Is zuivel slecht voor je?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zeker goed verhaal gespierde mug !
    En ik ben het zeker met je eens ! , wij zijn ook helemaal niet gemaakt om zo lang door zuivel te blijven nemen.
    Hoop klachten kunnen hier uit komen , daar ben je zelf dan maar weer het bewijs van.

Er zit ook nog is grote hoeveelheden zout in , waardoor het inderdaad voor iemand die op het podium wil gaan staan niet echt handig is , je houdt er gewoon vocht van door vast.

Eigenlijk is de openings post ook gewoon onzin in mijn ogen!

Comment

Goed verhaal, ga het vanavond thuis even rustig doornemen. Bedankt!

Comment

Geen probleem mannen, het is gewoon mijn ervaring en wat ik heb gelezen waardoor ik besloot het gewoon te proberen. Je blijft altijd sceptisch tot je het met je eigen ogen ziet. Het werkt natuurlijk niet bij iedereen zo, wat ik zal zei: de één heeft er wel last van en de ander niet (wat betreft acné).

Ik ben nu wel echt van mening dat melk echt nergens goed voor is. De melk was voor mij makkelijk in de bulk, maar die macro's had ik ook zo weer vervangen. Het valt me nu ook op dat er steeds meer negatieve berichten van studies naar buiten komen over melk of zuivel in het algemeen. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen meer om!
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

totsord is kut

Originally posted by Iron Mind View Post
          True, beste voorbeeld is de gorilla. Fucking aap eet vooral bladeren, planten, fruit etc. en een mannetje kan tussen de 150-200kg wegen bij 1.70-1.80m
          Verschil in maag en darmlengte ect

Originally posted by Gus View Post
          Ja maar wie tikt er nou even een halve kg havermout naar binnen?

Met plantaardige eiwitten heb je trouwens wel te maken met een onvolledig eiwit (bevat niet alle essentiele aminozuren). Maar als je die dag flink wat vlees ei en zuivel eet dan vul je dat tekort aan bepaalde aminozuren daar waarschijnlijk wel voldoende mee aan
          Je kan ook plantaardig combineren

Originally posted by Lethal View Post
          Of dat een kalf naar een koe toe groeit , die eet alleen maar gras de hele dag.
          Of andere planteneters die groeien ?
          Heeft ook 4 magen zodat hij het gras kan verteren
          Er is geen superieure soort die beter plantaardige eiwitten verwerkt dan bijvoorbeeld ons.
          De opname van voedsel werkt gewoon hetzelfde.
          Haal jij net zoveel eiwit uit gras als een koe dan? Is totaal anders...
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post

Heeft ook 4 magen zodat hij het gras kan verteren

Haal jij net zoveel eiwit uit gras als een koe dan? Is totaal anders...
            Waarom is dat anders dan ?
            Het is toch niet zo , dat de samenstelling van gras ineens veranderd als een koe het eet?

Koe heeft 4 magen omdat hij zijn voedsel toch herkauwd etc.
            De laatste maag waar het gras in terecht komt , daarvan werkt de opname van eiwitten toch net zo als een mens ?
            Andere planteneters hebben ook maar 1 maag , hoeft dan ook niet alleen om een koe te gaan.

Maar als jij een antwoord hebt ?!

Comment

Hmm, blijft lastig om het kaf van het koren te scheiden op internet. Als je eenmaal gaat graven kom je de meest gekke dingen tegen. Blijft enorm lastig, maar sinds wanneer zit er IGF-1 in melk. Lijkt me stug..

Waar ligt de scheidslijn. Ik las dat het vooral om melk gaat, kwark, yoghurt is dan milder etc. Vraag me dan af waarom?

Verder leuk topic
              Last edited by Iron Mind; 26-11-2014, 22:55.
              "Straight outta gym"

Comment

Er is geen superieure soort die beter plantaardige eiwitten verwerkt dan bijvoorbeeld ons.
                De opname van voedsel werkt gewoon hetzelfde.

