Hoelang mag je "Protein Powder" gebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoelang mag je "Protein Powder" gebruiken?

Ik heb hier protein poeder (Precision Engineered Instant 90% protein powder) van "De Tuinen" en ben voor dat ik het aangeraakt heb even op internet en hier gaan rond zoeken. Voornamelijk hoeveel ik nodig zou hebben en dat dan verdeeld over een aantal maaltijden.

Nu is mijn vraag: hoelang mag je met zoiets doorgaan? Zitten daar weken aan verbonden of beter gezegt periodes?

Mag je onbeperkt gebruiken. Zorg wel dat het een supplement blijft, en niet in plaats komt van, dat is alles.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok dan mooi. Hoef ik me in iedergeval geen zorgen te maken

Comment

Originally posted by Braaaii View Post
        Ik heb hier protein poeder (Precision Engineered Instant 90% protein powder) van \"De Tuinen\" en ben voor dat ik het aangeraakt heb even op internet en hier gaan rond zoeken. Voornamelijk hoeveel ik nodig zou hebben en dat dan verdeeld over een aantal maaltijden.

Nu is mijn vraag: hoelang mag je met zoiets doorgaan? Zitten daar weken aan verbonden of beter gezegt periodes?
        30 gram bij het ontbijt
        30 gram na de training
        Verder het etiket goed lezen en hier kun je ook nog wel, het één en ander vinden....

Comment

Als je niet een kilo per dag gebruikt kan je het gewoon elke dag nemen.

Goede vraag trouwen.
          Who's the Chef

Comment

Ik neem nu zelf 3 x 40 gram per dag.. 120gram per dag in totaal dus. Soms doe ik ook 50gram maar dat hoort niet kan je dus beter niet doen..

Ik heb btw Protein 95.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
              Ik neem nu zelf 3 x 40 gram per dag.. 120gram per dag in totaal dus. Soms doe ik ook 50gram maar dat hoort niet kan je dus beter niet doen..

Ik heb btw Protein 95.
              Voldoende eiwitten is een van de belangrijkste voorwaarden wanneer je spieren wilt opbouwen. De gouden regel is om 2 gram eiwit per dag en per kg lichaamsgewicht in te nemen. Men moet zich echter wel realiseren dat het lichaam niet meer dan 30 gram per 2 uur kan opnemen.

Bron: Body-Food® International

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
                Voldoende eiwitten is een van de belangrijkste voorwaarden wanneer je spieren wilt opbouwen. De gouden regel is om 2 gram eiwit per dag en per kg lichaamsgewicht in te nemen. Men moet zich echter wel realiseren dat het lichaam niet meer dan 30 gram per 2 uur kan opnemen.

Bron: Body-Food® International

Dat vind ik altijd zo'n vreemde stelregel! Hoe doet een bb-er van 120 kg het dan? Stel dat ie 14 uur wakker is. Dan kan ie een max van 7 x 30 is 210 gr eiwitten verwerken? Lijkt me niet.

Comment

Kev

Dat is nou precies wat ik bedoel...

Comment

Gaat om de vetvrije massa.

De stelregel is 2 g eiwitten per kg vetvrije massa.

Grtz.

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                      Dat vind ik altijd zo\'n vreemde stelregel! Hoe doet een bb-er van 120 kg het dan? Stel dat ie 14 uur wakker is. Dan kan ie een max van 7 x 30 is 210 gr eiwitten verwerken? Lijkt me niet.
                      Volgens mij mening nemen die bb-ers van 120 kilo enz, meestal eiwitbesparende producten tot zich.

Zie hier nu ook staan:
                      De stelregel is 2 g eiwitten per kg vetvrije massa.

Comment

30gr/2 Uur is ook gelul. Is geen enkele wetenschappelijke basis voor die stelling. Enige beperkende factor is de dunne darm, die kan maximaal 700gram eiwitten per uur (of 2 uur, iets rond die koers) verteren. Stelregel is dan ook, eet gaan maaltijden van 700 gr eiwitten+.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

shiittt was die hele pot proteine 85 in 1x toch iets teveel van het goede

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                            shiittt was die hele pot proteine 85 in 1x toch iets teveel van het goede
                            Ja ik wou ook dat ik dat eerder had geweten, had me een hoop leed bespaard.

sigpic

Comment

Misschien is dit iets.......

Eiwit theorie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X