Cardiologen doen frisdrank in de ban

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardiologen doen frisdrank in de ban

woensdag 2 september 2015, 14:57 — 221 reacties
    Cardiologen doen frisdrank in de ban
    Frisdranken met suiker alsmede de lightversies daarvan stonden al op de zwarte lijst van de diëtisten. Na een vijfdaags congres hebben nu ook de Europese cardiologen zich bij de critici aangesloten. Limonade met suiker is ronduit slecht voor het hart, vinden ze.

Jaarlijks sterven in Europa naar schatting 133.000 mensen aan diabetes, 45.000 mensen aan een hartaandoening en 6450 mensen aan kanker waarvan de gesuikerde limonade volgens de European Society of Cardiology aantoonbaar een oorzaak is. Zo raakt de frisdrank steeds verder in het nauw. Onlangs stelden wetenschappers namelijk vast dat de lightversie van frisdranken een ware belasting voor de taille van de mens is. Wie ze dagelijks consumeert, ontwikkelt liefst drie keer zo veel vet dan degenen die het drankje laten staan.

In de Verenigde Staten toonden farmaceuten in juni na onderzoek aan dat niet gebrek aan beweging de grote boosdoener achter het massaal voorkomen van overgewicht in het land is, maar het consumeren van frisdrank.
    Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Tsja, de Verenigde Staten.
    Waar de kleinste cola bij de Mc Donalds 3.5 liter is en je in restaurants vaak onbeperkt mag bijvullen.
    Zou er ook een onderzoek bestaan waaruit blijkt dat je met light producten 3 x zoveel vet aanzet?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Onderzoekers van “the University of Texas Health Science Center” hebben data gepresenteerd waarin wordt bewezen dat Light frisdranken ons dikker maken.

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Onderzoekers van “the University of Texas Health Science Center” hebben data gepresenteerd waarin wordt bewezen dat Light frisdranken ons dikker maken.
        Linkje?

Dat je dikker wordt van light producten, is vooral omdat je er meer van eet dan normale produkten.
        Op frisdrank na(zonder kcal) bevatten veel light producten maar 10 a 20% minder kcal dan gewone producten.
        Dus eet je 30 % meer light producten, kom je nog aan extra kcal.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Heb geen link naar het onderzoek maar deze tekst kwam ik na Googlen diverse keren tegen.
          Heeft te maken dat je lichaam zoet herkent en insuline aanmaakt en met een bepaald zuur dat in cola zit.
          Maar er is dus een onderzoek kan het alleen zo snel niet vinden.

Comment

Volgens Guy Droog maakt je lichaam juist geen insuline aan bij light producten .
            Tot het tegendeel bewezen is, geloof ik hem.

Al heb ik er eigenlijk te weinig verstand van om hier een mening over te hebben.
            Vandaar dat ik onderzoeken altijd wel interessant vind, zolang ze niet op: ratten/ongetrainde personen /extreem kleine groepen getest zijn.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by quibus View Post
              Heb geen link naar het onderzoek maar deze tekst kwam ik na Googlen diverse keren tegen.
              Heeft te maken dat je lichaam zoet herkent en insuline aanmaakt en met een bepaald zuur dat in cola zit.
              Maar er is dus een onderzoek kan het alleen zo snel niet vinden.

Dan zou dat dus voor alle zoete (voorverpakte) dranken gelden...?

Comment

Ik geloof nooit dat het geen invloed heeft. Ik geloof wel dat het effect voor het grootste gedeelte van de mensen verwaarloosbaar is. Ik denk dat suiker slechter voor je is, maar de economie trekt het niet eens als de suikerindustrie een flinke tik zou krijgen.

Betreft het kanker verhaal: volgens mij moest je dan meer dan 100 gram per dag wegwerken. Dat is veel! In zon grote pot zoetstof zit 75 gram. En qua cola light moet je volgens mij jarenlang 3 of 4 liter (met mijn gewicht) wegwerken, wil het schadelijk zijn. Tjah, zoveel gewone wegwerken is ook alles behalve goed voor je. En er zijn schrikbarend veel mensen die dat per dag wegwerken.

Het zal ongetwijfeld niet goed voor je zijn, het is alleen de vraag in welke mate. Het grote probleem is dan ook eerder dat veel mensen geen maat kunnen houden, dan de suiker of zoetstof opzicht
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by weslleyy View Post

Onlangs stelden wetenschappers namelijk vast dat de lightversie van frisdranken een ware belasting voor de taille van de mens is. Wie ze dagelijks consumeert, ontwikkelt liefst drie keer zo veel vet dan degenen die het drankje laten staan.
                  Dat frisdrank een groete boosdoener is van overgewicht versta ik best. Maar dat het dagelijks drinken van pakweg een halve liter zero/light dranken je veel dikker maakt vind ik moeilijk te geloven.
                  Had je ergens de link naar die onderzoeken of de reden waarom dit zo is?

Comment

http://www.sciencedaily.com/releases...0627183944.htm

Is van 2011 en het is meer aanname dan onderzoek voor zover ik kan zien

Comment

De reden waarom men zo dik wordt is natuurlijk niet alleen omdat ze frisdranken drinken. Heeft alles te maken met de hoeveelheid en de voeding daarnaast. 5 glazen cola per dag bevatten al gauw 500+ kcal geloof ik zo. Uiteindelijk kcal overschot resulteert in het dikker worden i.c.m een lagere kcal behoefte van iemand die niet sport.
                      All time PRs: 195/135/232,5
                      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Ben toch van mening dat de aspertaan die erin zit echt niet goed voor je is. Aspartaam (E951) - Hoofdpijn, kankerverwekkend en schadelijk voor kinderen?

Comment

7
                          Originally posted by Levi View Post
                          Ben toch van mening dat de aspertaan die erin zit echt niet goed voor je is. Aspartaam (E951) - Hoofdpijn, kankerverwekkend en schadelijk voor kinderen?
                          Wel graag relevante informatie en bronnen delen Levi.
                          Zo kan ik ook pagina's vol posten over hoe slecht melk is.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Levi View Post
                            Aspartaam is een van de meest onderzochte voedingsstoffen ooit en uit geen enkel onderzoek komt voort dat het schadelijk zou zijn
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
                              Aspartaam is een van de meest onderzochte voedingsstoffen ooit en uit geen enkel onderzoek komt voort dat het schadelijk zou zijn
                              Amen ik had een tijdje geleden een onderzoekje gelezen dat je echt achterlijke hoeveelheden moetgaan consumeren wil dat wel zo zijn, maar dan hebben we het over hoeveelheden waar wij toch niet aan komen:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X