Is zuivel slecht voor je?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by frankey View Post
    Gain house dat jij er geen last van krijgt kan een andere juist wel last van hebben. Enige wat ik met melk heb is dat je nergens in de dieren wereld ziet dat ze na hun zoog tijd nog melk drinken/zuivel drinken.
    Dat zit ook in onze genen. Mensenkinderen kunnen veel beter lactose verteren dan ouderen. Hoe ouder je wordt hoe minder goed je lactose af kan breken
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

    Comment


    • #17
      Ik was lactose intolerant maar als je braaf naar Rippetoe luistert en elke dag 4 liter melk consumeert bouw je snel tolerantie op hoor
      Even serieus ik merk bv. wel met gigantische hoeveelheden ijs / kwark o.i.d. dat ik er niet heel goed tegen kan maar een liter of 2 per dag verdraag ik prima.


      Goed stuk trouwens Guus

      Originally posted by talalelh15 View Post
      wth zit iedereen zo hoog in eiwitten ahha :P.

      Goed stukje overigens, ben ik met je eens. Zelf ben ik ben lactose intolerant. Kan wel kwark 500 gr verdragen, maar melk weer niet.
      Ik eet ook maar een 170 gram per dag oid hoor Niks mis mee

      Comment


      • #18
        Denk ook dat je eiwit inname behoorlijk stijgt als je best veel brinta, havermout in je schema hebt staan. Ik zit ook dik boven de 200g en zoveel vlees, eiwit eet ik nou ook weer niet naar mijn idee. 500g havermout en je hebt alleen al 60g eiwit daaruit zeg maar.
        Last edited by Iron Mind; 25-11-2014, 20:12.
        "Straight outta gym"

        Comment


        • #19
          Originally posted by Iron Mind View Post
          Denk ook dat je eiwit inname behoorlijk stijgt als je best veel brinta, havermout in je schema hebt staan. Ik zit ook dik boven de 200g en zoveel vlees, eiwit eet ik nou ook weer niet naar mijn idee. 500g havermout en je hebt alleen al 60g eiwit daaruit zeg maar.

          Ja maar wie tikt er nou even een halve kg havermout naar binnen?

          Met plantaardige eiwitten heb je trouwens wel te maken met een onvolledig eiwit (bevat niet alle essentiele aminozuren). Maar als je die dag flink wat vlees ei en zuivel eet dan vul je dat tekort aan bepaalde aminozuren daar waarschijnlijk wel voldoende mee aan
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

          Comment


          • #20
            Originally posted by Iron Mind View Post
            Denk ook dat je eiwit inname behoorlijk stijgt als je best veel brinta, havermout in je schema hebt staan. Ik zit ook dik boven de 200g en zoveel vlees, eiwit eet ik nou ook weer niet naar mijn idee. 500g havermout en je hebt alleen al 60g eiwit daaruit zeg maar.
            True, maar jij hebt ook een stuk meer spiermassa .

            Maar nog steeds als je gewoon kijkt naar verhoudingen en je eet 300 gr eiwit, dan ben ik wel erg benieuwd naar diegene zijn energiebehoefte. Dit zijn beetje marnop tafarelen :P

            Comment


            • #21
              Originally posted by Gus View Post
              Ja maar wie tikt er nou even een halve kg havermout naar binnen?

              Met plantaardige eiwitten heb je trouwens wel te maken met een onvolledig eiwit (bevat niet alle essentiele aminozuren). Maar als je die dag flink wat vlees ei en zuivel eet dan vul je dat tekort aan bepaalde aminozuren daar waarschijnlijk wel voldoende mee aan
              Helemaal waardeloos zou ik ze zeker niet noemen zeker als er meerdere bronnen zijn. Het ene vult het andere net weer wat aan en een groot deel van deze eiwitten zijn gewoon effectief. Lang niet alles als je er niet specifiek op let maar zou ze niet meteen als waardeloos weg schrijven wat sommige mensen wel eens zeggen.
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

              Comment


              • #22
                Hoe zou je anders kunnen verklaren dat een veganist spieren opbouwt ?
                Of dat een kalf naar een koe toe groeit , die eet alleen maar gras de hele dag.
                Of andere planteneters die groeien ?

