Clean Bulk Schema -/+ 3200 Kcal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clean Bulk Schema -/+ 3200 Kcal

Beste Bodynetters,

Ik ben 19 jaar, 175cm lang met een vetpercentage van 13%. Ik heb altijd zo rond de 2700 kcals gegeten, wat zo ongeveer mijn onderhoud is. Ik wilde aankomen, maar zoals je al kunt verwachten gebeurde er niet veel. Ik zag wel vooruitgang, maar ik werd niet echt breder ofzo. Dit was het gevolg van het steeds opstellen van een voedingsschema van 3200 kcals, maar dat in de praktijk niet uitvoeren(op 2700kcals uitkomen).

Sinds een maand ben ik dan ook met een frisse start begonnen aan een nieuw (haalbare) voedingsschema van 3200 kcals. Ik ben er 16 juli mee begonnen en woog toen 65,5kg. Een maand later 15 augustus woog ik al 70,1kg. In vier weken dus 4,6kg aangekomen. Het schema doet dus zijn werk, maar nu blijf ik steken op de 70kg.

Meer eten zou je zeggen, maar zit bij dit schema al de hele dag door vol en met dit schema heb ik 4-5 keer per dag schijtsessies van min. kwartier tot halfuur. Wat op een gegeven moment wel vervelend aan het worden is, vooral als je niet thuis bent. Want de nood is dan vrij hoog met veel druk op de maag, maar eenmaal op de wc duurt het sowieso 10-15 minuten voordat het zakt en de ontlasting er dus uitkomt. Iemand enig idee hoe dat kan, want sommige mensen zijn binnen 3-4 minuten al klaar en dat kan ik me echt niet voorstellen.

Mijn vraag is dus wat jullie van dit schema vinden en of jullie eventuele tips hebben tegen het overvolle gevoel de hele dag. Ik merk ook dat de brinta vooral zwaar op mijn maag valt, misschien hiervoor een alternatief? Heb trouwens ook al lactosevrije melk geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.

Alvast Bedankt,

Mike
    Attached Files

Ik kan helaas niet bestand openen (geen excel / word etc op dit moment). Maar je kan brinta eventueel vervangen voor havermout (ja is zelfde, maar havermout van AH merk (of jumbo / lidle enz) is sowieso goedkoper en toch wat andere samenstelling hoogstwaarschijnlijk. Wie weet heeft dit positief effect.

Om toch meer kcal tot je te nemen (wat toch wel nodig is om verder weer aan te komen) kan je beginnen met lepeltje pindakaas voor slapen gaan of zulke kleine dingen. Zo krijg je gelijk iets meer vetten binnen, beetje eiwitten en weinig koolhydraten.

Comment

Waar staat jouw trainingsschema?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Het alternatief voor brinta is…. brinta!
        Als je bv 400 ml melk/75 gram brinta/30 gram whey(evt lepel pindakaas toevoegen?)mixt en koud opdrinkt ipv brinta warm maken, heb je redelijk wat gezonde kcal binnen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik gebruik het 4 dagen schema van Falstyr. Ik heb nu havermout gekocht en zal eens kijken of het daarbij net zo erg is.

Maar kan het ook niet een kwestie van tijd zijn, dat mijn lichaam nog aan het overschakelen is van mijn oude voedingsbehoefte naar mijn nieuwe voedingsbehoefte? Want als je zwaarder wordt, verandert dus ook je onderhoud mee. Als het goed is verbruikt je lichaam dan ook meer energie. Ga je dan op den duur ook niet minder snel vol zitten van hetzelfde eten omdat je meer verbruikt? Want ik heb vaak echt het idee dat wat ik net gegeten heb er meteen weer uitkak.

Comment

Zou kunnen zijn dat je wat snel bent gestegen in kcals. De overstap vn 2700kcal naar 3200 in een korte periode is nogal wat. 4 a 5x naar de plee, als ik dat heb dan heb ik toch wel flink last van mijn maag.
            All time PRs: 195/135/232,5
            Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Hoelang zit je al 'vast' op 70 kilo? Gewichtstoename is geen lineair proces dus kan zomaar de ene week niets en de andere een kilo bij.

Vind 4,6kg in vier weken ook wel erg snel bulken. Clean bulken slaat niet alleen op clean eten maar ook op de verhouding spiermassa/vet die je aanzet. Naturel kan je per maand echt niet zoveel massa aanzetten dus die verhouding zal
              nu wel niet helemaal optimaal zijn. Slow and steady wins the race.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X