Nieuwe poging

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe poging

Ben al een tijdje ( 3 weken ) bezig met het volgen van een voedingsschema. Krijg aanzienlijk meer energie, en dat terwijl ik ben gestopt met de creatine toen ik aan het schema begon, dus de koolhydraten zullen wel goed zitten ! Ik merk ook al progressie in het gewicht, met name de armen, rug en borst worden al een stuk breder en blijven ook opgepompt en hard de dag erna, maarja, train dan ook 6 dagen in de week ! ( 4 dagen split met 1 dag rust ) Dus tot op heden is dit een prima schema dat me de gewenste resultaten geeft ! Ik weet dat het beter kan maar ben al een heel eind op weg merk ik !

Hier het schema:

maaltijd 1: 2 sneën tarwebrood met pindakaas + whey shake + 0,5 liter water
    maatlijd 2: 4 sneën tarwebrood waarvan 2 sneën met pindakaas en 2 sneën met kaas ( 1 plakje jong belegen per 2 sneën ) + 0,5 liter water
    maaltijd 3: 4 sneën tarwebrood waarvan 2 sneën met pindakaas en 2 sneën met kaas ( 1 plakje jong belegen per 2 sneën ) + 0,5 liter water
    maaltijd 4: cup a soup ( tegen de 4 uur dip en bevat slechts 50 calorieën en 1 gram vet dus zal geen vetmaker )

trainen: tijdens het trainen 0,5 liter ranja met water

maaltijd 5: whey shake
    maaltijd 6: pasta met 100 gram kip en cherrytomaatjes/ rijst met groenten en 100 gram kip/ aardappels met groenten en vlees + 0,5 liter water
    maaltijd 7: 250 gram magere kwark

Uitgaande van 3000 kcal per dag.

Let me know !
    It is not strength but desire which moves us

Waarom alleen maar kaas en pindakaas? Beiden bevatten flink wat vetten dus zijn niet bepaald de ideale keuze...
    Zou zeker wat eiwitrijker broodbeleg zoeken want nu mis je eiwitten in een aantal maaltijden.
    Mis verder fruit, eet je dat helemaal niet?

Comment

Jij had toch al eens je voedingsschema gepost in een topic met als titel 'Vreten' of zo?

Daar zijn toen toch heel wat reacties op gekomen en nu ben je daar weer met je pindakaas-schema ?

....of is mijn pc aant flippen en is dit een oudere topic (mijn excuses in dat geval)???

Grtz

Comment

Je hebt helemaal gelijk Bocca, zie hier.
        Zo te zien hebben al de tips van toen niet erg veel invloed gehad...

Comment

Hoeveel calorieën bevat één whey shake? Volgens mij zit je krap aan de 3000 kcal. Kan me natuurlijk vergissen . Ik zeg dit omdat ik meer eet, en geen whey shakes neem. En ik zit gemiddeld rond de 3300 kcal per dag.
          konuşma!, yap!

Comment

Originally posted by Shannasse
            Waarom alleen maar kaas en pindakaas? Beiden bevatten flink wat vetten dus zijn niet bepaald de ideale keuze...
            Zou zeker wat eiwitrijker broodbeleg zoeken want nu mis je eiwitten in een aantal maaltijden.
            Mis verder fruit, eet je dat helemaal niet?
            Ik heb 100 gram eiwitten nodig per dag dus vul ze op deze manier dus goed aan, maar 25 gram verdeelt over 4 maaltijden per dag is dus niet goed ? Ik zal de 3e maaltijd voortaan beleggen met kalkoenfilet. Fruit zal ik ook toevoegen !

