creatine, whei of weightgainer... geen idee meer!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• creatine, whei of weightgainer... geen idee meer!

hey iedereen!

nu ben ik nog niet zo lang bezig met fitnessen, maar ik had eens een vraagje.
    ik ben nu ongeveer 3 weken bezig en ben nu al 2 kilo aangekomen erg blij mee!

maar.. ik hoor van iedereen dat als je supplementen neemt het dan beter en makkelijker gaat. nu krijg ik van verschillende mensen te horen dat creatine beter is en van iemand anders weer dat Whei beter is.. dus ik heb nu even geen idee meer of het nodig is om te gebruiken en wat ik kan gebruiken.

ik heb wat op internet gekeken en waar ik achter ben gekomen is dat creatine beter is voor meer kracht tijdens de trainingen, en je komt iets sneller aan omdat er meer vocht in de spieren komt (denk ik) maar dit heeft geen nut als je niet genoeg eet (ik eet telkens meer, om de 2 uur maar ik denk nog steeds iets te weinig). Whei is voor als je niet genoeg eiwitten binnen krijgt en zorgt voor het herstel en groei van de spieren, wat bij mij waarschijnlijk nog iets te weinig is. en weightgainer... voor meer gewicht neem ik aan?

ik ben nu 1,77 en weeg nu 63 maar ik betwijfel of dit nu echt nut voor mij heeft. ook hoef ik niet supergespierd te worden maar gewoon een normaal lijf rond de 70-75 kg, beetje vet zou ook niet erg zijn :P ik train trouwens iedere avond 2 spiergroepen.

een beetje uitleg of tips hierover zou geweldig zijn!
    An eye for an eye makes the whole world go blind

het beste werkt voor als je aan wilt komen goede voedingschema aangezien je niet echt all the way voor bodybuilding gaat raad ik gewoon een goed en regelmatig voedingschema, wheyshake en trainen.. dan kom je echt al een heel eind mee, creatine werkt ook wel voor kilotjes alleen het is de vraag of dat werkt op je en een whey shake is lekker en gezond en werkt altijd. als je toch uiteindelijk creatine nemen doe dit dan gewoon in combinatie met whey.

groetjes ramon.

Comment

zou als ik jou was eerst een goed voedingsschema in elkaar zetten en daarvoor je voedingsbehoefte berekenen op Bereken je voedingsbehoefte met deze calculator!
      stel adhv een goed voedingschema op met daarin goede eiwitten, vetten en koolhydraten. en als je wilt aankomen ga je ongeveer 500kcal boven je behoefte zitten

de whey eiwit zou je kunnen gaan gebruiken als aanvulling op je dagelijkse voeding. maar omdat je pas een paar maanden traint, lijkt mij dat je nog geen creatine nodig hebt voor de extra kracht, maar dat is wat je zelf wilt.

succes ermee

Comment

Originally posted by Danko View Post
        hey iedereen!

nu ben ik nog niet zo lang bezig met fitnessen, maar ik had eens een vraagje.
        ik ben nu ongeveer 3 weken bezig en ben nu al 2 kilo aangekomen erg blij mee!

maar.. ik hoor van iedereen dat als je supplementen neemt het dan beter en makkelijker gaat. nu krijg ik van verschillende mensen te horen dat creatine beter is en van iemand anders weer dat Whei beter is.. dus ik heb nu even geen idee meer of het nodig is om te gebruiken en wat ik kan gebruiken.

ik heb wat op internet gekeken en waar ik achter ben gekomen is dat creatine beter is voor meer kracht tijdens de trainingen, en je komt iets sneller aan omdat er meer vocht in de spieren komt (denk ik) maar dit heeft geen nut als je niet genoeg eet (ik eet telkens meer, om de 2 uur maar ik denk nog steeds iets te weinig). Whei is voor als je niet genoeg eiwitten binnen krijgt en zorgt voor het herstel en groei van de spieren, wat bij mij waarschijnlijk nog iets te weinig is. en weightgainer... voor meer gewicht neem ik aan?

ik ben nu 1,77 en weeg nu 63 maar ik betwijfel of dit nu echt nut voor mij heeft. ook hoef ik niet supergespierd te worden maar gewoon een normaal lijf rond de 70-75 kg, beetje vet zou ook niet erg zijn :P ik train trouwens iedere avond 2 spiergroepen.

een beetje uitleg of tips hierover zou geweldig zijn!

supplementen zijn er om een goed voedingsschema positief te beinvloeden.. Het beste kan je een goed voedingschema opstellen... Met supplementen zo ik nog even wachten... Ook is het zo dat supplementen niet als wondermidddelen gezien mogen worden... Je gaat niet van een sup 10 kilo spiermassa zomaar aanwinnen... Belangrijkste factoren zijn rust, rust, rust, voeding, en trainen, trainen, trainen... Als je nog niet lang traint kan je meer berijken zonder supplementen dan met supplementen. Zou na een paar maanden is beginnen denken aan creatine ofzo... Whey kan je altijd nemen je lichaam kan er altijd weg mee... dus na training ofzo of smorgens bij het opstaan kan je wel gebruik maken van whey shakes...

als je nog vragen hebt stel je ze maar man !!!!

grtzzzz
        If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Comment

ah, bedankt voor de tips! ik zal nu nog geen supplementen innemen dan, ik heb ook nog niet het gevoel dat het nodig is. Qua voeding zal ik wat beter op moeten letten. dit is waarschijnlijk het verkeerde forum maar ik eet op 't moment veel brood met kaas of vlees verdeeld over de dag (om de 2 uur), kan ik beter iets anders eten zoals een blikje tonijn ofzo?

ik ben op 't moment ook bezig met een voedingsschema te maken maar dit vindt ik nog best even lastig om te maken, om te kijken hoeveel gram je van alles eet enzo. ik heb de test wel gedaan en daar kwam uit dat ik een behoefte heb van 2477 kcal, dus dat zou betekenen dat ik rond de 2900 Kcal zou moeten gaan eten waar ik volgens mij nu wel ongeveer aan kom.
          An eye for an eye makes the whole world go blind

Comment

Originally posted by Danko View Post
            ah, bedankt voor de tips! ik zal nu nog geen supplementen innemen dan, ik heb ook nog niet het gevoel dat het nodig is. Qua voeding zal ik wat beter op moeten letten. dit is waarschijnlijk het verkeerde forum maar ik eet op 't moment veel brood met kaas of vlees verdeeld over de dag (om de 2 uur), kan ik beter iets anders eten zoals een blikje tonijn ofzo?

ik ben op 't moment ook bezig met een voedingsschema te maken maar dit vindt ik nog best even lastig om te maken, om te kijken hoeveel gram je van alles eet enzo. ik heb de test wel gedaan en daar kwam uit dat ik een behoefte heb van 2477 kcal, dus dat zou betekenen dat ik rond de 2900 Kcal zou moeten gaan eten waar ik volgens mij nu wel ongeveer aan kom.

tonijn is altijd goed vol eiwitten hé man !!!
            If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Comment

Ik zou als ik jou was eerst is een jaartje gaan trainen en dan is naar crea en/of een gainer gaan kijken.
              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X