Eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitten

Welk voedingssupplement (eiwitten) neem ik het best.

Thanks
    Take C.
    D.
    You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Darren, je hebt verschillende soorten eiwitten namelijk melk, soja, ei en whey eiwitten.
    Het laatste heeft de meeste voorkeur maar als je niet gewend bent aan [pure] eiwitten dan kan dat intolerantie geven.
    Persoonlijk zou ik voor een whey-eiwit kiezen.
    Maar houdt er wel rekening mee dat je veel eiwitten, zowel dierlijk als plantaardig gewoon uit je voeding kan halen.

Grtzzzz Ax
    DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Eigenlijk heb je niet speciuaal een shake nodig want als je gewoon 5 keer per dag eetn met in elke maaltijd wat eiwitten kom je aan meer dan genoeg alleen een shake vind ik zelf erg makkelijk. Maar een goede shake is cell-tech en isomatrix(wel de duurdere maar besttan dan ook voornamelijk uit whey eiwit isolaat)
      eat eat eat and look like a freak!

Comment

Ik haal me eiwitten voornamelijk uit kwark waar ik lijnzaadolie bij doe.
        oldpride.nl

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (dino21 @ Jul. 09 2003,18:43)]Maar een goede shake is cell-tech en isomatrix(wel de duurdere maar besttan dan ook voornamelijk uit whey eiwit isolaat)
          Naar mijn weten is cell-tech geen shake maar een creatine transport produkt.

Whey eiwitten zijn over het algemeen wel aan te raden.
          Daarbinnen heb je ook nog verschillen:
          Whey Protein Concetrate (WPC)
          Whey Protein Isolate (WPI)
          Gehydrolyseerd Whey Protein (HWPI)

Met een WPC zit je al aardig goed.

Neem deze een half uur na je training na eerst direct na je training dextrose te nemen.
          Evt 's-ochtend ook.(alleen de whey)

Comment

Half uur na je training is te snel. Zou minimaal een uur wachten en beter nog 1.5 a 2 uur met eiwitten na je training.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Waarom beter?

Comment

Omdat je lichaam er tot die tijd niks aan heeft.
                Eerst snelle koolhydraten en dan 1.5 a 2 uur later eiwitrijke maaltijd.

Greets...

Comment

kan hier iemand mij het verschil uitleggen tussen een eiwit shake en een whey eiwit shake, naar het schijnt zou hier veel verschil in zitten en zou je zelfs van whey minder moeten benutten dan van gewone eiwitten
                  stil growing

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Curiosio @ Jul. 17 2003,19:40)]Omdat je lichaam er tot die tijd niks aan heeft.
                    Eerst snelle koolhydraten en dan 1.5 a 2 uur later eiwitrijke maaltijd.

Greets...
                    Hoezo heeft je lichaam er niets aan?
                    Als dat zo zou zijn was het niet nodig eiwitten tot je te nemen.
                    Als je om de 2,5-3 uur eet(wat de meesten serieus trainende mensen wel doen) zou je je zelf te kort doen:
                    Stel je eet 2 uur voor je training dan train je een uur en dan wacht je nog 2 uur voor je weer eiwitten eet. Dat is dus al 5 uur.
                    Train je dan nog een 's-avonds doe je jezelf zeker te kort als je ook nog je slaap wil pakken.

Ikzelf ben probeer 21.30 klaar te zijn zodat ik direct snelle koolhydraten tot me neem, om 22.00 shake(50g) met water en om 24.00 nog een bak kwark.

Naar mijn mening is het beter om na je training nog 2 ipv 1 eiwit maaltijd te pakken en trage eiwitten voor het slapen is zo-ie-zo een aanrader.

Comment

Jonah lees dit ff;

Getrainde spieren vragen pas na uren om eiwitten.

Een uur na een intensieve krachttraining zijn de spieren nog niet begonnen aan de opbouw van nieuwe eiwitten en de afbraak van oude. Dat gebeurt pas later. Dat ontdekten Finse bewegingswetenschappers die proeven deden met zes mannen.

De mannen kregen met een infuus aminozuren toegediend die een onschadelijke straling afgaven, waardoor de onderzoekers ze konden volgen in het lichaam. Een klein uur nadat het infuus was aangelegd moesten de mannen vijftig minuten hun benen trainen. Gedurende drie uur na hun sessie keken de Finnen in het bloed en de spieren van de sporters wat er precies gebeurde. Voor en na de training kregen de mannen niets te eten.

Tot hun verbazing ontdekten de onderzoekers dat een uur na de sessie de spieren nog niet meer eiwitten waren gaan opbouwen en afbreken dan in mannen die niet hadden getraind. Dat gebeurde pas later, aan het einde van het tijdsinterval dat de onderzoekers de sporters in de gaten hielden.

Waarschijnlijk is het eerste uur, en misschien wel de eerste twee uur, na de training vooral het aanvullen van het glycogeen van belang. Pas daarna vragen spieren om eiwitten.

Bron

Pitkanen HT, Nykanen T, Knuutinen J, Lahti K, Keinanen O, Alen M, Komi PV, Mero AA. Free amino acid pool and muscle protein balance after resistance exercise. Med Sci Sports Exerc. 2003 May;35(5):784-92. [PubMed]

Greets...

Comment

Ok, maar trainen die geteste mannen vaker of trainen ze normaal niet?

Als je snelle koolhydraten tot je neemt na je training onstaat er een insulinepiek waardoor je sneller meer voedingsstoffen in je cellen kunt transporteren en dit in combinatie met snelle eiwitten lijkt mij persoonlijk toch de aanrader.

Comment

Het was een studie onder mannen die niet eerder hadden getraind en mannen die al langer meerdere malen per week trainden.
                          Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor mezelf het beste werkt pas minimaal een uur na de training eiwitten.

Greets...

Comment

Tuurlijk iedereen is anders.
                            En het is natuurlijk ook wat het beste uitkomt.
                            Maar waarom zou je dan nog whey nemen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X