helemaal down

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• helemaal down

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.
    Ik weet niet wat ik moet doen. Ik was op 1 september begonnen met fitness en dacht omdat ik toch 14-15% ben dat ik het beste kon cutten. Dat deed ik ook. maar nu vraag ik mij af of ik niet beter zou bulken aangezien ik toch bijna geen spiermassa heb , waarom cutten als je toch geen spieren te zien valt.
    Maar ik heb een beetje hoog vetpercentage vind ik , ben rond 13% denk ik blokjes worden zichbaar (4pack alleen ) Zou ik bulken of cutten? kan iemand mij helpen? ik zit echt in de war voel me niet goed hierdoor.

Alvast bedankt jongens

ik ben 1m68
    17jaar
    62,5kg ongeveer
    vet percentage weet ik niet want heb niet gemeten laatste tijd omdat ik mij slecht voel. maar blokjes maar 4blokjes zijn beetje zichbaar. Dus ongeveer 13% gok ik.

Bulken.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Lekker gaan bulken jongen.
      Ik raad je wel een clean bulk aan zodat je vet % niet torenhoog word.

Comment

3 jaar lang bulken
        Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
        musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Als je net begonnen ben kan je makkelijk aankomen in spiermassa zonder dat je vetpercentage hoger wordt, je hebt zelfs kans dat deze lager wordt. Lekker bulken dus!

Succes

Comment

Doe waar je je goed bij voelt. Ik zou cutten tot 10-12% en daarna clean bulken.

Comment

Thanks allemaal voor reactie. Ik heb gekozen voor lean bulken.
              Maar ga nu stilletjes omhoog gaan met kalorien. Ga nu al 2000kcal pakken.
              Dan volgend week 2200kcal en dan nog na een week 2400kcal. Dan zit ik normaal gezien wel juist.

Is voedingsschema goed?

voedingsschema mevlan op trainingsdag.xls

Comment

Als jij hiermee 0,3 tot 0,5 kilo per week aankomt zal het goed zijn.

Comment

Ik ben 7 maanden geleden ook met fitnessen, ik was toen 1,70 en 62 kg en vp van 10 - 11% en ben begonnen met bulken en nu ben ik 1,72 m en 67,5 kg op een vp van 11 - 12%.. ik denk dat dat als je gewoon een gezonde bulk doet dat je niet heel veel in vp zal stijgen.. dat betekent dus niet je 2500kcal vullen met 5 big macs!
                  Last edited by iTzPapi; 24-09-2014, 16:45.
                  Still in a learning process!

Comment

Waarschijnlijk mag je wel wat meer eten als dat. Je zit in de groei dus dat speelt ook mee.
                    Maar kijk het even aan, ga je er goed op dan pas je niets aan, lukt het niet om aan te komen dan verhoog je gewoon. En wat betreft je vetpercentage: niet zo druk om maken, het is herfst en voor je het weet vriest het weer. Dus je hoeft niet ripped op het strand te lopen En hiernaast ben je een beginner, die vaak een voordeel hebben mbt beginnergains. Vet verliezen én massa aankomen is dan geen uitzondering.

Comment

Originally posted by iTzPapi View Post
                      Ik ben 7 maanden geleden ook met fitnessen, ik was toen 1,70 en 62 kg en vp van 10 - 11% en ben begonnen met bulken en nu ben ik 1,72 m en 67,5 kg op een vp van 11 - 12%.. ik denk dat dat als je gewoon een gezonde bulk doet dat je niet heel veel in vp zal stijgen.. dat betekent dus niet je 2500kcal vullen met 5 big macs!
                      Leuk om te horen.
                      Nice transformation btw
                      Maar natuurlijk ik eet eigenlijk redelijk gezond ik volg mn schema altijd.
                      Ik ga beginnen met bulk heb er echt zin in.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                        Waarschijnlijk mag je wel wat meer eten als dat. Je zit in de groei dus dat speelt ook mee.
                        Maar kijk het even aan, ga je er goed op dan pas je niets aan, lukt het niet om aan te komen dan verhoog je gewoon. En wat betreft je vetpercentage: niet zo druk om maken, het is herfst en voor je het weet vriest het weer. Dus je hoeft niet ripped op het strand te lopen En hiernaast ben je een beginner, die vaak een voordeel hebben mbt beginnergains. Vet verliezen én massa aankomen is dan geen uitzondering.
                        Ik heb gekeken en mijn behoefte is +-2500kcal maar indien je 50min cardio doet mag je dan meer eten ofniet?
                        Ik zal het onthouden. Zal deze weekend alles meten en weten en kijken volgend week enzo wat er gebeurd.
                        Dank u voor informatie

Comment

die 2500 is een richtlijn, een formule zit niet altijd goed... probeer het uit en pas evt aan als het nodig is.
                          hoe meer je beweegt hoe hoger je behoefte, dus hoe meer jij beweegt hoe meer jij mag eten en moet eten als je aan wilt komen.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                            die 2500 is een richtlijn, een formule zit niet altijd goed... probeer het uit en pas evt aan als het nodig is.
                            hoe meer je beweegt hoe hoger je behoefte, dus hoe meer jij beweegt hoe meer jij mag eten en moet eten als je aan wilt komen.
                            Isgoed zal dat doen. maar ik doe 15 min cross-trainer voor de training en 20min cross-trainer na de training. Dan nog 30min lopen. Moet je dan ook kcal bijtellen ofniet voor dit? want ik verbrand alleen met lopen al 300-400kcal extra. Sorry dat ik laat antwoord maar ik was helemaal vergeten om op bodynet te kijken.

Comment

Antwoord heb ik al gegeven: hoe meer je beweegt, des te hoger je onderhoud des te meer je moet eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X