Cut na Bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut na Bulk

Dag BN'ers.

Ik wil tot aan december mijn bulk doorzetten, en daarna gaan cutten.
    Heb nog nooit echt droog gestaan, want er was niets om droog voor te staan.
    Ik weet dat ik redelijk vlot vet kan droppen op een juiste manier.
    En ben nu al een beetje aan het plannen voor de cut, en al flink wat dieper in de leerstof aan het wroeten.

Maar nu is mijn vraag, ik zit nu in een bulk, die ik net verhoogd heb naar 4800 kcal.
    Hoe begin je dan aan de cut?
    Mijn onderhoud is á 3400.
    Om in een keer van 4800 --> 3000 te gaan lijkt me redelijk extreem.
    Ik zat zelf te denken om zo een start te maken:

Laatste week bulk: 4000 kcal
    Week 1 cut: 3400 kcal
    Week 2 cut: 3200 kcal
    Week 3: 3000 kcal
    Week 4: '' ''
    enzovoorts.

Alvast bedankt voor de reacties.
    In between obsessed periods

Als je direct van bulk naar cut gaat verlies je alle zuurverdiende massa snel.

Hypertrofie heeft tijd nodig.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Oke thx Ruhl, ik zal een tijdje op onderhoud moeten eten begrijp ik.
      Hoe lang is verstandig?
      Zal wel iets van m'n bulk, maar ook van de cut af kunnen snoepen.

Comment

Gewoon afbouwen waar nodig is. Geen super grote stappen maken en gewoon een 20% korting creëren.

Comment

Je zit 1400 boven onderhoud? Dan moeten de kilo's eraan vliegen.
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
            Je zit 1400 boven onderhoud? Dan moeten de kilo's eraan vliegen.
            Dit zei je laatst ook al min of meer.
            Het gekke is, heb hem net verhoogd vandaag met een 150kcal, want ik blijf al 3 weken op 85/85,5 kg staan.

Comment

En jij roept altijd: ETEN ETEN, Ruhl... haha:P
              Nou heb je er eentje hier die wel genoeg eet

Comment

Dan klopt je onderhoud niet

Wees blij, dat maakt cutten ook weer makkelijker als je onderhoud hoog ligt.

Comment

Toen ik de UB/LB volgde zat mijn onderhoud toch echt op 3400, bleef hier paar maand stabiel op staan, wel een lichte groei, dit was VVM in mijn ogen.
                  Moet wel zeggen, ben van UB/LB naar split gegaan nu, ga nu 6 keer pw.

Comment

Lol dan verandert je activiteiten factor ook he

Comment

Dat weet ik, heb wel een idee wat het nu zal zijn, al moet dat straks met "onderhoud" nog uitwijzen wat klopt he.
                      Gewoon weer paar weekjes proberen.

Comment

Gewoon direct cutten. Afbouwen is nergens voor nodig, kost je alleen maar tijd. Ik ben ineens van gemiddeld 4300 naar 2000 gegaan en ik heb al mn spiermassa nog een maand later.

Net als dat je lichaam 'tegenwerkt' als je aan het afvallen bent door je metabolisme en je hormoonhuishouding te veranderen ten gunste van vetopslag, gebeurt het tegenovergestelde als je meer eet dan je nodig hebt. Je metabolisme versnelt en daardoor kom je weg met zoveel kcal. Ik bleef ook maar verhogen en verhogen tot ik stabiel bleef op 4300 kcal. Ik weet niet tot hoe ver ik door had kunnen gaan, maar het is wel bizar. Je traint waarschijnlijk wel minder in een cut dan in een bulk, maar dat maakt niet zo'n enorm verschil.

Als ik nu mn kcal terugreken vanaf mn cut-kcal, dan is m'n onderhoud +-2900, dus in m'n bulk zat ik er ook flink boven.
                        Last edited by Dynamix; 28-09-2014, 18:45.

Comment

Super bedankt Dynamix, een hele waardevolle reactie!
                          Ik ga even kijken waar ik me goed bij voel, misschien in 2 weken afbouwen.
                          Dat kan ik me prima veroorloven.
                          En inderdaad bizar hoever je kunt gaan qua kcal.
                          Merk ook dat het lichaam gewoon alles sneller doorloopt, qua training, spijsvertering, herstel noem maar op. Dat zal in de cut inderdaad het tegenovergestelde zijn.

Nogmaals bedankt, heb hier veel aan.

Comment

Dynamix denk jij niet overal veel te makkelijk over? Zowat alles wat hier op Bodynet verkondigd word, heb je volgens mij al weerlegt als niet nodig. Waar haal jij die info vandaan? Geen verwijt, maar serieuze vraag
                            Last edited by Arend-jan; 28-09-2014, 19:18.
                            181 cm 85 kg 14%
                            Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Wou mijn bericht aanpassen en dat er nog bij zetten inderdaad.
                              Van:

Dynamix, je gaat vaak tegen de draad in. Waarom? Waardeer je reactie enorm hoor!
                              Maar als veel zeggen dat rustig afbouwen beter is met oog op spierbehoud, waarom zeg jij dan gewoon direct gaan cutten?

Voor mij, en andere mensen brengt dit veel onduidelijkheid en weet dan ook niet zo goed wat verstandig is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X