Voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema

Stats
    90 Kilogram
    1.86 cm
    Man
    17 jaar
    calorieën verbruik
    30x 90 KG= 2700 per dag
    Wil afvallen dus daar moet ik 500cal onder zitten ?
    Bodyfat weet ik zo niet 26,5 of zo

7.30
    200 g cruesli/ muesli
    Eiwitshake promax 85 50 mg
    Melk +- 75 ml
    Groene thee

11:00
    2 boterhammen
    0.5 Water liter

1:00
    4 boterhammen
    0.5 liter water
    eiwitshake promax 85 50 mg
    melk 75+-

3/4-5/5.40
    Training

5.40-6.10+-
    Eiwit shake

6-7
    Avondeten, meestal wel gezond behalve op zaterdag dat is mijn junkdag

9:00
    cruesli/muesli
    wat melk

11:00-12:00
    Naar bed

Op de boterhammen heb ik meestal mager beleg, kipfilet achterham etc
    Last edited by Liquidfire; 05-09-2006, 06:56.

Zo goed dat er geen commentaar op komt ?

Comment

Kan er zo weinig over zeggen hè, staat wel wat je zou moeten binnenkrijgen maar geen totalen van wat je werkelijk eet?

Comment

Na 8 uur is het toch beter dat je niets meer eet. Beter wat glaasjes water toch??

Comment

Gram Kcal
          cruesli 200 778
          Maaltijd (vrij 1=1kcal) 222
          kippenfilet 30 33
          bruinbrood 210 525
          melk (magere) 700 ml 231
          Totaal = 1789+-

(bron = Kilocalorie.nl - houd(t) je calorieën in de gaten!)
          De cruesli 200 gram is alleen 's morgens ik eet nu niks meer voordat ik na bed ga. aangezien ik dan op ruim 2300 kcal en er zitten veel snelle koolhydraten en suikers in. Mischien heeft iemand tips ter vervanging ? GEEN BRINTA AUB !

Comment

Je eet veel te weinig, zit nu zowat 1000 kcal onder je behoefte.
            Is sowieso hartstikke slecht en op jouw leeftijd al helemaal.
            Maximaal 500 kcal onder je behoefte, ongeveer 6 eetmomenten per dag die allemaal voorzien zijn van zowel eiwitten als koolhydraten en goede vetten. Enige uitzondering zou de laatste maaltijd moeten zijn, ongeveer een half uur voor het slapen, die voor het overgrote deel uit eiwit bestaat. Denk bijvoorbeeld aan kwark.
            Niet meer eten na 20:00 als je pas rond 24:00 gaat slapen is bepaald niet slim, juist in de nacht als je lichaam herstelt heb je eiwitten nodig en die zul je dus met voeding binnen moeten krijgen.
            Neem tenminste aan dat je niet gewoon gewicht wil verliezen maar vooral vet in plaats van spier...

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
              Je eet veel te weinig, zit nu zowat 1000 kcal onder je behoefte.
              Is sowieso hartstikke slecht en op jouw leeftijd al helemaal.
              Maximaal 500 kcal onder je behoefte, ongeveer 6 eetmomenten per dag die allemaal voorzien zijn van zowel eiwitten als koolhydraten en goede vetten. Enige uitzondering zou de laatste maaltijd moeten zijn, ongeveer een half uur voor het slapen, die voor het overgrote deel uit eiwit bestaat. Denk bijvoorbeeld aan kwark.
              Niet meer eten na 20:00 als je pas rond 24:00 gaat slapen is bepaald niet slim, juist in de nacht als je lichaam herstelt heb je eiwitten nodig en die zul je dus met voeding binnen moeten krijgen.
              Neem tenminste aan dat je niet gewoon gewicht wil verliezen maar vooral vet in plaats van spier...
              oké, zou ik dan mischien die eiwitshake die ik bij 1 uur eet naar dat tijdstip verplaatsen en wat meer eiwitten pakken ?

En ik heb ook daarnaast niet het avond eten erbij geteld dit is meestal ook z'n 500/600 (pasta, aardappelen etc)
              Last edited by Liquidfire; 07-09-2006, 14:13.

Comment

Gezien het feit dat een pro85 shake is zou dat eventueel kunnen, whey is in de avond juist niet geschikt omdat het te snelle eiwitten zijn. Kwark of kip ofzo zou overigens beter zijn.
                Lees verder ook ff dat stukje over wat er allemaal in ieder eetmoment zou moeten zitten, dan zie je al dat jouw maaltijden daar lang niet allemaal aan voldoen. Goede vetten zie ik sowieso niet tot nauwelijks in je schema staan, die heb je wel degelijk nodig.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                  Gezien het feit dat een pro85 shake is zou dat eventueel kunnen, whey is in de avond juist niet geschikt omdat het te snelle eiwitten zijn. Kwark of kip ofzo zou overigens beter zijn.
                  Lees verder ook ff dat stukje over wat er allemaal in ieder eetmoment zou moeten zitten, dan zie je al dat jouw maaltijden daar lang niet allemaal aan voldoen. Goede vetten zie ik sowieso niet tot nauwelijks in je schema staan, die heb je wel degelijk nodig.
                  Ik zal binnekort een vernieuwd schema erop zetten. Want ik eet ook regelmatig vis

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X