Overschotje van vis: Vissalade!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overschotje van vis: Vissalade!

Hey, ben nieuw op forum hier en meteen aangezogen om alles te lezen en leren. Maar ik had graag ook een steentje willen bijdragen:

Voor iemand die een stukje vis over heeft van gisteren (al dan niet bereid) of een overschotje dat even niet meer smaakt naar meer - of zelfs met een vers stukkie:

Vissalade

*200g bereide vis (best met magere vis: kabeljauw, wijting, schol, pladijs,...)
    *4/5 hard gekookte eitjes
    *uitje heel fijn snijden
    *peper (zout hoeft eigenlijk niet)
    *eventueel wat basilicum
    *een klein kwakje mayo (wil je op mayo sparen kan er een mini beetje arachideolie op of een scheutje melk)

Vis even garen (koken of bakken) als nodig - graten verwijderen - en met de eitjes fijnprakken op een bord. Daarna alle rest erbij mengen en klaar

Kan koud op een boterham, zo als tussendoortje, koude schotel of bij hoofdgerecht.

Berekende stats met 4 eitjes/200g kabeljauw/ uitje en beetje mayo:
    550 vissalade/ 777kCal/ 79.5g eiwit/ 9.3gKh/ 49g vet
    100g vissalade : 141g kCal / 14.4g eiwit / 1.7g Kh / 8g vet

Zonder ui (enkel voor smaak) kom het uit op:
    450g vissalade: 741g kCal / 79.7g eiwit / 3.2g Kh/ 48.8g vet
    100g vissalade: 165 kCal / 17.7g eiwit / 3g Kh / 7.9g vet

Zonder ui heeft de salade meer eiwitten en koolhydraten? Heb je de voedingswaarden omgedraaid of ligt het aan mij? Verder klinkt het erg goed! Zeker een keer proberen

EDIT: Met de ui is de vissalade natuurlijk wat zwaarder en in de ui zit niet veel.. domme ik Sorry ben pissig door m'n sportschool..
    Last edited by GespierdeMug; 29-06-2011, 20:23.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
      Zonder ui heeft de salade meer eiwitten en koolhydraten? Heb je de voedingswaarden omgedraaid of ligt het aan mij? Verder klinkt het erg goed! Zeker een keer proberen

EDIT: Met de ui is de vissalade natuurlijk wat zwaarder en in de ui zit niet veel.. domme ik Sorry ben pissig door m'n sportschool..
      wats gebuert?
      OT lijkt me lekker
      Lost all i got

Comment

Zonder ui --> Meer Kcal????
        Met ui -- > Minder Kcal???

explain please..

Comment

Originally posted by flater2 View Post
          Zonder ui --> Meer Kcal????
          Met ui -- > Minder Kcal???

explain please..
          als je 100g ui rekent (klein uitje) zit er 1/5 ui in de vissalade en komen de stats van de vis/eitjes per 100g relatiever minder uit..

je speelt er trouwens makkelijk 200g van naar binnen en met enkele boterhamen heb je snel 40g eiwit en dito koolhydraten binnen en 15g vet ..

@wilco .. sup man?

Comment

Check me topic http://forum.bodynet.nl/alles-wat-of...n-stekker.html then you'll know watskeburt
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
              Check me topic http://forum.bodynet.nl/alles-wat-of...n-stekker.html then you'll know watskeburt
              Ach, iedereen heeft wel eens zo'n shitmoment.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X