koolhydraten en spiermassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koolhydraten en spiermassa

Hallo ik ben 77 kilo met 22% vet
    volgens de calculator heb ik een behoefte van 2606 kcal
    waarvan 389 gr koolhydraten 132 eiwit en 58 gram vet
    ik heb de afgelopen 2 jaar cardio en lichte kracht gedaan vroeger 33% vet met 92 kilo het afvallen is dus al redelijk gelukt
    Zoveel koolhydraten heb ik nog niet gegeten per dag(laatste 2 jaar)
    ik eet max 200 gr koolhydraten 110gr eiwit en ongeveer 40 gr vet
    uit een gevariierd menu zoals bruinbrood magere vleeswaren melk kwark eieren rund/varkensvlees div groente en fruit Dit houd ik bij met de calorieenteller.nl site erg makkelijk
    maar goed ik wil nu spiermassa op gaan bouwen
    ben bang als ik 389gr koolhydraten eet vet zal kweken ben er gevoelig voor.
    als ik minder koolhydraten zou nemen kan ij dan wel groeien?

Wat je ook zou kunnen proberen is om het gelijkmatig op te voeren. Dus je start gewoon met 50gr extra. dit houdt je dan bijv 2 weken vol en zie hoe het lichaam erop reageerd. Gaat het goed dan is het tijd voor de volgende 50 gr. Wat je wel in de gaten moet houden is als je wilt groeien je een calorie overschot zult moeten creeren. dit gaat vaak gepaard met het iets toenemen van de vetmassa.
    liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Ik vind het eigenlijk raar dat je 2 jaar lang cardio doet, en zo erg onder je behoefte gaat zitten. En toch nog een vet% van 22 hebt. Ik denk dat je een lage stofwisseling hebt.. Hoeveel maaltijden eet je per dag?

Grtz, David.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik snap je probleem. Maar je hebt koolhydraten nodig om anabole processen in je lichaam goed te laten verlopen. Om spiermassa op te bouwen zul je een overmaat aan energie binnen moeten krijgen zodat het lichaam kan investeren in je spieropbouw. Als je het heel gedisciplineerd kunt doen dan kun je spiermassa toe laten nemen door je vetmassa gelijk te houden en je vetpercentage dus zakt. Maar dan moet je echt heel goed weten wat je eet en hoeveel je verbrand tijdens je training.
        Wat ik jou zou willen adviezeren is, begin aan een goed voedingsschema en laat je minimaal 1x per 2 weken wegen en je vetpercentage meten. Doe dat meten met een tangetje want dat is een redelijk betrouwbare methode. Hou ook bij hoeveel je getraind hebt en wat je gedaan hebt. Als je dit nauwkeurig doet kun je heel makkelijk zaken aanpassen op de verandereingen in je lichaam. Als bijvoorbeeld je gewicht snel toeneemt, waarbij ook je spier en vetmassa toeneemt zou je kunnen kiezen om minder koolhydraten te eten maar je kunt ook kiezen voor meer cardio.

gr

Comment

Goede tips!
          Ben het met allemaal eens maar ben vooral benieuwd naar het antwoord op de vraag van David, het is namelijk niet alleen de hoeveelheid voedsel die van belang is maar zeer zeker ook de verdeling ervan...
          Verder idd altijd de hoeveelheden voedsel rustig op (of af) bouwen en heel goed in de gaten blijven houden wat er precies verandert in je lichaam.

Post eens je volledige voedingsschema dan kunnen we waarschijnlijk wat exacter aangeven hoe of wat.

Comment

Originally posted by philosopher View Post
            Wat je ook zou kunnen proberen is om het gelijkmatig op te voeren. Dus je start gewoon met 50gr extra. dit houdt je dan bijv 2 weken vol en zie hoe het lichaam erop reageerd. Gaat het goed dan is het tijd voor de volgende 50 gr. Wat je wel in de gaten moet houden is als je wilt groeien je een calorie overschot zult moeten creeren. dit gaat vaak gepaard met het iets toenemen van de vetmassa.

gedeeltlijk mee eens MAAR

als je gevoelig bent voor 'vet massa kweken'..wat ik dus ook wel ben ( en toch heb ik op het moment vet perc. van rond de 13/16% )

het vergt veel moeite maar het gaat er in dit soort gevallen niet alleen om hoeveel je eet maar ook wanneer

het heeft in verschillende magazines gestaan en er is veel info over te vinden toch doet niemand dit.

bv:

op trainingsdagen meert Koolhydraten eten dan op niet trainings dagen.

's ochtends en vlak na de training zijn de maaltijden wanneer je je grootste deel van je koolhydraten binnen moet krijgen.

voor de rest van de dag probeer niet bij elke maaltijd het allombekende 50/30/20 systeem te gebruiken!

Integendeel probeer bij die andere maalijden hoger in eiwit te zitten dan in koolhydraten.

nou moet je wel genoeg koolhydraten binnekrijgen maar dat hangt van je eigen behoefte af.

Comment

thanks

bedankt voor de tips.
              zal een voedingsschema gaan maken.
              Ik heb 5 tot 6 eetmomenten per dag.

thanks all

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...