voedings schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je begon je topic redelijk relaxed...

Je 1ste zin was "ik heb een vraagje"

Als ik je zo hoor heb je veel vragen en genoeg antwoorden gekregen, maar je doet er zelf weinig aan. Je toon wordt ook minder relaxed vind ik, maar wie ben ik...
    Ik heb veel tijd en energie gestoken in mijn schema's, heb veel gelezen en daarna gevraagd om wat aanvullingen, zou jij ook moeten doen. Straks vraag je in de sportschool ook nog aan iemand anders om jou gewichten te tillen...

Als je geen antwoorden krijgt of weet hoe je het moet aanpakken, huur dan een personal trainer in...

Of ben jij zo een leerling op school die liever afkijkt en niks doet en geen kennis opbouwd...lees veel over de materie om het zelf te kunnen begrijpen, hoe je moet trainen, eten, etc.. dan weet je teminste waar je mee bezig bent...en daarna vragen stellen om het te verbeteren!

- kijk naar je doelstelling
    - kijk naar jezelf
    - pas je doelstelling aan op jezelf
    - klopt de theorie?
    - breng het in de praktijk
    - evalueer
    - past de evaluatie aan op je doelstelling

En als je het dan nog niet begrijpt, geef dan alle informatie over jezelf. Geslacht, leeftijd, lengte, gewicht, vetpercentage, wat je normaal eet op een dag, hoe vaak je wil of kan trainen, thuis trainen of sportschool, wil je supplementen gebruiken, doelstelling, etc etc en heel belangrijk...hoe serieus neem je jezelf en het fitnessen/bodybuilding....

Hiermee je voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

J.

- binnen de perken, zijn de mogelijkheden net zo groot als daarbuiten -

Comment

goeie middag,

ik heb hier boven al veel dingen op geschreven, wat ik heb uitgerekend etc etc.
      ga binnen kort weer op fitness doe het nu thuis 4 keer per week...
      hey enigste is die voedings schema ik begrijp veel dingen als jullie denken dat ik dom ben..!!??
      maaruh ik heb alles uitgerekend en alles alleen moet nog ff op calls site ff uitrekkenen op hoe veel calls ik per dag kom met eten..!!?
      maar in die tussen tijd kan ik tog dingen gewoon vragen die ik altijd al had willen weten.
      en ik ben ook maar een amateur en ik kan dat schema niet zelf ik elkaar zetten neem ik aan tog.?
      daaarom vraaag ik ook wat hulp nouw ik vraag messchien veel maar daar is een forum voor als je veel vraagt dan leer ik ook meer en niet alleen dit, dat, zus, zo, maar leg er ook is bij uit hoe of wat en alles.!

mvg kevin
      BiGB0Y-KeV

Comment

Kevin,

Eet dit, train hard en slaap goed en je zult groeien!

8:00 uur 1 banaan, 100 gram brinta gemengd met met melk, 30 gram whey, 1 boterham met 4 plakken kipfilet, 1 lepel lijnzaadolie.
        10:30 uur 1 appel, 3 boterhammen met elk 4 plakken kipfilet, 250 gram kwark
        12:30 uur 2 boterhammen met pindakaas, 2 boterhammen met kipfilet, 250 gram kwark
        15:00 uur 1 banaan, 2 boterhammen met kipfilet (lekker eentonig), 50 gram cashewnoten
        17:30 uur avondeten schep 2 keer op
        19:00 uur (voor het trainen) 30 gram whey met water
        19:30 uur Trainen (hard trainen!)
        20:30 uur 30 gram whey
        21:30 uur 1 blik tonijn met ketchup + 1 lepel lijnzaadolie
        22:15 uur slapen na een vermoeiende dag eten en trainen

Succes

Comment

@ Eiwitpoeder: in de regels staat dat we niet aan kant en klare schema's doen, dit kun je dus ook beter niet doen vooral niet als er niet genoeg gegevens over iemand bekend zijn.
          Je weet veel te weinig van deze jongen om er zomaar vanuit te kunnen gaan dat dit goed voor hem zou zijn. Misschien eet hij nu wel een kwart van deze hoeveelheden en als hij dan zomaar overstapt op een schema als dit kan er heel veel fout gaan. Daarnaast staan er niet eens totalen bij, of het dus ook maar ergens in de buurt komt van zijn persoonlijke behoefte blijft een raadsel.

