Vlees van de slager of supermarkt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vlees van de slager of supermarkt?

Goedemiddag Bn-ers,

Ben even benieuwd naar jullie visie hierop:

Vlees van de slager of van de supermarkt? In de supermarkt heb je al een tijdje kilo knallers bijv 1 kilo kipfilet voor 5 euro's. Dit is natuurlijk erg cheap, maar is het nou daadwerkelijk gezond? Op veel website lees en hoor je dat deze bijv volgespoten zitten met varkenseiwitten en anders shit. Zou dit op langer termijn effect hebben op je lichaam of is dit te verwaarlozen?

Ik koop zelf altijd de kilo knallers en was dus best nieuwsgierig wie er meer vanaf weten en wat jullie voorkeur heeft?

Normaal gesproken koop ik mijn vlees gewoon bij de supermarkt, ook kiloknallers.
    Kipfilet van de Lidl bv is altijd 5.5 euro/kg en is echt goede kip waar je geen 200 gram vet, pezen en bloed hoeft af te snijden.
    Als we een bbq hebben of echt lekker willen eten , ga ik naar de slager.
    Maar Musclemeat heeft erg goed vlees voor een redelijke prijs.
    Al ben ik denk ik de enige die hun kant en klare kipfilet niet echt super vind, maar dat heeft er ook mee te maken dat het gekookt ipv gebakken is.

Home page
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik vind het ook waarom meer betalen, als het niet hoeft, maar doel hier meer op het inspuiten was ze bij de 'kiloknallers' doen. Hoor bijv dat ze ingespoten worden met water(zodat ze zwaarder zijn). Dat maakt mij persoonlijk niet uit, maar ook worden er groeimiddelen/antibiotica ingespoten. Nu was ik benieuwd of iemand hier meer vanaf weet en omdat de meestal hier toch aardig wat vlees naar binnen werken in een week.

Citaat van bijv een website:

"Samen met de Europese Groene fractie steunt Agalev-europarlementslid Bart STAES het voorstel om het 'oppompen' van kippen met water en eiwitten te verbieden. Recent raakte bekend dat in Engeland op grote schaal uit Nederland afkomstig kippenvlees wordt verkocht dat is ingespoten met water waarin runder- en varkenseiwitten zijn verwerkt."

"Antibiotica

Gezonde kippen krijgen veel minder antibiotica, waardoor de eter van het kippenvlees ook veel minder antibiotica binnenkrijgt. En dat is gewenst! "
      Last edited by Levi; 28-08-2015, 13:39.

Comment

Haal zelf mijn kipfilet weer bij de plaatselijk Turk (halal slager) geen geauwehoer met moeilijk veel vocht etc. 5,50 euro de kg en dus een goede prijs ervoor vind ik.
        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Originally posted by emielos View Post
          Haal zelf mijn kipfilet weer bij de plaatselijk Turk (halal slager) geen geauwehoer met moeilijk veel vocht etc. 5,50 euro de kg en dus een goede prijs ervoor vind ik.
          doe het zelfde , of haal het op de markt.

Comment

Mijn vader heeft nog wat koeien/varkens en kippen, laten altijd zelf slachten bij de slager. Dus 100% zuiver vlees zonder rommel d'r in. kopen ook wel vlees in de supermarkt slavinken e.d. Volgens mijn ook niks mis mee.
            ik roep ook maar wat !!!

Comment

Originally posted by Schorpioen View Post
              Mijn vader heeft nog wat koeien/varkens en kippen, laten altijd zelf slachten bij de slager. Dus 100% zuiver vlees zonder rommel d'r in. kopen ook wel vlees in de supermarkt slavinken e.d. Volgens mijn ook niks mis mee.
              hoe duur kost een koe dan? , heb dit ook een keer gedaan bij een boederij in uitgeest . aardig goed vlees moet ik zeggen !

