Rijstrecept?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rijstrecept?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een gezond rijstrecept..Heeft iemand ook een goede tip voor een gezonde vissaus?

Alvast bedankt,
    Tom

Gooi zelf eens in de paar weken mijn hele vriezer vol met portie verpakkingen gekookte rijst, kipfilet in stukjes en zakjes met 200 gram gemenge groenten. Zoals bijvoorbeeld broccoli, sperziebonen, verschillende kleuren paprika, ui, noem maar op. De dingen die wat minder snel gaar worden zoals de broccoli en sperziebonen kook ik een minuutje of 10. Daarna maak ik dus zakjes met 200 gram van al die groenten door elkaar en die vries ik in.

Als ik het dan wil eten haal ik 's ochtends van alles 1 zakje uit de vriezer om te ontdooien.
    Wok warm maken met een klein beetje olie, wat noten bakken zoals walnoten of cashewnoten, noten eruit en even laten uitlekken op keukenpapier, kip in de wok met sambal e/o andere kruiden naar smaak, even aanbraden en dan de groenten erbij (eerst even laten uitlekken in een vergiet). Alles op hoog vuur roerbakken en op het laatst de noten er weer bij.
    De rijst warm ik op in de magnetron.
    Een heel bord vol en het is hartstikke lekker en gezond eten! Eventueel kun je ook de rijst nog mee roerbakken in plaats van in de magnetron en je kunt ook naar smaak een paar eetlepels woksaus toevoegen aan de mix.

Eet vrij vaak rijst en op veel verschillende manieren maar heb niet echt recepten, gooi meestal maar wat in de pan waar ik trek in heb en het smaakt niet alleen mezelf maar ook eventuele visite die blijft eten altijd prima gelukkig...

Comment

hmmm, ik kom eens bij jou op visite
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

gewoon even google gebruiken, en je vind genoeg recepten..

grtz.
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Met roerbakken kun je eindeloos veel rijstgerechten (en vele andere natuurlijk!) klaar maken zonder dat je een of andere meesterkok hoeft te zijn!

gr

Comment

Is da goe als ik met u meega dav?
            Toch zakjes genoeg in die vriezer!!
            getting back in shape...

Comment

Ok, bedankt. Goeie tip van die zakjes...

Gr,
              Tom

Comment

Gezellig, een bodynet diner bij Shannasse

Comment

Droge rijst (met gepureerde tomaat) en cashewnoten. Ideaal voor een maaltijd rond 21:00.

Helaas zullen de bodynetters die zichzelf overal uitnodigen bij mij alleen droge rijst aantreffen in mijn vriezer .
                  Groei, Groeier, Groeist

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X