                As het grootste gedeelte van de wereld lactose intolerant is , zou je kunnen zeggen dat wij dit ook worden als we zouden stoppen met zuivel te nemen ?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by talalelh15 View Post
                  True, maar jij hebt ook een stuk meer spiermassa .

                  Maar nog steeds als je gewoon kijkt naar verhoudingen en je eet 300 gr eiwit, dan ben ik wel erg benieuwd naar diegene zijn energiebehoefte. Dit zijn beetje marnop tafarelen :P
                  Haha, pff. Nou jij doet niet veel onder voor mij, volgens mij hoor

                  Hoe bedoel je precies? Ik vind sowieso niet dat je naar % moet kijken, dat kan wel, maar voor iemand met een hoge kcal behoefte gaat dit nergens over natuurlijk. Dan krijg je absurd hoge eiwit innames die nergens op slaan. Zelfs niet met ondersteunende middelen.

                  Originally posted by Gus View Post
                  Ja maar wie tikt er nou even een halve kg havermout naar binnen?

                  Met plantaardige eiwitten heb je trouwens wel te maken met een onvolledig eiwit (bevat niet alle essentiele aminozuren). Maar als je die dag flink wat vlees ei en zuivel eet dan vul je dat tekort aan bepaalde aminozuren daar waarschijnlijk wel voldoende mee aan
                  Haha, ik eet nu eenmaal best veel brinta, havermout. Havermout is vooral kcal dens, weinig volume gezien het aantal kcal dat het bevat. Gooi er wat noten en whey door, water of melk erbij en je slobbert zo 1000kcal binnen 2 minuten weg. Ideaal als je weinig, korte eetpauzes hebt en toch je kcal wilt halen. Ik zou verder ook niemand aanraden om 500g havermout per dag weg te tikken, pasta is chiller als je meer tijd hebt om te eten over dag

                  Ik hou zelf ook wel rekening met het plantaardige verhaal door wat hoger in eiwitjes te gaan zitten plus wat vlees in mijn schema kan ik wel waarderen.

                  Originally posted by FitnessBoer View Post
                  Helemaal waardeloos zou ik ze zeker niet noemen zeker als er meerdere bronnen zijn. Het ene vult het andere net weer wat aan en een groot deel van deze eiwitten zijn gewoon effectief. Lang niet alles als je er niet specifiek op let maar zou ze niet meteen als waardeloos weg schrijven wat sommige mensen wel eens zeggen.
                  True, beste voorbeeld is de gorilla. Fucking aap eet vooral bladeren, planten, fruit etc. en een mannetje kan tussen de 150-200kg wegen bij 1.70-1.80m




                  Originally posted by Lethal View Post
                  Hoe zou je anders kunnen verklaren dat een veganist spieren opbouwt ?
                  Of dat een kalf naar een koe toe groeit , die eet alleen maar gras de hele dag.
                  Of andere planteneters die groeien ?

                  As het grootste gedeelte van de wereld lactose intolerant is , zou je kunnen zeggen dat wij dit ook worden als we zouden stoppen met zuivel te nemen ?
                  Ik denk dat genen een belangrijke rol spelen hier. Verbeterde, efficiëntere opname van aminozuren? Ik heb geen idee.
                  "Straight outta gym"

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Iron Mind View Post
                    Ik denk dat genen een belangrijke rol spelen hier. Verbeterde, efficiëntere opname van aminozuren? Ik heb geen idee.
                    Er is geen superieure soort die beter plantaardige eiwitten verwerkt dan bijvoorbeeld ons.
                    De opname van voedsel werkt gewoon hetzelfde.

