Vlees van de slager of supermarkt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Verbaasd me toch, aardig wat mensen die het bij de halal/slager halen. Opzich gaat het niet alleen om het vocht welke erin gespoten word, maar ook de andere meuk, antibiotica en groeitroep. Deze week ga ik toch maar naar de slager en kijken hoe het bevalt.

Comment

Halal wilt niet zeggen dat er dan géén antibiotica e.d is gebruikt he.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Wat ik mij trouwens afvraag is wat voor runderen hier worden geslacht. Echte vleesrassen of melkkoeien. Dat scheelt ook enorm wat smaak betreft.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by rain View Post
          Halal wilt niet zeggen dat er dan géén antibiotica e.d is gebruikt he.
          geldt dit ook voor de 'normale' slager?

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Wat ik mij trouwens afvraag is wat voor runderen hier worden geslacht. Echte vleesrassen of melkkoeien. Dat scheelt ook enorm wat smaak betreft.
            Het overgrote deel zijn het vlees stieren, maar melk koeien die minder melk gaan geven worden ook geslacht. Dus beide komt op de markt. Er wordt met name in de supermarkten veel vlees geïmporteerd uit andere eu landen. De dorps slager die zelf nog mag slachten, dat is allemaal vee uit Nederland
            ik roep ook maar wat !!!

Comment

Originally posted by Schorpioen View Post
              Het overgrote deel zijn het vlees stieren, maar melk koeien die minder melk gaan geven worden ook geslacht. Dus beide komt op de markt.
              Dat is dus die zooi die nergens naar smaakt.

Er wordt met name in de supermarkten veel vlees geïmporteerd uit andere eu landen.
              Klopt. Er wordt met name veel uit GB geïmporteerd.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ja. In de tijd van de MKZ lag er zelfs volop Argentijns vlees in de schappen, zegt denk ik wel genoeg.

Originally posted by Levi View Post
                geldt dit ook voor de 'normale' slager?
                Niet iedere slager is een kwaliteit- of keurslager, er zijn genoeg slagerijen die hetzelfde kwaliteitsniveau als de supermarkt hanteren. En dan heb je ook nog de supermarkten met een eigen slagerij.
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Ja. In de tijd van de MKZ lag er zelfs volop Argentijns vlees in de schappen, zegt denk ik wel genoeg.

Niet iedere slager is een kwaliteit- of keurslager, er zijn genoeg slagerijen die hetzelfde kwaliteitsniveau als de supermarkt hanteren. En dan heb je ook nog de supermarkten met een eigen slagerij.
                  Veel slagers mogen zelf niet meer slachten, die krijgen het vlees gewoon aangeleverd van de grote slachterijen, zelfde geld voor de supermarkten. Deze slachten zelf ook niet, maar snijden het alleen aan verkoopbare stukken.
                  ik roep ook maar wat !!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X