Creatine zichtbaar in bloed onderzoek?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine zichtbaar in bloed onderzoek?

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of creatine in je bloed tezien is eigelijk?
    Want zoals je suikerspiegel etc. kunnen ze ook zien dat het hoog/laag is, is dit ook zo bij creatine?

(voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om het tegaan gebruiken, maar kon er niets over vinden haha)

mvg
    BoBuS

Creatine op zich is niet terug te vinden, maar in het bloed kan men wel het kreatinine bepalen.
    Bij creatine gebruik zal deze hoger zijn.

Grtz.

Comment

Kreatinine wordt meestal bepaald in urine. Dit geeft de beste resultaten.
      creatinekinase kan wel goed bepaald worden in het bloed. Dit enzym is betrokken bij de creatinestofwisseling in de spieren. Bij het gebruik van creatine is de kans groot dat ook dit enzym verhoogd is.
      Hiermee is niet eenduidig aangetoond dat er creatine gebruikt wordt als suplement.

grts

Comment

@Eric

Nee, dat klopt.

Overigens laat ik meestal kreatinine bepalen via mijn bloed, met natuurlijk nog diverse anderen bepalingen en verhoudingen.
        Dit geeft een aardig beeld, zeker bij gebruik van Creatine.

grtz.

Comment

Waarom wil je dat weten vraag ik me af....denk je dat het een verboden middel is?

Kan ik je vast gerust stellen dat is het niet.
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Het bepalen van kreatinine in het bloed en urine wordt vaak gedaan om te kijken hoe de werking is van de lever en de nieren. Bij algemene onderzoeken wordt deze stof bepaald.

Of het zinvol is om de bepaling te laten doen bij creatine gebruik weet ik niet. Misschien wel als je lever en of nierafwijkingen hebt en je toch creatine gebruikt.

grts

Comment

Snap ook de insteek van de vraag niet

Comment

Het is inderdaad geen verboden middel, ik en een vriend hadden er gewoon een discussie over en er kan maar 1 gelijk hebben natuurlijk haha.

Comment

Zo`n vraag kun je dan ook gewoon stellen!

grts

Comment

Ja moet kunnen toch?
                    Denk niet dat iemand in de toekomst er iets aan zult hebben maargoed anders is het ook zo stilletjes he.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X