                    Lactose intolerantie komt voort uit doordat je geen lactose (melksuikers) meer kan afbreken.
                    Alhoewel moedermelk ook lactose bevat, kunnen baby’s dat wel verteren.
                    Dit wordt over de hele wereld wel gedronken zou je kunnen zeggen.
                    Dit stopt over het algemeen , het goed verteren er van wanneer er gestopt wordt met borstvoeding.
                    Het hele dierenrijk stopt ook met zogen na een bepaalde leeftijd.
                    Het verhaal is niet zo heel gek van Frankey in mijn ogen , misschien is koemelk wel bedoeld voor het kalf, net zoals moedermelk is bedoeld voor de baby.

                    Comment


                    • #25
                      Ik heb trouwens ook geen idee hoe het dan wel kan met die plantaardige eiwitten, maar er klopt ergens iets niet volgens mij in dat verhaal van tekorten aan zuren in eiwitten , voor de opbouw van spieren.

                      Comment


                      • #26
                        Als fitnessboer dit nou effe uit test ook een paar maanden in zijn log , komen we er vanzelf achter hier op het forum!
                        Fictie of waarheid

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Lethal View Post
                          Het verhaal is niet zo heel gek van Frankey in mijn ogen , misschien is koemelk wel bedoeld voor het kalf, net zoals moedermelk is bedoeld voor de baby.
                          Dat iets niet voor ons bedoeld is, wil niet zeggen dat we het niet kunnen eten. Volgens jouw redenering is er eigenlijk niks bedoeld om op te eten. Immers: vlees is spier en is in eerste instantie uiteraard niet bedoeld om op te eten, maar om beweging te realiseren. En die redenering kun je op eigenlijk alle dingen die we eten toepassen.
                          Ik doe een gok

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Pren View Post
                            Dat iets niet voor ons bedoeld is, wil niet zeggen dat we het niet kunnen eten. Volgens jouw redenering is er eigenlijk niks bedoeld om op te eten. Immers: vlees is spier en is in eerste instantie uiteraard niet bedoeld om op te eten, maar om beweging te realiseren. En die redenering kun je op eigenlijk alle dingen die we eten toepassen.
                            Zo redeneer ik juistem niet !
                            Dit is hoe jij het leest.

                            Je ziet de rest van mijn verhaal niet denk ik.

                            Wij maken de stoffen niet meer aan om lactose goed te kunnen verteren na een bepaalde leeftijd, net zoals de rest van het dierenrijk die ik er maar voor het gemak bij haal.
                            Het grootste gedeelte van de mensheid is ook lactose intolerant.
                            Hierdoor zou je kunnen zeggen dat koemelk , de lactose dus , bedoeld is voor een kalf net zoals moedermelk bedoeld is voor de baby.

                            Comment


                            • #29
                              Zuivel kan prima hele jaar door. (Met mate)

                              Contest Prep/diep cutten eruit halen.
                              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                              Comment


                              • #30
                                Kamp zelf al jaren met acne, waar ik ook 2 roaccutane kuren voor heb gehad.. Sinds een jaartje ongeveer kreeg ik er langzamerhand weer meer last van. Ik heb al vaker gehoord over de link tussen je dieet en acne, maar beschouwde dit altijd al onzin, omdat het vaak ook zo afgeschilderd werd.

                                Nu was ik het echter zo zat, dat ik een aantal dagen wat research heb gedaan. Ik kwam tijdens deze zoektocht van alles tegen, maar één ding is me in ieder geval duidelijk geworden.

                                De oorzaak van acné:
                                Acne is one of the most common dermatological conditions, affecting millions of young adult worldwide.1 It is generally accepted that excess sebum, hormones, bacteria and hyper proliferation of follicular cells are the major etiologic factors for acne.2
                                Link: The relationship of diet and acne


                                Daarnaast zijn mensen helemaal niet gemaakt om koemelk te drinken, wat ook blijkt uit hoge percentages van lactose intolerantie:
                                Many people have some degree of lactose intolerance. For them, eating or drinking dairy products causes problems like cramping, bloating, gas, and diarrhea. These symptoms can range from mild to severe. Certain groups are much more likely to have lactose intolerance. For example, 90 percent of Asians, 70 percent of blacks and Native Americans, and 50 percent of Hispanics are lactose intolerant, compared to only about 15 percent of people of Northern European descent.
                                Link: Calcium and Milk | The Nutrition Source | Harvard School of Public Health

                                Toen ik wat verder ging graven begreep ik steeds meer waarom melk acne veroorzaakt, namelijk door 4 dingen:
                                Milk opens the sebum tap
                                Almost all commercial milk comes from pregnant cows. Milk from pregnant cows contains hormones that are close to hormones that signal the skin cells to produce more sebum.

