Starten van cut, incl refeed dagen (2). Graag mening!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starten van cut, incl refeed dagen (2). Graag mening!

Hallo mede bodybuilders,

Ik zal een kleine voorstelling doen.

Woonachtig in Vlaardingen, 24 jaar, train 4 jaar serieus in KT.
    Na 4 jaar hard werk, wil ik alles goed strak gaan trekken voor de vakantie.

Ik heb daarom zelf mijn voedingsschema's gemaakt, waarvan een low carb en een refeed schema.
    Low carb is een 3 dagen cycle, en de dag erna de refeed etc etc..

Ik zal beide posten, en vraag dan ook naar jullie mening, en mogelijk haal ik daar mijn voordeel uit.

Cheers, Taco

Low carb.jpgRefeed.jpg

Wat is de reden dat je een carb cycle doet om af te vallen? Beter gezegd, waarom volg je niet een 'normaal' cutschema?

Comment

Dynamix,

Hier een korte uitleg: Een cyclisch ketogeen dieet (of carb cycling) is een laag-koolhydraat dieet met tussenliggende periodes van hoge of matige koolhydraat consumptie. Dit is een dieet dat over het algemeen door bodybuilders en fitness atleten wordt gebruikt om vetverlies te maximaliseren en tegelijkertijd op een hoog intensiteit niveau te kunnen blijven trainen.

Daarentegen zijn de voordelen van de hoge koolhydraatdagen:

- Stimuleren een insuline respons die voedingsstoffen in je spiercellen transporteert, waardoor ze groeien
      - Vullen glycogeen voorraden aan die je spieren van brandstof voorzien
      - Zorgen ervoor dat je je goed en energiek voelt

Voordelen van de lage koolhydraatdagen:

- Bevorderen vetverlies door je lichaam vet voor energie te laten verbranden (in plaats van de suiker van de koolhydraten die het normaal zou krijgen)
      - Zorgen ervoor dat je lichaam gevoeliger voor insuline blijft, en verbeteren de spier-opbouwende respons van je lichaam

Ik heb een normaal cutschema gehad, en daar ook een mooi resultaat mee behaald vorig jaar, en dat schema was aan mij berekend. Nu heb ik het echter zelf gedaan en wil eens een andere manier proberen.

Zien wat voor mijn gevoel, en tussen mijn oren lekkerder werkt, vandaar!

Comment

Je verbrandt dmv een carb cycle niet meer vet dan met een 'normaal' cutschema als het kcal-tekort even groot is. Er zitten wel wat voordelen aan. Waarom doe je niet de carb cycle van UD2.0?

Comment

Heb de ud 2.0 bekeken, ziet er goed uit. Heb wel het trainingsschema overgenomen (depletion) om eens te kijken hoe dat voor mij werkt. Qua inname van voeding zit ik haast op gelijke hoogte.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X