Ik heb anderhalf jaar gebulked en ben toen 12 kilo aangekomen. Daar zat ook redelijk wat vet bij (vet% boven de 20%). Inmiddels ben ik 2 maandjes aan het cutten en ik zit nu net iets boven de 15%. Mijn plan is om nog een paar weken door te gaan met cutten en daarna te gaan lean bulken. Via de filmpjes van Omar Isuf op Youtube kom ik tot de volgende verhoudingen:
koolhydraten (in grammen) = 1.5 x lichaamsgewicht in lbs
eiwitten (in grammen) = 1.25 x lichaamsgewicht in lbs
vet (in grammen) = 0.55 x lichaamsgewicht in lbs
Ik zou dan om de zoveel tijd mijn gewicht moeten meten en als ik niet aankom 300 kcals erbij moeten gooien en daarna opnieuw meten en als ik dan niet aankom weer 300 kcals erbij etc.
Nu mijn probleem:
Ik wil 's avonds graag eten wat de pot schaft met mijn vriendin.
Ik heb altijd met een voedingsschema gewerkt waarbij mijn ontbijt, middageten (2x) en tussendoortjes "vast" stonden. Voor mijn avondeten hield ik dan 700 kcals vrij. Ik weet van tevoren niet hoe deze ingevuld gaan worden. Wij doen elke dag boodschappen voor het avondeten. Als ik hypothetische waarden ga invullen voor de koolhydraten/eiwitten/vetten, dan kan het zijn dat ik in het echt te veel/weinig carbs, eiwitten of vetten binnen krijg. Hoe kan ik dit het beste verdisconteren? Of maakt het allemaal niet zoveel uit als je maar voldoende eiwitten binnenkrijgt en niet over je dagelijkse kcals komt?
koolhydraten (in grammen) = 1.5 x lichaamsgewicht in lbs
eiwitten (in grammen) = 1.25 x lichaamsgewicht in lbs
vet (in grammen) = 0.55 x lichaamsgewicht in lbs
Ik zou dan om de zoveel tijd mijn gewicht moeten meten en als ik niet aankom 300 kcals erbij moeten gooien en daarna opnieuw meten en als ik dan niet aankom weer 300 kcals erbij etc.
Nu mijn probleem:
Ik wil 's avonds graag eten wat de pot schaft met mijn vriendin.
Ik heb altijd met een voedingsschema gewerkt waarbij mijn ontbijt, middageten (2x) en tussendoortjes "vast" stonden. Voor mijn avondeten hield ik dan 700 kcals vrij. Ik weet van tevoren niet hoe deze ingevuld gaan worden. Wij doen elke dag boodschappen voor het avondeten. Als ik hypothetische waarden ga invullen voor de koolhydraten/eiwitten/vetten, dan kan het zijn dat ik in het echt te veel/weinig carbs, eiwitten of vetten binnen krijg. Hoe kan ik dit het beste verdisconteren? Of maakt het allemaal niet zoveel uit als je maar voldoende eiwitten binnenkrijgt en niet over je dagelijkse kcals komt?
Comment