                                Milk contains dihydrotestosterone (DHT) precursors, including 5a-pregnanedione and 5a-androstanedione. These hormones are only few steps away from DHT. For acne victims more DHT equals bad news. DHT signals the skin glands to produce more sebum. That`s one reason researchers agree DHT is a prime acnegen.

                                To make matters even worse skin glands already contain the enzymes required for converting these precursors to DHT. And that means the precursors in milk are immediately converted to DHT.


                                Milk and IGF-1
                                DHT is not the only way milk can cause acne. Milk contains an array of powerful growth hormones. That shouldn`t come as a surprise as milk is supposed to make things grow. By drinking milk a newborn calf turns into 1.5 ton steer.

                                Insulin like growth factor-1 (IGF-1) is one of the growth hormones found in milk. IGF-1 is problematic for acne victims for two reasons. It increases sebum production, and it stimulates the growth of skin cells. The faster the skin cells grow the faster they also die. That means more dead skin cells to block the pores. Consequently it also leads to faster aging of the skin.

                                Unfortunately the bovine version of IGF-1 is identical with humans. And, contrary to what FDA has claimed, it does survive digestion and it goes into your bloodstream. Dairy industry`s own studies confirm this.

                                In a study published in the Journal of the American Dietetic Association (October, 1999, Vol. 99, No. 10) dairy researchers studied 204 healthy men and women. These people regularly consumed less than 1.5 servings of dairy products a day. They divided the participants into two groups. One was the control group that didn`t make any changes. The other group was asked to consume 3 servings of dairy products a day.

                                The study found that serum (blood) levels of IGF-1 increased by 10% in milk drinkers. IGF-1 levels remained the same for people on the control group. Large-scale studies on the effect of diet on IGF-1 levels confirm these findings. As the abstract of one study says:

                                "The most consistent finding was a positive association between protein intake with circulating IGF-I concentration (174, 188, 201, 192, and 196 ng/ml across quintiles of protein intake; P = 0.002), which was largely attributable to milk intake"

                                Holmes et al.
                                Dietary Correlates of Plasma Insulin-like Growth Factor I and Insulin-like Growth Factor Binding Protein 3 Concentrations
                                Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention Vol. 11, 852-861, September 2002


                                Milk, insulin and acne
                                Insulin is another link between milk and acne.

                                Higher insulin levels usually mean higher rates of acne. Insulin alone stimulates sebum production, but more significant than that is the fact that insulin levels correlate with the levels of IGF-1 and several sex hormones. These hormones are closely linked to acne.

                                Drinking milk significantly increases insulin levels, as dairy industry`s own studies confirm.

                                "The blood glucose and plasma insulin responses to test milk samples were studied in healthy normal volunteers. After an overnight fast the subjects were given 500 ml of either regular fat free milk (abt 25 g lactose) or 500 ml of new low-lactose fat free milk (3.75 g lactose and 4.25 g fructose). Blood glucose levels were not significantly altered after either milk sample, but plasma insulin responses were significantly elevated after milk consumption."

                                Salminen et al.
                                Blood glucose and plasma insulin responses to fat free milk and low-lactose fat free milk in healthy human volunteers
                                Zeitschrift für Ernährungswissenschaft Volume 26, Number 1 / March, 1987


                                Milk and inflammation
                                Inflammation is the other side of `acne coin`.

                                Inflammation turns blocked pores into big, red and painful pimples. Inflammation is the body`s response to injury and harmful substances (such as bacteria, virus, chemicals and toxins). Inflammation happens when the immune system attacks invaders and clears foreign substances from the bloodstream.