@ Bigboy-kev: je toontje is nogal eisend. Je lijkt er zelf niet al te veel voor te willen doen maar je 'eist' wel dat alles voorgekauwd wordt.
          Een forum is er idd om te helpen maar niet om het werk van een personal trainer te doen die daar heel veel geld voor vraagt. Daarnaast is een forum er ook om mensen wijzer te maken; dat gebeurt dus totaal niet als je zomaar iets aanneemt wat een voor jou wildvreemde achter een toetsenbord roept zonder dat je jezelf wat meer in de materie verdiept.
          Je hebt al behoorlijk wat hulp gehad, laat zien dat je het waardeert en er ook echt wat mee doet en je komt een heel stuk verder, niet alleen maar nu maar ook in de toekomst!

Comment

Lijkt me een goed advies, mijn energie zal er verder niet aan besteed worden.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

heb alles al uitgerekend zoals jullie zien op de vorige pagina..!!!!

als ik het goed begrijp moet ik op zo veel calls uitkomen per dag..??
              is het dan een kwestie van ik mag bijvoorbeeld 2900 calls op een dag is het dan de bedoeling dat ik naar callslijst.nl is gereserveerd voor een klant van Dolphin Internet Services ga of hoe die ook heet en ga uitrekenen wat ik kan gaan eten zo dat ik op 2900 calls kom en dan een voedings schema samen stel..?!!?

mg kevin
              BiGB0Y-KeV

Comment

Klopt ongeveer, eerst bepaal je jouw persoonlijke behoefte (inclusief eventueel een toeslag om aan te komen óf een aftrek om af te vallen).
                Vervolgens stel je een schema op en rekent de totalen daarvan uit met behulp van een tabel. Daarna ga je net zo lang sleutelen aan dat schema tot de totalen overeen komen met je behoefte, zowel qua kcal als eiw/koolh/vet.

Comment

oke bedankt man..!!!

kan je misschien nog ff die site geven waar je die kev verhoudingen kan uitrekken..!!???(of eventueel alle site wat van toepassing is)!!!

mvg kevin....
                  BiGB0Y-KeV

Comment

calorietabel.nl
                    calorielijst.nl
                    voedingswaardetabel.nl

By sticky hier op bodynet staat ook nog een lijst.

Let er wel op dat alle producten per 100 gram staan vermeldt. Ga dus lekker rekenen en thuis je voeding wegen.

google er gewoon ff naar als je iets niet weet. Bijv. wat goede en gezonde voedingsproducten zijn. (buiten dat alles ook hier op bodynet staat, kun je ook alles vinden)

Bekende algemene sites voeding:
                    goede-voeding.nl
                    voedingscentrum.nl
                    gezondheidsplein.nl

- bepaal je doelstelling (aankomen - afvallen)
                    - bereken basis of dagelijkse behoefte aan calorien
                    - meer of minder calorien toevoegen (afhankelijk doelstelling)
                    - 5- 6 maaltijden p.d.
                    - elke maaltijd bestaat uit KEV. (behalve de laatste, die alleen eiwit. Bijvoorbeeld kwark (met vers fruit).

Zorg er wel voor dat je je calorie inname rustig opbouwd. (misschien dat je nu namelijk veel minder calorien binnenkrijgt dan je nieuwe voedingsschema - dit was bij mij zeker het geval...)
                    Je kunt ook de 1ste trainingsmaand je basisbehoefte innemen, aankijken of dit al genoeg is. Zoniet, pas je dit aan door meer calorien toe te voegen. En andersom, als jij vindt dat je teveel aankomt, dan minder calorien in je schema. houdt hierbij wel rekening mee dat je KEV verhoudingen juist blijven.

