn en dat vraagt om redelijk kleine porties waar ik toch alles uit moet kunnen halen.

In de loop der jaren heb ik wat getraind, en het trainen op zich gaat heerlijk. Als ik het zelf zou moeten zeggen lopen alleen m'n schouder, armen en kuiten wat achter op de rest. Sterker word ik wel, daar ligt het probleem niet in, alleen groeien gaat f-ing lastig....... ja ik weet dat dat 11/10 keer aan de voeding ligt

enfin, doelstelling voor de maanden September en Oktober is om te cutten naar een respectabel vp, om en nabij de 12%, lager mag natuurlijk altijd hahaha. dan maintainen tot het nieuwe jaar, en dan, al dan niet met een test-p/test-e kuur, bulken tot April.

stats:
    176 cm
    74 KG
    DL:2x140
    SQ: 2x110
    BP: 2x80,

Ik train sinds een maand weer, ik had sinds begin Mei last van een schouderblessure, en in de Ramadan heb ik ivm fulltime werken en de Ramadan geen tijd gehad om te trainen gezien de gym sluit om 23.00.

maar eerst deze cut goed doen, het voedingsschema dat ik ga aanhouden heb ik bijgevoegd, hij lijkt mij in kcal en evk verhoudingen wel goed, ik heb alleen altijd last gehad met het 'timen' van maaltijden, hier ontvang ik dus graag feedback op. Wat ik bedoel met timen is dat ik bv. al mijn eiwitten te vroeg eet, en mijn koolhydraten te laat op de dag.

Alvast bedankt bodynetters!voedingsschema september 2014.doc

Het lijkt er op dat je veels te veel onder je onderhoudt zit met nog geen 1800 kcals.
    Wat is je vetpercentage ?
    Of wat is je onderhoudt ?

En je vetten mogen ook wel een stuk omhoog !
    32 gram is niet zo heel veel.

Comment

Het timen van je maaltijden is niet zo heel belangrijk , wel dat je gewoon alles binnen krijgt.
      Maak het jezelf niet te moeilijk en ga eten wanneer je tijd hebt.
      Of maak er tijd voor eventueel , we moeten allemaal gewoon kunnen eten toch ?!
      Als je 5 maaltijden hebt moet het allemaal niet zo'n probleem zijn.
      Of maak het jezelf makkelijker door je maaltijden makkelijker te maken , bijvoorbeeld.

Wel vind ik het fijn om de verdelingen zo te maken dat ik per maaltijd ongeveer dezelfde waardes binnen krijg.
      En dat zou niet zo moeilijk moeten zijn.

Comment

Ik zou sowieso nog niet gaan kuren. Denk niet dat je daar al ver genoeg voor bent.
        Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Lethal View Post
          Het lijkt er op dat je veels te veel onder je onderhoudt zit met nog geen 1800 kcals.
          Wat is je vetpercentage ?
          Of wat is je onderhoudt ?

En je vetten mogen ook wel een stuk omhoog !
          32 gram is niet zo heel veel.
          mijn ruststofwisseling ligt als het goed is rond de 1800, vp ligt tussen de 15 en 20 %,17/18 denk ik :S.
          ik train 4-5 keer in de week, hierbij pak ik elke spier 1 keer. cardio doe ik elke training een kwartier, gewoon lekker LIT. De vetten omhoog zeg je? dus ik zou dan een hoeveel moeten denken? 50gr? 60gr? 70gr? bedankt voor je feedback Lethal!

Comment

Vet is 20 tot 30% van je totaale calo dacht ik.
            1 gram vet is 9 cal
            Dus maak je berekening maar.

Comment

Originally posted by Pren View Post
              Ik zou sowieso nog niet gaan kuren. Denk niet dat je daar al ver genoeg voor bent.
              Ik zit nu gewoon in een twijfelfase Pren, aan de ene kant wil ik (een stuk) sneller groot worden, aan de andere kant weet ik dat ik natty nog genoeg eruit kan halen. AAS laat ik voorlopig voor wat het is, in November of December zelfs ga ik pas kijken of ik die stap wil nemen of niet. Dat ik er niet ver genoeg voor ben zijn we het over eens.

Comment

Originally posted by rudie View Post
                Vet is 20 tot 30% van je totaale calo dacht ik.
                1 gram vet is 9 cal
                Dus maak je berekening maar.
                van de Sticky gepakt:

''Vetten
                Zijn onmisbaar voor bepaalde lichaamsfuncties, zorgen tevens voor opname van vitamines die alleen in vet oplosbaar zijn. Vetten hebben ten onrechte een zeer negatieve bijklank gekregen in onze maatschappij, dit komt vooral door het enorme aanbod aan verzadig vet (slecht) en transvet (zeer slecht). De onverzadigde vetten (goed) zijn echter onmisbaar en een goed voedingsschema bevat dan ook zeker 15-25% aan goede vetten.
                1 gram vet levert 9 kcal.
                Voorbeelden van producten rijk aan onverzadigde vetten zijn: vette vis, noten, allerlei soorten olie, ''

15% van 1800kcal is 30 gram vet.
                30% is dus 60 gram vet.
                .......... ik schroef het iets omhoog
                50gram lijkt me voldoende?

Comment

Vetten 1,2x je vvm

Comment

Hier wordt vaker aangeraden / op gehamert dat je eerst je voeding en je trainingen op orde zou moeten hebben voordat je aan aas denkt.
                    Ook dat je beter al iets massa hebt zodat de massa die je wint tijdens een kuur , makkelijker blijft hangen als je weer off gaat.
                    Klinkt allemaal best logisch natuurlijk , om teleurstellingen voor jezelf te voorkomen.

Ik zou dus eerst met deze basis dingen bezig houden en zorgen dat die in orde zijn voor jezelf , hier valt nog veel te winnen voor je voordat je een spuit hoeft zetten.
                    Je zou er altijd hard voor moeten werken , ook met een spuit en alles er omheen in orde moeten hebben.

Hoe heb jij je onderhoudt berekent precies ?
                    Wat is je lengte ?
                    En wat is je onderhoudt nou precies ?

Je hebt hier op het forum wel een excel bestand staan die je kan invullen en zo wordt je onderhoudt ook berekent op de katch mcardle en de Harris benedict manier.
                    Ook staat er bij welke verhoudingen je in je kcals het beste kan aanhouden.
                    Misschien niet zo'n slecht idee om daar is naar te kijken en in te vullen ?!
                    Kun je eventueel wat gerichter aan het werk wat betreft je voeding ook.
                    Last edited by Lethal; 23-08-2014, 11:54.

Comment

Ik zie nou pas dat je je lengte in je beginpost hebt gezet flippa.

Om echt gericht aan het werk te gaan wat betreft je voeding , zou ik gewoon een keer je vet percentage een keer goed laten meten , met een huidplooi meting.
                      Zo kun je je onderhoudt beter uitrekenen.

Met alle gegevens die je me nou hebt gegeven , vet houdt ik op 18% , kom ik ongeveer uit op 2650 kcal voor je onderhoudt.
                      Dan is 1800 wel een stuk lager en niet echt nodig om zo laag in je kcal te gaan zitten.
                      Zo komen je vetten ook wat hoger uit ineens , van wat ze adviseren te nemen.

Ik zou gewoon op trainingsdagen op je onderhoudt gaan zitten , en op rust dagen op 2300 kcal en kijken wat dit met je doet.
                      Zo kun je altijd nog verder kijken of je het wilt aanpassen of niet.

Zo lang je maar niet te veel afvalt en ook niet te weinig.
                      Last edited by Lethal; 23-08-2014, 12:20.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X