hier is wat ik zoal eet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hier is wat ik zoal eet

hoi , hier post ik ff wat ik zoal ik eet op een dag sinds ik op mijn calorieën let en waar ik dus nu 16 kg mee ben afgevallen in 4 maanden.

0.700 u 1 cracottes ( volkoren) met magere smeerkaas en tomaat
    1 glas vers uit geperste sinasappel

10.00 1 kop koffie zwart(zonder suiker ( soms met plakje ontbijtkoek)

13.00 1 volkorenboterham met tomaat /komkommer afwisseld met verse zalm of appelstoop
    of klein schaaltje gemengde sla met/tomaat/komkommer/ azijn

16.00 1 flesje vifit 9 100ml

18.00 1 gekookte aard/ 3 opscheplep groente en een kipfilet / of
    100 gr rosbief / 2 lepels verdunde jus OF
    2 volkoren boterhammen met beleg zie 13.00

19.30 1 kop thee of zwarte koffie zonder suiker

verder zo`n 2 a 2/12 liter water

dat is het wel , van fruit hou ik niet zo , maar ik eet af en toe een
    appel of een kiwi om 16.00 nA 20.00 gebruik ik alleen water

doe ik iets verkeerd ?? want mijn vet gaat niet voldoende weg , ik dacht dat het 36% was maar het is nog altijd 31% en hoofdzakelijk bij mijn buik.
    ook val ik de laatste 2 weken minder hard af .

alvast bedankt voor de reactie , ik zal een hartmetertje kopen , buikspieroefeningen doe ik al iedere avond zo`n 50 keer .

groetjes , lucky
    Last edited by lucky56; 03-09-2006, 15:38.

Ga je iets vertellen dat waarschijnlijk heel gek klinkt, maar ik gok dat je duidelijk te weinig eet.
    Je stats, behoefte en de totalen van het schema staan er niet bij dus blijft een gok maar wel de meest waarschijnlijk. Daarbij krijg je nauwelijks eiwitten binnen, wat er voor zorgt dat je veel spier verliest.

Heb nu geen tijd om alles (weer) helemaal uit te leggen maar raad je zeker aan om flink wat te lezen hier, het kan absoluut beter.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
      Ga je iets vertellen dat waarschijnlijk heel gek klinkt, maar ik gok dat je duidelijk te weinig eet.
      Je stats, behoefte en de totalen van het schema staan er niet bij dus blijft een gok maar wel de meest waarschijnlijk. Daarbij krijg je nauwelijks eiwitten binnen, wat er voor zorgt dat je veel spier verliest.

Heb nu geen tijd om alles (weer) helemaal uit te leggen maar raad je zeker aan om flink wat te lezen hier, het kan absoluut beter.
      heel erg bedankt , ik moet dus duidelijk o.a. meer vis eten ?.

hier is mijn status , vrouw 150cm 50 kg

voedingsschema = ong :575 a 600 cal
      waaronder 51.4 eiwit ( met zalm ) 76 eiwit
      57.3 koolhydraten
      18.0 vet
      o ja en mijn behoefte = 1090 cal

enne ik zal zeker hier even kijken wat het beste te eten ,maar de meeste trainen erg intensief , ik dus niet ik loop elke dag een half uurtje , fiets af en toe en verder doe ik mantelzorg , dus wat huishoudelijk werk en mijn moeder verzorgen , wassen enz enz , dus niet echt actief in de sport .
      veel meer kan ik niet eten , want ik was in een half jaar van 48 kg tot 66 kg aangekomen en ik wil eigenlijk wel omsteeks de 48kg egen en nog belangrijker op gewicht blijven eb mijn buikje kwijt.

maar alvast heel erg bedankt voor je snelle reactie

groetjes lucky
      Last edited by lucky56; 03-09-2006, 16:39.

Comment

kan begrijpen dat je als een best kleine en lichte vrouw niet veel eet, maar je moet het toch geleidelijk aan proberen. In ieder geval om "iets" meer te eten dan dit.

als je echt geen honger hebt bij dit schema kan je altijd proberen dingen als yoghurt of kwark (mager) te eten of fruityoghurt dat soort dingen.

Dan krijg je toch wat meer eiwitten binnen en het is wel licht om te eten.

Comment

Ik snap dat je angst hebt om weer aan te komen maar zelfs met jouw lengte en gewicht is 600 kcal echt heel weinig hoor, een ziek vogeltje zou er met moeite op kunnen overleven...