Dan komt het er als volgt uit te zien:

Maaltijd 1: 2 boterhammen met pindakaas + whey shake ( 30 gram eiwitten ) + banaan + 0,5 liter water
            Maaltijd 2: 2 boterhammen met pindakaas + 2 boterhammen met kaas ( 1 plakje jong belegen ) + 0,5 liter water
            Maaltijd 3: 4 boterhammen met 50 gram kalkoenfilet ( 15 gram eiwitten ) + 0,5 liter water
            Maaltijd 4: Soep
            Maaltijd 5: Whey shake + banaan ( 30 gram eiwitten ) + 0,5 liter water
            Maaltijd 6: Pasta + kip + cherrytomaatjes / rijst + kip + groenten / aardappels + vlees + groenten ( eiwitten sterk afhankelijk van de maaltijd die er die dag word klaargemaakt ) + 0,5 liter water
            Maaltijd 7: 100 gram magere kwark ( 7,5 gram eiwitten ) + 0,5 liter water

De eiwitten zitten dus aan een ruime voldoende, als ik meer als de aangegeven 117,5 gram ( uitgaande van een avondmaaltijd met 100 gram kip en dus 35 gram eiwitten ) neem ga ik vet aanzetten ben ik bang dus wellicht dat de kwark 100 gram zal zijn maar dat zullen we snel genoeg merken en is dus zo aangepast als het moet.
            Last edited by r.vanbeek; 20-04-2006, 15:03.

Comment

Originally posted by r.vanbeek
              De eiwitten zitten dus aan een ruime voldoende, als ik meer als de aangegeven 117,5 gram ( uitgaande van een avondmaaltijd met 100 gram kip en dus 35 gram eiwitten ) neem ga ik vet aanzetten ben ik bang dus wellicht dat de kwark 100 gram zal zijn maar dat zullen we snel genoeg merken en is dus zo aangepast als het moet.
              1) 100 gr kip = 35gr eiwitten
              2) > 117,5gr eiwit = dikker worden. Verklaar?
              3) Maaltijd 4. Cup-a-soup, noem ik geen maaltijd maar jah.
              4) Ik weet niet wat voor'n laag pindakaas je dr op smeert maar ik zie geen 3000kcal.
              5) wtf weeg je eigenlijk?

Comment

1) 100 gr kip = 35gr eiwitten
                Vergissing.. bedoel 16-17 gram

2) > 117,5gr eiwit = dikker worden. Verklaar?
                Alle wat je teveel neemt is niet goed is toch de beredenering, althans als je het niet verbruikt voor energie ?

3) Maaltijd 4. Cup-a-soup, noem ik geen maaltijd maar jah.
                Nogeens 4 boterhammen 1 uur erna naar binnen proppen lukt me niet, want zit dan nog redelijk vol van de vorige maaltijd

4) Ik weet niet wat voor'n laag pindakaas je dr op smeert maar ik zie geen 3000kcal.
                Smeer vrij dun pindakaas op mijn brood ( dus de vetten vallen te verwaarlozen )

5) wtf weeg je eigenlijk?
                Weeg na 2 maanden intensief trainen inmiddels 82 kg ipv 79 kg voorheen. ( 3 weken geleden gestopt met Creatine dus vind het een redelijk gain ! )

Comment

Okey duidelijke antwoorden.

*Zelf kom ik met schema van jou op zon krappe 2000kcal. Dit is relatief weinig, maar gezien je nog gewicht bijkomt zou ik het langzaam zodat je gewicht bij blijft komen.

*Vind het weinig eiwitten. Je zou bij maaltijd 2 bijvoorbeeld nog iets kunnen toevoegen qua eiwitten. Hierdoor zal de totale kcal omhoog gaan.

*Veels te laag in vetten. Kom nu uit op zon (23gr) 10% van je Kcal uit vet. En dan heb ik de pindakaas als totaal dagverbruik op 40gram gezet (wat redelijk veel is). Dus zou proberen je vet in name ook te verhogen. Hierdoor zal je gehele kcal ook steigen.

*eenzijdigheid van kcal bron, zie alleen maar brood brood en avond eten. Dit terwijl toch 60% van je kcal uit koolhydraten komen. Dus wellicht in de ochtend een andere bron (havermout/brinta) als je dat lust natuurlijk.

*wellicht zou je als maaltijd 4 melk oid kunnen nemen, hier drink je makkelijk een halve liter of meer achter elkaar van weg. En bevat ook nog wat eiwitjes. Evt losse eieren erbij?