Lactose intolerantie komt voort uit doordat je geen lactose (melksuikers) meer kan afbreken.
                Alhoewel moedermelk ook lactose bevat, kunnen baby’s dat wel verteren.
                Dit wordt over de hele wereld wel gedronken zou je kunnen zeggen.
                Dit stopt over het algemeen , het goed verteren er van wanneer er gestopt wordt met borstvoeding.
                Het hele dierenrijk stopt ook met zogen na een bepaalde leeftijd.
                Het verhaal is niet zo heel gek van Frankey in mijn ogen , misschien is koemelk wel bedoeld voor het kalf, net zoals moedermelk is bedoeld voor de baby.
                Baby's en jonge kinderen hebben meer lactase in hun dunne darm. Dat is het enzym dat lactose afbreekt. Hoe ouder ze worden hoe minder lactase men heeft dus eigenlijk zijn we wel een beetje gebouwd om vooral als kindje veel zuivel binnen te krijgen en daarna te minderen

Over dat plantaardige eiwitten verhaal: Ik zeg ook helemaal niet dat ik ze niet mee tel maar je moet wel altijd zorgen dat je alle aminozuren binnen krijgt. Als je alleen brinta eet dan zal je dat niet krijgen, eet je er een stukje vlees (of vleesvervanger) bij en een eitje en wat melk dan ben je al een heel stuk verder qua inname van essentiele aminozuren
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

@ Ironmind

Melk en melkproducten bevatten lichaamsvreemde eiwitten, die eerst door het lichaam moeten worden omgezet naar lichaamseigen eiwitten.
                  Aan de binnenkant van de darmwand zit een soort van hekwerk, waardoor te grote eiwitten (dierlijke eiwitten zoals in melk zijn te groot om direct op te nemen door je lichaam) het lichaam niet kunnen indringen.
                  Indien dit hekwerk stuk gaat, kunnen grote eiwitten in de bloedcirculatie terecht komen en men gaat dan allergisch reageren.
                  De weerstand vermindert dan ook door het drinken van melk.
                  Door melk kan dus makkelijk een chronische verkoudheid ontstaan (denk aan generation iron ) , of het verhaal wat gespierde mug dus hier neer zet.
                  Je zou met dit soort klachten is zuivel kunnen vermijden en kijken wat er gebeurd.

Dat je groei hormoon IGF-1 meer wordt door consumeren vind ik nog niet zo raar , dat het hormoon zelf ook in de melk zit zeggen ze juistem van wel , in dat onderzoek van gespierde mug.
                  Zou wel kunnen natuurlijk , de melk is bedoeld om een kalf binnen hele korte tijd tot een volwassen exemplaar te laten groeien.
                  Echt vreemd komt het ook niet over vind ik.

Rauwe melk bevat trouwens lactase die je helpt om lactose af te breken maar de melk bevat geen lactase meer als je het gaat verhitten.

Ik neem zelf ook af en toe zuivel trouwens !
                  Ik reageer op wat ik neem dan ook goed.
                  Maar ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving die er mee stoppen.
                  Vind het persoonlijk niet zo heel gek in ieder geval.

@ Gus

Ik zeg ook niet dat jij ze niet mee telt.
                  Vraag me dus wel af of het verhaal van aminozuren niet te overdreven is.
                  Last edited by Lethal; 26-11-2014, 23:53.

Comment

@ Ironmind

Melk en melkproducten bevatten lichaamsvreemde eiwitten, die eerst door het lichaam moeten worden omgezet naar lichaamseigen eiwitten.
                    Aan de binnenkant van de darmwand zit een soort van hekwerk, waardoor te grote eiwitten (dierlijke eiwitten zoals in melk zijn te groot om direct op te nemen door je lichaam) het lichaam niet kunnen indringen.
                    Indien dit hekwerk stuk gaat, kunnen grote eiwitten in de bloedcirculatie terecht komen en men gaat dan allergisch reageren.
                    De weerstand vermindert dan ook door het drinken van melk.
                    Door melk kan dus makkelijk een chronische verkoudheid ontstaan (denk aan generation iron ) , of het verhaal wat gespierde mug dus hier neer zet.
                    Je zou met dit soort klachten is zuivel kunnen vermijden en kijken wat er gebeurd.

Dat je groei hormoon IGF-1 meer wordt door consumeren vind ik nog niet zo raar , dat het hormoon zelf ook in de melk zit zeggen ze juistem van wel , in dat onderzoek van gespierde mug.
                    Zou wel kunnen natuurlijk , de melk is bedoeld om een kalf binnen hele korte tijd tot een volwassen exemplaar te laten groeien.
                    Echt vreemd komt het ook niet over vind ik.

