Nick's Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nick's Voedingsschema

Behoeften (ongeveer):

Totale dagelijkse behoefte energie: 2951 Kcal
    Dagelijkse behoefte eiwitten: 146 Gr.
    Dagelijkse behoefte vetten: 66 Gr.
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 444 Gr.

Leeftijd: 17
    Lengte: 1.89 m.
    Gewicht: 73 Kg.

Schema:

Eiwitten, vetten en koolhydraten zijn ongeveer wel goed, alleen mijn totale behoefte volgens dit schema zit ver onder het berekende totale behoefte...
    Iemand tips, suggesties?

ik zou die kaas een beetje minderen en er kip voor in de plaats nemen

ik vind die reep om 10 uur wel erg veel voedings waarde hebben klopt dat wel?
    vind dat je ook erg veel eiwitten neemt in de ochtend miss zou je je shake kunnen verdelen over 2 maaltijden

je zou bij je avond eten en je maaltijd van 16uur iets kunnen toe voegen

waar train je btw??
    Who's the Chef

Comment

Ik heb de gegevens uit een calorie-tabel, ik denk ook dat de gegevens van die muesli-reep overdreven zijn.

Ben ook vergeten idd de trainingstijden erbij te zetten:

Krachttraining: ongeveer 16.30 tot 18.00
      Looptraining: 19.00 tot half 20.30 (avondeten verschuift dan naar 17 u)a

Ma & Vrij krachttraining
      Di & Do Looptraining

Comment

probeer de aanvulling te doen die ik net schreef en kijk dan wat er uit komt

welke gym zit je om er nog maar eens op terug te komen
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
          probeer de aanvulling te doen die ik net schreef en kijk dan wat er uit komt
          Oke doe ik, alleen zit ik dan nog steeds onder m'n totale behoefte (het neemt zelfs af als ik kaas vervang door kip)...

Originally posted by been View Post
          welke gym zit je om er nog maar eens op terug te komen
          oh verkeerd begrepen, ik train bij Jan Koster, in Delft

Comment

je kan toch je voening verhogen bij je avond eten en je maaltijd van 16uur

daar eet je maar 2 boter hammen maak je er 4 of 6 van en dan kipfile der op of appelstroop

vervang je aardappels door rijst en je komt wel aan je behoeftes

waarom train je zo ver weg dan
            er zijn zat scholen in den haag
            Who's the Chef

Comment

Haha ik woon 2 min. lopen van Delft, het heet wel Den Haag maar het is gewoon een opgekocht stuk land :P

Jan koster is voor mij een kwartiertje fietsen, sportscholen in den haag een half uur met de tram...

Comment

Heb als voorbeeld even de 6 sneetjes brood om 13:00 berekend omdat mijn oog daarop viel, als dat een voorbeeld is van de rest van het schema ben ik bang dat je opnieuw zult moeten gaan rekenen...
                1 gram vet levert 9 kcal, 1 gram eiwit en 1 gram koolhydraten leveren beiden 4 kcal. In het voorbeeld van die 6 boterhammen, 4x19,8=79,2, 4x90=360, 9x6=54. Bij elkaar opgeteld maakt dus 493,2 kcal, terwijl het volgens jouw lijstje 444 kcal zou moeten zijn.
                Dit is nog los van het feit dat die waarden volgens mij helemaal niet kloppen maar dat is uit mijn hoofd, heb ik dus niet gecontroleerd.

Die reep is helemaal vaag en klopt voor geen meter, zou voor dat soort dingen maar gewoon even op de verpakking kijken van hetgene dat je daadwerkelijk van plan bent te eten. Overigens is alleen een reepje, zelfs al zou het zo'n bom zijn, mi niet voldoende om als maaltijd te tellen en het is het enige dat je in zes uur tijd eet.