Khoop dat je er wat aan hebt

Comment

Okey duidelijke antwoorden.

*Zelf kom ik met schema van jou op zon krappe 2000kcal. Dit is relatief weinig, maar gezien je nog gewicht bijkomt zou ik het langzaam zodat je gewicht bij blijft komen.
                    Hmm.. is vreemd dat ik dan toch zo flink gain in massa

*Vind het weinig eiwitten. Je zou bij maaltijd 2 bijvoorbeeld nog iets kunnen toevoegen qua eiwitten. Hierdoor zal de totale kcal omhoog gaan.
                    Zal 200 gram magere kwark bij de 2 maaltijden nemen.

*Veels te laag in vetten. Kom nu uit op zon (23gr) 10% van je Kcal uit vet. En dan heb ik de pindakaas als totaal dagverbruik op 40gram gezet (wat redelijk veel is). Dus zou proberen je vet in name ook te verhogen. Hierdoor zal je gehele kcal ook steigen.
                    Waar moet ik dan aan denken ? Gebraden gehakt op brood ?

*eenzijdigheid van kcal bron, zie alleen maar brood brood en avond eten. Dit terwijl toch 60% van je kcal uit koolhydraten komen. Dus wellicht in de ochtend een andere bron (havermout/brinta) als je dat lust natuurlijk.
                    Neem iedere ochtend voortaan 100-150 gram cruesli met 2-300 ml halfvolle melk en daarna een whey shake

*wellicht zou je als maaltijd 4 melk oid kunnen nemen, hier drink je makkelijk een halve liter of meer achter elkaar van weg. En bevat ook nog wat eiwitjes. Evt losse eieren erbij?
                    Wellicht nog wat kwark, zo rond de 100 gram ? ( halve liter pak is dan ook meteen op )

Khoop dat je er wat aan hebt
                    Dat zeker !

Comment

Dat je nu nog bijkomt kan liggen aan het feit dat dit voor je lichaam veel meer is dan het gewend is. Weet namelijk niet wat je vroeger at. Je lichaam zal zit tot een bepaald punt blijven aanpassen aan de kcal, daarom is het ook erg slecht voor je vet% als je van "normaal" eten gelijk gaat eten naar de hoeveelheid kcal die je zou moeten eten. Deze enorme surplus lijdt dan namelijk tot vet aanzetten.

Ik ben ook gewoon begonnen rustig uit te bouwen qua eten tot je denkt goh nu wordt ik toch wel wat vetter dan ik wil. Je gaat er dan mee spelen en zo kom je dan op je onderhoud uit. De formules die er te vinden zijn zijn goede richtlijnen maar je lichaam vrijwel altijd afwijken.

De punten die je zelf aan brengt als verbetering zijn zekers goed (Y).

Oja en iets meer vet binnen te krijgen zou je kunnen doen door eetlepel lijnzaadolie/levertraan/viscapsules. Evt zou je ook kwark kunnnen vervangen voor enkele eieren/ evt tonijn/zalm op brood.

Een algemeen puntje ter verbetering is wellicht wat meer variatie in je voedingsbronnen te brengen, dit is geestelijk en lichamelijk beter. In hoeverre dat mogelijk is ligt natuurlijk geheel aan jouw situatie/mogelijkheden.

Suc6!

Comment

Originally posted by melkman
                        Dat je nu nog bijkomt kan liggen aan het feit dat dit voor je lichaam veel meer is dan het gewend is. Weet namelijk niet wat je vroeger at. Je lichaam zal zit tot een bepaald punt blijven aanpassen aan de kcal, daarom is het ook erg slecht voor je vet% als je van "normaal" eten gelijk gaat eten naar de hoeveelheid kcal die je zou moeten eten. Deze enorme surplus lijdt dan namelijk tot vet aanzetten.