Rauwe melk bevat trouwens lactase die je helpt om lactose af te breken maar de melk bevat geen lactase meer als je het gaat verhitten.

Ik neem zelf ook af en toe zuivel trouwens !
                    Ik reageer op wat ik neem dan ook goed.
                    Maar ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving die er mee stoppen.
                    Vind het persoonlijk niet zo heel gek in ieder geval.

@ Gus

Ik zeg ook niet dat jij ze niet mee telt.
                    Vraag me dus wel af of het verhaal van aminozuren niet te overdreven is.
                    Waarom bevat melk lichaamsvreemde eiwitten. Melk bevat toch gewoon eiwit, eiwit worden afgebroken tot aminozuren. Lijkt me weinig lichaamsvreemd aan, toch? Ik zou niet weten waarom de opname van aminozuren uit melk bemoeilijkt zou worden en voor een ontstekingsreactie zou moeten kunnen zorgen.

Het enige wanneer dit zou kunnen is als je bijv. coaliakie hebt.

IGF-1 meer worden door melk of dat het daadwerkelijk in melk zit dat vind ik nog wel een wezenlijk verschil.

Waar ik dus op doel is dat er van alles, maar dan ook echt alles beweerd wordt op het gebied van voeding zonder ook maar enige bronvermelding, op bepaalde sites Er worden wel allerlei gezondheidsclaims uitgesproken en dat zonder bronvermelding. Daar moet je voor oppassen, vind ik. Geen bronvermelding kan prima, maar bij gezondheidsclaims vind ik dat toch wel een heel ander verhaal.

Ik beweer niet dat hetgeen dat er op die sites staat die aangehaald zijn flauwekul zijn, maar ik ben dan benieuwd waar zulke uitspraken op gebaseerd zijn. Puur nieuwsgierigheid.

Wat betreft dat een kalf zo hard groeit op melk komt, omdat het gewoon een kcal bom is. Dat lijkt mij tenminste. Kijk maar naar jezelf. Suiker en vet doen het altijd goed als kcal bommen en laat je dat nou net nodig hebben als je achterlijk hard aan het groeien bent. Denk niet dat er ook groeihormoon zit in de melk uit de borst van je mams of wel?

Even wat anders, stel dat er daadwerkelijk groeihormoon in je halfvolle melk zit dan merk je daar toch weinig van. GH moet je gekoeld waren dus dan gaat dat naar de klote tijdens het bewerkingsproces van melk?

Ik krijg altijd meer vragen dan antwoorden bij zulke teksten. Verder moet iedereen doen wat hij, zij zelf wil hoor, maar ik moet altijd een beetje aan die complottheorie ideeën groeperingen denken bij verhalen over hormonen in voeding etc.
                    Last edited by Iron Mind; 27-11-2014, 00:17.
                    "Straight outta gym"

Comment

Dat IGF-1 verhaal weet ik ook niet zeker natuurlijk.
                      Het zal allemaal ook wel , zoals je zelf al zegt , is niet merkbaar dus echt niet interessant vind ik.
                      Maar dat er kleine gehaltes van dit hormoon aanwezig zou kunnen zitten , vind ik niet zo heel vreemd klinken of een neiging hebben naar een complot theorie.
                      En misschien gaat het grootste gedeelte wel kapot tijdens zo'n proces , geen idee.
                      Maar echt niet interessant vind ik.

Het onderzoek heeft dus wel een bron vermelding , wat het misschien iets geloofwaardiger over laat komen.
                      Ik neem ook niet alles klakkeloos aan natuurlijk , maar het tegendeel kan ik ook niet bewijzen.

En dat melk een KCAL bom is , zal ook wel mee werken natuurlijk!
                      Je hebt zeker een punt in jouw verhaal.

Wat betreft die lichaams vreemde eiwitten van koemelk , dat is dus het verhaal achter lactose-intolerantie.
                      Koemelk eiwitten (wat dus suikers zijn) zijn lichaamsvreemde eiwitten.
                      Vandaar dat zoveel mensen er allergisch op reageren.
                      Het is gewoon wetenschap zou je kunnen zeggen , ik ken het verhaal niet anders.