De eiwitten zijn erg slecht verdeeld, in de eerste en laatste maaltijd liggen ze heel erg (te) hoog maar in veel andere maaltijden veel te laag, probeer die vooral wat evenwichtiger te verdelen.
                De tips van Been zijn prima en je zult dus idd gewoon wat meer moeten eten.
                Daarnaast misschien dit topic even lezen, staat zoals ik het in kan schatten wel bruikbare informatie voor je in.

Succes!

Comment

De waarden van uw mueslireep best delen door 5,wan de waarden die jij opgeeft zijn waarschijnlijk /100gr.
                  1 reep is ong.20gr.
                  getting back in shape...

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                    Heb als voorbeeld even de 6 sneetjes brood om 13:00 berekend omdat mijn oog daarop viel, als dat een voorbeeld is van de rest van het schema ben ik bang dat je opnieuw zult moeten gaan rekenen...
                    1 gram vet levert 9 kcal, 1 gram eiwit en 1 gram koolhydraten leveren beiden 4 kcal. In het voorbeeld van die 6 boterhammen, 4x19,8=79,2, 4x90=360, 9x6=54. Bij elkaar opgeteld maakt dus 493,2 kcal, terwijl het volgens jouw lijstje 444 kcal zou moeten zijn.
                    Dit is nog los van het feit dat die waarden volgens mij helemaal niet kloppen maar dat is uit mijn hoofd, heb ik dus niet gecontroleerd.
                    Oeps... ben dat idd vergeten te doen!
                    Deze waarden heb ik uit een calorie-tabel (CALORIETABEL.NL - de snelste Calorieenwijzer! Vind hier snel hoeveel calorien een product bevat. Calorieen, calorietabel, calorienwijzer, energiesticker, gratis calorietabel, calorientabel, calorieentabel, calorienwijzer, slanke recepten, calorieen, ) als iemand een betere bron heeft hoor ik het graag.
                    Ik zal eens opnieuw gaan rekenen dan want nu kom ik al aardig in de buurt van de 3000 kcal denk ik...

Die reep is helemaal vaag en klopt voor geen meter, zou voor dat soort dingen maar gewoon even op de verpakking kijken van hetgene dat je daadwerkelijk van plan bent te eten. Overigens is alleen een reepje, zelfs al zou het zo'n bom zijn, mi niet voldoende om als maaltijd te tellen en het is het enige dat je in zes uur tijd eet.
                    Nee oke, die reep heb ik of verkeerd gekeken of het staat zoals Aphasia zegt per 100 gr. in die tabel.
                    Ik zal ff op de verpakking kijken, en op die tijd ook 2 boterhammen met kipfilet toevoegen.

De eiwitten zijn erg slecht verdeeld, in de eerste en laatste maaltijd liggen ze heel erg (te) hoog maar in veel andere maaltijden veel te laag, probeer die vooral wat evenwichtiger te verdelen.
                    De tips van Been zijn prima en je zult dus idd gewoon wat meer moeten eten.
                    Daarnaast misschien dit topic even lezen, staat zoals ik het in kan schatten wel bruikbare informatie voor je in.
                    Je link doet het helaas niet...
                    Ik zal ook proberen de eiwitten beter te verdelen die van s'ochtends ook verdelen rond de maaltijd van 10 u. en de kwark van s'avonds voor de helft na m'n avondeten en de andere helft om 9 u.

Vernieuwde schema post ik binnenkort!

Succes!
                    Bedankt!

Comment

In zo'n tabel staat alles per 100 gram (of andere 'ronde' maten) dus ook bijvoorbeeld het brood!
                      Je zult dus even moeten wegen hoeveel een boterham weegt, weeg er bijvoorbeeld een stuk of zes en deel het totaal door zes, dan heb je het gemiddelde gewicht van één boterham. Vervolgens moet je de waardes uit die tabel dus aanpassen aan het totaal gewicht van ieder product dat je daadwerkelijk neemt.

Je totalen gaan er dan heel anders uitzien gok ik...

Nogmaals de link: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...g-schemas.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X