Ik ben ook gewoon begonnen rustig uit te bouwen qua eten tot je denkt goh nu wordt ik toch wel wat vetter dan ik wil. Je gaat er dan mee spelen en zo kom je dan op je onderhoud uit. De formules die er te vinden zijn zijn goede richtlijnen maar je lichaam vrijwel altijd afwijken.

De punten die je zelf aan brengt als verbetering zijn zekers goed (Y).

Oja en iets meer vet binnen te krijgen zou je kunnen doen door eetlepel lijnzaadolie/levertraan/viscapsules. Evt zou je ook kwark kunnnen vervangen voor enkele eieren/ evt tonijn/zalm op brood.

Een algemeen puntje ter verbetering is wellicht wat meer variatie in je voedingsbronnen te brengen, dit is geestelijk en lichamelijk beter. In hoeverre dat mogelijk is ligt natuurlijk geheel aan jouw situatie/mogelijkheden.

Suc6!
                        Thanks ! Dan ga ik hiermee aan de slag !

Ik heb altijd al erg veel kunnen eten zonder veel aan te komen. Stond er gewoon om bekend dus vreten kan ik als de beste ! Nu ik serieus aan BB doe eet ik geen chips meer ( at ik zowieso al met mate ) en drink ik geen frisdrank meer maar alleen water, dus kan me niet voorstellen dat het omgezet word naar vet

Ik moet wel zeggen dat ik na het eten van de 4 boterhammen 2-3 uur erna wel weer honger begin te krijgen dus eet wellicht nog te weinig ! De kwark na de maaltijden zal het hongergevoel wel even uitstellen denk ik !

Comment

Het niet eten van chips of het niet drinken van frisdrank vind ik imo een beetje overdreven.
                          1x in de week een handje vol chips of een lekker glaassie fris heerlijk.
                          Enne je drinkt geen frisdrank ( ik neem aan vanwege de suikers!!! ) maar je drinkt wel een half liter ranja tijdens de training.
                          ranja=suiker
                          En je vertelt dat je vreet en niet aankomt dan lijkt het mij dat je het lichaamstype ectomorph is.
                          En dat betekent dat je nog meer zal moeten eten vanwege je hoge stofwisseling.
                          Dus lees de stickies en maak ff een nieuw schema.
                          Je eiwitten zijn voldoende voor iemand van 35kg en dat ben jij vast niet.
                          Ik heb wel tegen de 500gr eiwit per dag gezeten en het overschot vervliegt wel weer
                          Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

Originally posted by ReyMysterio
                            Het niet eten van chips of het niet drinken van frisdrank vind ik imo een beetje overdreven.
                            1x in de week een handje vol chips of een lekker glaassie fris heerlijk
                            Ik mis het totaal niet dus kan het goed laten staan !

Enne je drinkt geen frisdrank ( ik neem aan vanwege de suikers!!! ) maar je drinkt wel een half liter ranja tijdens de training.
                            ranja=suiker
                            I know, maar die vallen te verwaarlozen aangezien het totaal niet zoet smaakt, is gewoon water met een kleurtje ( dus ben al overgestapt op water )

Je eiwitten zijn voldoende voor iemand van 35kg en dat ben jij vast niet. Ik heb wel tegen de 500gr eiwit per dag gezeten en het overschot vervliegt wel weer
                            Weeg je 200 kilo of meer dan, want met mijn gewicht is 164 gram per dag de uitkomst uitgaande van 2 gram eiwit per lichaamsgewicht, dus..
                            Last edited by r.vanbeek; 23-04-2006, 12:00.

Comment

Qua eiwit mag je heus wel meer dan 2gr/kg. Maar als ecto betekent veel eiwit ook weer een hogere verbranding.

Derhalve zou het eten van een echte ecto puur sang maar een beperkt aantal maaltijden moeten zijn (4stuks ofzow). Eiwit alleen het minimale (2-3gr) en de rest van de Kcal uit Carbs en vetten (wel de goede).

En over die ranja tijdens de training, dit is geen enkel probleem. Hierdoor blijft je bloedsuiker constant en behoud je energie tijdens trainen. Dus ranja/siroop tijdens/voor en na trainen geen probleem.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X