Verfijnen voedingsschema

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verfijnen voedingsschema

    Goedemiddag!

    Ik heb vandaag een account aangemaakt omdat ik graag hulp wil bij het verfijnen van mijn voedingsschema. Ik heb in een exel bestand alles neergezet waarvan ik denk dat het van belang is; als ik nog meer info erin moet zetten hoor ik het graag!

    Ik kom al jaren in de sportschool, maar pas sinds oktober vorig jaar wil ik het gaan tellen omdat ik sinds dien serieus train en nu ook zeer serieus bezig met voeding. Vanaf oktober tot en met februari heb ik mijn schema om de twee weken en soms om de week omhoog gezet. Vanaf maart ben ik gaan afbouwen (dit is vooral gebeurd wat betreft de koolhydraten).

    Ik heb het schema zoals ik het nu heb ik een exel bestand gezet om hier te uploaden. Ik zet het nu hier online omdat ik nu graag hulp wil bij het verbeteren van mijn schema. De koolhydraten zijn voor mijn gevoel nu erg laag en ik weet niet of ik er goed aan doe dit nog verder af te bouwen.

    De vooruitgang die ik tot nu gemaakt heb is van 69 kilo en 16% vet naar 74 kilo 12% vet. Vaak lees ik in de reacties dat mensen niet begrijpen dat iemand met mijn gewicht wil cutten, maar de reden dat ik dit wel wil doen is omdat ik eerst een keer op een laag vet percentage wil komen en de blokken erop wil hebben om vanaf daar te gaan bulken tot de strakke buik verdwijnt en om dan weer te gaan cutten. In plaats van te trainen en altijd alles maar bedekt te hebben met vet.

    Ik hoop dat jullie nuttige tips voor me hebben!

    Groet,
    J

    ps. alle gewichten in het schema zijn droge gewichten
    Attached Files

  • #2
    Je zit veel te hoog in eiwit (150-160 is zat) en wss iets te hoog in kcal maar dat zie je vanzelf wel. Die twee shakes rond je training kunnen er zodoende wel uit imo. Je drinkt nu 4 shakes per dag, gaat nergens over.

    Daarnaast, je hebt alemaal van die klassieke bodybuilding producten erin, vergeet niet een schema te maken dat je daadwerkelijk een beetje lekker vindt.
    Last edited by pescatore; 09-04-2015, 14:50.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

    Comment


    • #3
      Originally posted by pescatore View Post
      Je zit veel te hoog in eiwit (150-160 is zat) en wss iets te hoog in kcal maar dat zie je vanzelf wel. Die twee shakes rond je training kunnen er zodoende wel uit imo. Je drinkt nu 4 shakes per dag, gaat nergens over.

      Daarnaast, je hebt alemaal van die klassieke bodybuilding producten erin, vergeet niet een schema te maken dat je daadwerkelijk een beetje lekker vindt.
      Bedankt voor je reactie! Als ik de eiwitten na beneden haal, daal ik ook meteen in kcal dus dat is dan meteen makkelijk aan te passen. Welke verhouding vet/eiwitten/koolhydraten raad je aan?
      Wat betreft de producten ik ben een hele makkelijke eter en vind dit heel goed te doen met wat peper of andere kruiden.

      Comment


      • #4
        2 x bw in eiwit (ik doe er meestal nog wat bij als iemand cut)
        1 x bw in vetten
        rest carbs

        Als default dan he, als mensen door hun bw heel hoog of laag in kcal komen wordt het soms een ander verhaal. Voor jou zijn dat echter prima verhoudingen.

        De truc van cutten zit imo echter in goed kijken wat er gebeurt en op tijd goede klaine aanpassingen maken. Daarnaast je trainingen goed aanpassen. Hoe train je nu?

        Wat betreft je vp ik denk dat je ruim boven de 12% zit gezien je posts, 12% is een ondergoed-model he.
        Last edited by pescatore; 09-04-2015, 15:59.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

        Comment


        • #5
          Originally posted by pescatore View Post
          Je zit veel te hoog in eiwit (150-160 is zat) en wss iets te hoog in kcal maar dat zie je vanzelf wel. Die twee shakes rond je training kunnen er zodoende wel uit imo. Je drinkt nu 4 shakes per dag, gaat nergens over.

          Daarnaast, je hebt alemaal van die klassieke bodybuilding producten erin, vergeet niet een schema te maken dat je daadwerkelijk een beetje lekker vindt.
          Als dat een ondergoed model is dan zou ik daar inderdaad nog wel boven zitten. Ik heb alleen elektronische metingen gedaan en daar komt net iets ander de 11 procent uit, maar las al dat die metingen niet betrouwbaar zijn. Heb net van die voorbeeld plaatjes bekeken op google en zal nu rond de 15% zijn en juist van 20% afkomen.

          Mijn trainschema zal vast en zeker ook veel aangepast moeten worden. Ik heb de eerste twee maanden vooral fullbody gedaan om weer in te komen. Toen twee maanden 5x5 schema en ben daarna weer naar het opsplitsen van de spiergroepen gegaan herhalingen eerst opgebouwd na 4x8 en zit nu op 4x12. Schouders en borst zijn absoluut m'n slechtste spiergroepen en daarom doe ik die twee keer. Training drie is borst echt als training en schouders dan maar twee oefeningen en zo ook andersom voor dag 4 dan doe ik maar twee oefeningen voor borst.
          1. rug + biceps
          2. borst + schouders + triceps
          3. benen
          4. schouders + borst + triceps

          Voor rug, borst en schouders doe ik 4 oefeningen en voor biceps en triceps twee en soms drie. Weet niet of deze beschrijving al volstaat ik was me tot nu toe vooral aan het concentreren op de voeding omdat ik me eerst altijd mijn focus alleen maar op de training had. Nu dacht eerst de voeding op orde te maken en als dat gelukt was te gaan concentreren op het trainschema. Al snap ik natuurlijk dat beiden elkaar moeten ondersteunen. Ik ga je advies gebruiken om mijn schema aan te passen.

          Comment

          Sidebar top desktop

          Collapse

          Actieve discussies

          Collapse

          Working...
          X