Het grootste probleem van voeding is over het algemeen niet zozeer de hoeveelheid, maar meer de keuze van het soort voeding en de verdeling over de dag.
          Uiteraard hoef je als niet-krachtsporter de 'regels' van eiwit-inname die hier meestal rondslingeren niet te volgen, maar voldoende eiwit is ook bij niet intensieve sporters belangrijk om a) de verbranding hoog te houden en b) het verlies van spieren door weinig voeding tegen te gaan.
          Daarnaast is het belangrijk om niet te ver onder je behoefte te gaan zittem, vaak val je dan in eerste instantie wel af maar stagneert dat proces op een bepaald moment doordat je lichaam in een soort spaarstand gezet wordt; het krijgt doorlopend te weinig voeding en gaat als reactie alles wat het kan vasthouden.
          Hoe heb je die behoefte eigenlijk berekend?

Comment

Als ik jou was zou ik proberen wat meer en intensiever te gaan bewegen.Zou toch echt proberen hier wat tijd voor vrij te maken.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
              Ik snap dat je angst hebt om weer aan te komen maar zelfs met jouw lengte en gewicht is 600 kcal echt heel weinig hoor, een ziek vogeltje zou er met moeite op kunnen overleven...

Het grootste probleem van voeding is over het algemeen niet zozeer de hoeveelheid, maar meer de keuze van het soort voeding en de verdeling over de dag.
              Uiteraard hoef je als niet-krachtsporter de 'regels' van eiwit-inname die hier meestal rondslingeren niet te volgen, maar voldoende eiwit is ook bij niet intensieve sporters belangrijk om a) de verbranding hoog te houden en b) het verlies van spieren door weinig voeding tegen te gaan.
              Daarnaast is het belangrijk om niet te ver onder je behoefte te gaan zittem, vaak val je dan in eerste instantie wel af maar stagneert dat proces op een bepaald moment doordat je lichaam in een soort spaarstand gezet wordt; het krijgt doorlopend te weinig voeding en gaat als reactie alles wat het kan vasthouden.
              Hoe heb je die behoefte eigenlijk berekend?
              hallo Shannasse ,

bedankt voor je advies en je mailtje , ik ben net even thuis dus heb nog geen tijd gehad om eerder te reageren .
              de berekening heb ik van www. overgewicht.nl en de eet en beweegwijzer op die site .
              daar staan vragen op over je energieverbruik , zoals beweging ,sport en gewicht en leefttijd enz.
              ik heb maar ingevuld dat ik NIET 3 keer in de week sport en dat ik alleen huishoudelijk werk doe , dat beetje (hard)lopen en fietsen van mij was dacht ik niet genoeg om aan intensief sporten in te vullen.
              dan moet je aangeven wat je af wil vallen en in hoeveel tijd .
              ik heb toen aangeven ong: 6 maanden voor 16 kilo , maar je moest op de site TENMINSTE 1200 cal: gebruiken want minder was niet verantwoord .dus deed ik er (volgens site met 1200 cal: ) zo`n 18 maanden over daarom gebruik ik er 600 tot 800 cal ,nu mag ik als ik 4 maanden over 4 kilo doe er 1090 hebbenmet mijn energie verbruik.
              meestal heb ik er echt genoeg aan , de chocolade aanvallen ( waar ik niet aan toe geef) na gelaten .
              wat je schrijft dat mijn lichaam op een "lager"pitje is gaan branden weet ik ook helaas , dus moet ik een balans vinden door gewoon weer wat meer te eten en wat meer te bewegen , wat ik OOK al deed voor dat ik aangekomen was.alleen ben ik door de mantelzorg aan huis gekluisterd
              alleen heb ik daar door de omstandigheden weinig of geen gelegenheid voor dan alleen wat te lopen en af en toe een half uurtje te fietsen en wat oefeningen te doen binnenshuis.
              Ook neem ik sinds kort supradyn weight smart , omdat ik al jaren een erg langzame stofwisseling heb ( ga maar 1 keer in de week) helaas.

ik wil je toch erg erg bedanken voor je hulp ,

groetjes , lucky

Comment

Het kan idd soms heel lastig zijn om de juiste balans te vinden in bepaalde situaties.
                Vergeet echter nooit dat je om goed voor een ander te kunnen zorgen vooral ook heel goed voor jezelf moet zorgen, dat wordt helaas vaak te makkelijk vergeten. Wat moet degene waar je voor zorgt beginnen als je over een poosje volledig opgebrand bent omdat je niet goed genoeg voor jezelf hebt gezorgd?
                Vooral blijven zoeken naar die balans dus en je eigen voeding en beweging en daardoor je eigen gezondheid niet uit het oog verliezen.
                Veel succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X