Over de KEV verhoudingen zijn de meningen verdeeld. Ligt ook aan je doelstelling en bijv. welke sport je beoefent. Ik had bijv. 50-40-10. Maar kwam tot de conclusie dat ik te weinig goede vetten innam. Dus heb dit aangepast. Moet je niet gaan vragen wat dan wel de juiste verhouding is...
                    40-40-20 of 50-35-15 of 50-30-20 of 40-30-30 of 45-35-20 etc etc
                    Ik heb er veel over gelezen, en heb daarna mijn eigen conclusie getrokken wat voor mij de beste (eigenlijk goede) verhouding is. Zoniet dan pas ik het weer aan.

En over dat water drinken, drink gewoon minimaal 2 a 3 liter water. Dit is ook moeilijk te bepalen. Drink je veel koffie, alcohol etc, neem dan meer water. Werk je ergens waar de lucht droog is of heel warm, neem dan ook meer water. Of loop, fiets ren je naar je werk, school, huis, neem dan meer water dan dat je bijv. lekker de auto, brommer, trein, bus pakt. Als je door omstandigheden denkt meer vocht te verliezen, drink dan meer water. Een F1 coureur verliest na een race 4 tot 5 liter vocht, dus die redt het niet met 3 liter water per dag, snap je?

Succes!

J.

- wind mee is wind tegen als je de andere kant opgaat -
                    Last edited by Ami-Amour; 30-10-2006, 01:35.

Comment

Onder 'Links' kun je ook een aantal calorie tabellen vinden, zoals ik al in mijn eerste post in dit topic heb gezegd.
                      Ben trouwens geen man maar verder graag gedaan en succes.

Comment

Sorry Shannasse,

Ik zal geen complete voedingsschema's meer posten. Ik weet ook wel dat voor een ieder zijn voedingsschema anders is. Je kunt echter wel ongeveer schatten wat goed zou zijn. Maar ik begrijp je argumenten.

Voortaan zal ik het laten om zo'n jongen uit de brand te helpen. Volgens mij wordt deze vraag elke week wel weer gesteld.

Comment

Vraag wordt idd heel vaak gesteld en steeds weer vertellen we mensen dat ze er zelf ook het nodige aan moeten doen. Is voor die mensen zelf ook alleen maar beter, met iets gaan eten omdat een ander beweert dat het goed voor je is schiet je immers veel minder op dan zelf snappen en bepalen wat goed voor je is.
                          Daarbij zorgt het geven van een schema aan één iemand al snel voor nog meer van soortgelijke vragen en het zou uiteraard niet eerlijk zijn om de ene wel en de ander niet van een schema te voorzien.

Hulp geven is uiteraard altijd helemaal prima maar dan graag volgens de regels, dus iemand helpen om de achterliggende gedachten te begrijpen en een eigen schema op te stellen.

Comment

Wist niet dat je een vrouw bent, Shannasse...
                            Wat leuk, zeg!

Denk dat het idd moeilijk is om iemand een compleet voedingsschema aan te bieden, omdat je in de meeste gevallen niet eens weet wat iemand lekker vindt om te eten en wat niet. Lijkt me duidelijk dat we allemaal een voedingsschema in elkaar kunnen draaien, als we de regels toepassen. Maar ik persoonlijk was er best trots op dat ik mijn eigen schema heb gemaakt, ondanks dat ie enige aanpassingen vereiste.

Omdat ik veel gelezen heb op internet en hier op bodynet, begin ik het allemaal wat meer te begrijpen, waardoor ik voortaan minder hulp nodig heb (minder afhankelijk), wat weer tijd scheelt, en ik mijn schema kan aanpassen op ieder moment, wanneer ik dat wil.

greetzzz j.

Comment

Precies, en dat is natuurlijk iets waar je uiteindelijk veel meer aan hebt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X