Comment

Zure regen hoor je niet veel meer over als koeien gras grazen.
                Wel grappig trouwens dat koeien een van de grote veroorzakers zouden zijn van zure regen.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik haal het liefste bij de halal.
                  Verder vraag ik mij af of het vlees bij de super wel zo goedkoper is dan bij de slager.
                  Bij het bereiden van het vlees van de super, blijf er van een kilo een pond over als het water eruit is.
                  Te veel zout water, waarvan het zout niet verdampt.

Comment

Vlees koop ik op een enkele uitzondering na ook bij de Turkse slager. Bij de supermarkt heb ik in het verleden wel eens rundvlees gekocht dat nergens naar smaakte. Ik vroeg me toen af of het soms afgedankt melkkoe was wat ze hadden geslacht.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Ik haal m'n vlees ook gewoon bij de supermarkt. Voor mijn gevoel niks mis mee als ik simpel 's avonds moet eten. Misschien zal het wel van minder kwaliteit zijn dan bij de slager/turk/o.i.d., maar dit zal me een "worst" wezen

Nee maar, ik vind dat als ik zelf het vlees lekker bereid (malse kip bijvoorbeeld) en het bij een goed gerecht eet of goed kruid, dat het supermarkt vlees echt heerlijk smaakt
                      Food is an important part of a balanced diet.
                      ~Fran Lebowitz

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Vlees koop ik op een enkele uitzondering na ook bij de Turkse slager. Bij de supermarkt heb ik in het verleden wel eens rundvlees gekocht dat nergens naar smaakte. Ik vroeg me toen af of het soms afgedankt melkkoe was wat ze hadden geslacht.
                        Je kunt je vlees ook niet direct braden, de idiote hoeveelheid water zorgt ervoor dat je het eerst aan het koken bent. Vandaar de andere/mindere smaak.
                        Die groente gevulde kip die ze hebben in die zakken bij de halal, ik vreet er mn fikken bij op.
                        Het is ook net wat het beestje aan voer heeft gekregen. En hoe vers is het ding.
                        Bij ons heb je maar 1 supermarkt (Plusmarkt) nou sorry, maar het vlees vind ik niet te pruimen..
                        Ik moet n knap stukje om voor de halal, maar heb het er graag voor over.. En mooi van prijs ook.

Comment

Een Turkse slager slacht ook gewoon Hollands rund, net als Nederlandse slager. Alleen een dier wat halal geslacht wordt lijd wat langer. Een slager schiet een koe een pin in de kop met een schietmasker, de koe is dan meteen dood. Bij een halal slager wordt de keel doorgesneden en duurt het enkele minuten voor dat het dier sterft.

@imation, zelf laten slachten kost ca. een euro de kilo, alleen moet je zelf de koe brengen. Wij zelf slachten altijd een limogine, dat is een Franse vlees koe. Deze fokt mijn pa nog, je moet dan nog wel alles zelf inpakken en een grote vrieskist hebben.
                          ik roep ook maar wat !!!

Comment

Walgelijk dat er zoveel Halal vlees gegeten wordt. Ik snap echt niet waarom je dat als niet-moslim zou eten

Qua vocht: als je geen diepvrieskip haalt, dan valt het meestal wel mee. Als er meer dan 10% vocht wordt ingespoten dan hoort het op de verpakking te staa

Een Turkse slager slacht ook gewoon Hollands rund, net als Nederlandse slager. Alleen een dier wat halal geslacht wordt lijd wat langer. Een slager schiet een koe een pin in de kop met een schietmasker, de koe is dan meteen dood. Bij een halal slager wordt de keel doorgesneden en duurt het enkele minuten voor dat het dier sterft.
                            Volgens mij zit er bij de Halal slagers ook meer diversiteit qua hygiëne tijdens het slachten
                            Last edited by Patriciaaa; 30-08-2015, 18:36.
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Daar heb je een punt patricia, het vlees wat daar geslacht wordt komt allemaal van Nederlandse fokkers en boeren. Bij een traditionele poelier en slager koop je precies het zelfde, alleen komt het dier hier wel humaner aan zijn eind.
                              ik roep ook maar wat !!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X