snelle suikers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• snelle suikers

Wat is het verschil eigenlijk tussen de verschillende snelle suikers voor na de training te nemen. Dus nl.

Dextrose

Maltodextrine

Fructose

eventueel nog andere?

Dextrose is het goedkoopst maar daar schiet je bloedsuikerspiegel van naar omhoog?? Dus de reden om dextrose te kopen zou de prijs zijn?

is maltodextrine/fructose dan kwalitatief beter? of wat zijn nu exact de verschillen en welke is beter??

Originally posted by Spectral View Post
    Wat is het verschil eigenlijk tussen de verschillende snelle suikers voor na de training te nemen. Dus nl.

Dextrose

Maltodextrine

Fructose

eventueel nog andere?

Dextrose is het goedkoopst maar daar schiet je bloedsuikerspiegel van naar omhoog?? Dus de reden om dextrose te kopen zou de prijs zijn?

is maltodextrine/fructose dan kwalitatief beter? of wat zijn nu exact de verschillen en welke is beter??
    Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Dextrose
    Koolhydraten zijn net als de vetten en de eiwitten macro-nutriënten en geven brandstof aan het lichaam (energie). Suiker is een enkelvoudig koolhydraat. In de lever worden suikers omgezet in glucose, een belangrijke brandstof voor de spiercellen.

Betere koolhydraten worden gewonnen uit zetmeel. Het afbreken van zetmeel moleculen tot glucose vindt geleidelijk plaats. Zetmeel is daarom een beter werkende brand- en voedingsstof, voor de spiercellen

De koolhydraten van Body-Food o.a Dextrose en Maltodextrine worden gewonnen uit het zetmeel mais, dit zetmeel is tevens glutenvrij. Gebruik bij de inname van koolhydraten voldoende water c.q een vruchtensap.

Maltodextrine
    Is een hoogwaardig koolhydraat, het bestaat uit complexe glucose polymeren, complexe koolhydraten worden sneller en beter opgenomen, levert energie op langere termijn, reguleert de bloedsuikerspiegel

Fructose
    Vruchtensuiker is een natuurlijke energiebron en komt voornamelijk voor in rijpe vruchten en groenten, wordt trager opgenomen in het lichaam dan gewone suiker, er is minder insuline nodig voor de opname, het geeft geen overbelasting van de koolhydratenstofwisseling, de vrijgekomen energie
    wordt over een langere periode benut.

Bron; Body-Food® International
    Last edited by Body-Food; 17-01-2008, 15:12.

Comment

ok die uitleg heb ik nog al gelezen maar raak er niet echt wijs uit.

maltodextrine word trager opgenomen als dextrose, en fructose word nog trager opgenomen. En dextrose kan voor een insulinepiek zorgen.

Is het hoe trager hoe beter? dacht dat je na de training heel snelle suikers moest hebben dus dextrose??

maw. Welke is de beste om voor/na de KT in te nemen met whey. Dus niet prijs/kwaliteit, gewoon puur kwaliteit.

Comment

ok die uitleg heb ik nog al gelezen maar raak er niet echt wijs uit.

maltodextrine word trager opgenomen als dextrose, en fructose word nog trager opgenomen. En dextrose kan voor een insulinepiek zorgen.

Is het hoe trager hoe beter? dacht dat je na de training heel snelle suikers moest hebben dus dextrose??

maw. Welke is de beste om voor/na de KT in te nemen met whey. Dus niet prijs/kwaliteit, gewoon puur kwaliteit.

Na je training kun je het beste maltodextrine/fructose innemen dit zijn complexe koolhydraten die de bloedsuikerspiegel niet verhogen. Fructose wordt sneller opgenomen dan maltodextrine. Maltodextrine geeft een geleidelijke afgifte, zeg maar een soort time-release effect. 1 uur na je training kun je dan die nieuwe Whey-Shake Mix gebruiken.

Ik ben geen voorstander om koolhydraten voor je training in te nemen, immers je moet eerst die koolhydraten verbranden die je net hebt ingenomen, dan ga je de koolhydraten verbranden die zijn opgeslagen in je spieren enz. Dus om je lichaam 1 stap voor te wezen zou ik geen koolhydraten innemen voor de training.
        Last edited by Body-Food; 17-01-2008, 15:14.

Comment

dus de reden dat zoveel forumleden dextrose nemen en aanbevelen is omdat dextrose een stuk goedkoper is?

Comment

dus de reden dat zoveel forumleden dextrose nemen en aanbevelen is omdat dextrose een stuk goedkoper is?

Klopt helemaal.

Maar er is ook veel ontwetendheid, fructose en maltodextrine wordt bijna niet aangeboden. Het zijn grondstoffen die veel gebruikt worden in de voedingssupplementen industrie. Ik heb deze grondstoffen dan ook op voorraad, als ik daar anderen mee kan helpen dan verkoop ik het ook rechtstreeks. Als er vraag blijkt te zijn om het geheel te mixen, dan kan dat ook worden gerealiseerd.
            Last edited by Body-Food; 17-01-2008, 15:14.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X