"zotte salade"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "zotte salade"

Onlangs een weekendje Brussel gedaan, en daar kreeg ik in een restaurantje de volgende salade voorgeschoteld:

Sla
    Ananas
    Appel
    Komkommer
    Tomaat
    Gekookte worteltjes
    Gekookte doperwtjes
    Kiwi

Hij werd geserveerd met een dressing die ik later heb nagemaakt door een zakje vinaigrette kruiden aan te lengen met magere yoghurt en een klein beetje water.

Ik vond hem erg goed te doen toen ik hem zelf weer maakte, en hij is natuurlijk erg gezond. Je kan hem eten met wat gebakken aardappeltjes, of als dat niet in je voedingsschema past met rijst, maar dat is minder lekker. Denk er ook aan, als je aan het cutten bent, dat het fruit in de salade wel koolhydraten levert en dat je dan misschien wat minder aardappels/rijst eet

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ziet er lekker uit..gezond ook. Maar waar zijn de eiwitten?
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Klinkt goed!

Als ik salade maak, dan neem ik wat komkommer, tomaat en een pakje kipreepjes van de ah. Kipreepjes even opbakken en soms nog wat pijnboompitjes erbij of wat feta. Super lekker!
      Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Ja de salade bevat geen eiwitten, ik eet er zelf vegetarisch vlees naast. Voor de vleeseters kan er prima een kipfiletje naast, misschien smaakt kip er zelfs wel goed doorheen.

Comment

Kip kan bij de meeste gerechten. Ik heb er ff een saladeboek op na geslagen. Kip kan goed gecombineert worden met fruit qua smaak.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Probleem van gekookte worteltjes is de ziek hoge gi. Zou daar wel rekening mee houden.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

salade lekker met gerookte zalm, paling, gebakken kip, gerookte kip (kalkoen)
              draai er huttenkase doorheen, garnalen, gebakken scampi, walnoten, cashew noten, mozzarella, ei..........

tja kan nogwel een uurtje doorgaan, ben kok van beroep hehe

Comment

Originally posted by flashman View Post
                salade lekker met gerookte zalm, paling, gebakken kip, gerookte kip (kalkoen)
                draai er huttenkase doorheen, garnalen, gebakken scampi, walnoten, cashew noten, mozzarella, ei..........

tja kan nogwel een uurtje doorgaan, ben kok van beroep hehe
                super! Kan jij misschien ook niet dit subforum wat vullen?

mbt de gekookte worteltjes: weer wat geleerd!

Comment

ja dat is wel een goed idee, ik zal proberen met regelmaat wat recepten
                  met daarbij behorende voedingswaarden te posten.

Ik kook elke dag voor mijzelf, maar ben wel fan makkelijk, snel, gezond, veel eiwitten, geen vet (alleen verschillende soorten olie), zelden aardappelen (gatver).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X