                                Unfortunately milk doesn`t have to be as pure white as fresh, fallen snow to end into your fridge. Most milk has measurable quantities of herbicides, pesticides, dioxins (up to 200 times the safe levels), up to 52 powerful antibiotics, blood, pus, feces, bacteria and viruses.
                                Four Ways Milk Causes Acne - NaturalNews.com


                                In een notendop: Melk zorgt voor meer olieproductie in de huid, zorgt ervoor dat huidcellen sneller groeien (en dus ook sneller/meer doodgaan) en zorgt op zichzelf al voor meer/ergere ontstekingen. Dit leidt tot verstopte poriën, welke gaan ontsteken waardoor acné ontstaat.

                                De een is hier meer gevoelig voor dan een ander (genetisch bepaald). De een kan de extra olieproductie wel aan en merkt vrijwel niets of een enkele keer een puistje. Voor de ander die al gevoelig was bestaat er een grote kans op meer acne en meer 'breakouts'. De consumptie maakt daarin ook een wezelijk verschil. Ik las ergens dat 2 glazen melk al zorgde voor ongeveer 50% meer sebum (olie) productie (bron helaas even kwijt).

                                Mijn ervaring:
                                Goed.. dus na een jaar te hebben gebulkt met ongeveer 1,5L melk, 250ml yoghurt en af en toe 500g kwark werd mijn acne van kwaad tot erger, ondanks 2 roaccuntane kuren. Ik had al een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, maar besloot eindelijk eens het roer om te gooien en alle melk eruit te gooien.

                                Ik merkte na een week al een verschil.. mijn huid was veel rustiger, minder vet en al een stuk minder acné. Ik drink nu ongeveer 2 maandjes alleen maar 150ml kokosmelk met 150ml griekse yoghurt voor mijn ontbijt en daarbij op rustdagen een bakje kwark. Kokosmelk of notenmelk heeft totaal geen invloed, omdat het eigenlijk geen melk is. Daarnaast zijn griekse yoghurt en kwark de minst 'slechtste' vormen van zuivel, onder andere doordat het zure producten zijn.

                                Goed, nu 2 maanden dus en het verschil is voor mij echt ongekend... van een kop vol acne en elke 5-7 dagen een breakout, naar nu maar een paar puistjes (en dan vooral na het scheren).

                                Randinformatie:
                                Daarnaast ben ik vaak tegen gekomen melk juist helemaal NIET goed is voor je botten, omdat het juist calcium zou onttreken uit je botten i.p.v. je botten opbouwen. Echter, doe ik daar verder geen uitspraak over, omdat ik me daar niet in heb verdiept. Wel is al in meerdere onderzoeken aangetoond dat melk in ieder geval NIET bijdraagt aan de opbouw van sterke botten.

                                Ook een stuk voor de mannen! Melk is blijkbaar ook aangetoond zeer slecht te zijn voor je prostaat:
                                Probable Increased Risk of Prostate CancerA diet high in calcium has been implicated as a probable risk factor for prostate cancer. (17) In a Harvard study of male health professionals, men who drank two or more glasses of milk a day were almost twice as likely to develop advanced prostate cancer as those who didn’t drink milk at all. (18) The association appears to be with calcium itself, rather than with dairy products in general: A more recent analysis of the Harvard study participants found that men with the highest calcium intake—at least 2,000 milligrams a day—had nearly double the risk of developing fatal prostate cancer as those who had the lowest intake (less than 500 milligrams per day). (19)Clearly, although more research is needed, we cannot be confident that high milk or calcium intake is safe.

                                Link:
                                http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/calcium-full-story/

                                Je moet er natuurlijk mee doen wat je wilt, ik was ook altijd sceptisch, maar goed.. ik ben blij dat ik het na een jaar durfde om die troep eruit te gooien. Voor mij geen melk meer. Af en toe eens door een sausje of iets dergelijks, maar hele glazen gaan er niet meer in.
                                Current status: Bulkin' and gainin'

                                "The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X