Comment

Originally posted by Gus View Post
                        Baby's en jonge kinderen hebben meer lactase in hun dunne darm. Dat is het enzym dat lactose afbreekt. Hoe ouder ze worden hoe minder lactase men heeft dus eigenlijk zijn we wel een beetje gebouwd om vooral als kindje veel zuivel binnen te krijgen en daarna te minderen

Over dat plantaardige eiwitten verhaal: Ik zeg ook helemaal niet dat ik ze niet mee tel maar je moet wel altijd zorgen dat je alle aminozuren binnen krijgt. Als je alleen brinta eet dan zal je dat niet krijgen, eet je er een stukje vlees (of vleesvervanger) bij en een eitje en wat melk dan ben je al een heel stuk verder qua inname van essentiele aminozuren
                        In theorie moeten alleen plantaardige combinaties (maar wel de juiste) ook kunnen. Het is alleen een stuk lastiger dan vlees, maar niet onmogelijk

Comment

Waarom is dat anders dan ?
                          Het is toch niet zo , dat de samenstelling van gras ineens veranderd als een koe het eet?

Koe heeft 4 magen omdat hij zijn voedsel toch herkauwd etc.
                          De laatste maag waar het gras in terecht komt , daarvan werkt de opname van eiwitten toch net zo als een mens ?
                          Andere planteneters hebben ook maar 1 maag , hoeft dan ook niet alleen om een koe te gaan.

Maar als jij een antwoord hebt ?!
                          Er zit wel meer verschil hoor, zoals tijd dat t in de maag zit, lengte darm, etc.
                          Koe heeft niet voor niets 4 magen, dat is zodat zij het gras kan voorbereiden om er voedingsstoffen uit te halen. Jij en ik halen niets uit gras. Of wou je zeggen dat de voedingsstoffen die je ergens uit haalt, niet onder de opname vallen.

En natuurlijk zit er ook verschil in.de behoeften.uit de opname. Kijk bijvoorbeeld naar vitamine C: meeste dieren kunnen dat zelf aanmaken, wij en.cavias kunnen dat niet. Volgens mij geldt dat ook voor bepaalde aminozuren, wat ze dus niet essentieel maakt.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Er zit wel meer verschil hoor, zoals tijd dat t in de maag zit, lengte darm, etc.
                            Koe heeft niet voor niets 4 magen, dat is zodat zij het gras kan voorbereiden om er voedingsstoffen uit te halen. Jij en ik halen niets uit gras. Of wou je zeggen dat de voedingsstoffen die je ergens uit haalt, niet onder de opname vallen.

En natuurlijk zit er ook verschil in.de behoeften.uit de opname. Kijk bijvoorbeeld naar vitamine C: meeste dieren kunnen dat zelf aanmaken, wij en.cavias kunnen dat niet. Volgens mij geldt dat ook voor bepaalde aminozuren, wat ze dus niet essentieel maakt.
                            Zouden we dat met al onze technologie van tegenwoordig ook de eiwitten niet eruit kunnen halen en eetbaar maken ?
                            Als je de structuur goed kapot zou maken door goed te kauwen , zal er eventueel wel een kleine opname kans in zitten ?
                            Misschien is een koe dan nou net een slecht voorbeeld hierin , maar je begreep mijn punt misschien wel.

Wij kunnen bepaalde aminozuren aanmaken naar behoefte , dat klopt.
                            En sommigen ook weer niet volgens de wetenschap.

Comment

Ik vraag me af of dit dus niet overdreven is en dat je misschien sommigen aminozuren niet gebruikt voor spieropbouw.
                              Of dat het lichaam misschien wel alles om kan zetten naar de nodige bouwstoffen die het op dat moment nodig heeft.

Comment

Hmm, ik weet het fijne er niet van, maar mensen kunnen problemen krijgen met melk, zuivel als zij een tekort hebben aan lactase. Een enzym om lactose (melksuiker) af te breken. Dat heeft verder niet met de eiwitten in melk te maken. Dat bestaat gewoon uit wei en caseïne en vast nog wat soorten eiwit. Daar is niks mis mee lijkt mij.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die melk, zuivel slecht/niet goed kunnen verdragen. Veel is nog onbekend over voeding, genoeg te leren dus

Kwam hier nog een site tegen dat er wel overzichtelijk uit zag met mooie plaatjes.
                                Zo zit er dus in melk voor een kalf veel meer kcal dan in de melk die wij drinken, dat wist ik nou nog net wel. Anders waren we misschien allang wel Mr. O geweest met al die kcal

Melksamenstelling - Leerboek melkwinning
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X