Ik zit te twijfelen wel activiteitsniveau ik moet nemen met betrekking tot mijn voedingsschema.
Ik train 2a3 per week fullbody en af en toe als ik tijd over heb in het weekend nog een keer.
De bedoeling is wel om als ik gewend ben aan de belasting om vaker 3x te gaan.
Daarnaast nog hardlopen af en toe een keer hardlopen of zwemmen op lage intensiviteit, puur omdat ik het lekker vind.
Maar het zal toch vaak 2x per week fullbody zijn en af en toe een keer hardlopen.
Welke activiteits niveau zal ik moet pakken?
En als ik een keer extra train dat ik uitkom op 3x per week uitkom moet ik dat direct meenemen in behoefte?
Activiteitsniveaus
De formule van Harris-Benedict is nog niet compleet. In het dagelijkse leven heeft haast ieder persoon bepaalde mate van activiteit. Om deze activiteiten te berekenen wordt er een klassering gemaakt. Hieronder een overzicht:
Weinig of geen training, kantoorwerk -- x 1.2
Lichte training/sport 1-3 dagen per week -- x 1.375
Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week -- x 1.55
Zware training/sport 6-7 dagen per week -- x 1.725
Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. -- x 1.9
Ik train 2a3 per week fullbody en af en toe als ik tijd over heb in het weekend nog een keer.
De bedoeling is wel om als ik gewend ben aan de belasting om vaker 3x te gaan.
Daarnaast nog hardlopen af en toe een keer hardlopen of zwemmen op lage intensiviteit, puur omdat ik het lekker vind.
Maar het zal toch vaak 2x per week fullbody zijn en af en toe een keer hardlopen.
Welke activiteits niveau zal ik moet pakken?
En als ik een keer extra train dat ik uitkom op 3x per week uitkom moet ik dat direct meenemen in behoefte?
Activiteitsniveaus
De formule van Harris-Benedict is nog niet compleet. In het dagelijkse leven heeft haast ieder persoon bepaalde mate van activiteit. Om deze activiteiten te berekenen wordt er een klassering gemaakt. Hieronder een overzicht:
Weinig of geen training, kantoorwerk -- x 1.2
Lichte training/sport 1-3 dagen per week -- x 1.375
Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week -- x 1.55
Zware training/sport 6-7 dagen per week -- x 1.725
Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. -- x 1.9
Comment