Hoelang mag je "Protein Powder" gebruiken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fanatic View Post
    Misschien is dit iets.......

Eiwit theorie
    Zie geen onderbouwing voor de bewering dat je lichaam maar 10gr eiwit per uur kan verteren.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

General

Hoe kom je nou weer op de 10gram eiwit per uur? Verder is dat verhaal wel intressant vooral bij shakes waar je toch beter water kan gebruiken i.p.v. melk. Wel erg handig zo voor meteen na de training.

Tja.. ik denk wel dat het lichaam meer dan 30gram per 2 uur kan hebben hoor... ik bedoel wat doet die anders met al dat eiwit? Als ik het zo moet optellen krijg ik per (echte maaltijd) 3/4 x per dag zo'n 40gram aan eiwitten binnen.

Ts:

Ik denk dat als je echte hardcore wilt trainen voedingsupplementen wel een ''mus'' is. Het belangerijkste is de voeding en wat natuurlijk ook belangerijk is, is om een deel van de eiwitten die je per dag nodig hebt uit echte voeding te halen, maar geloof mij maar...

Voedingsupplementen naast je voeding is voor elke echte (kracht)sporter een ''must'', tenminste zo zie ik het.
      Mocht de theorie over zoveel gram eiwit per kilogram van je lichaam waar zijn moet je wel heel erg veel eten om al die eiwit binnen te krijgen.

Comment

Uit de bron van Fanatic, zal het even citeren:
        Opname in het lichaam?
        De hoeveelheid eiwit die je lichaam op kan nemen verschilt uiteraard van persoon tot persoon. Vaak hoor je een richtlijn van 10 gram per uur maar narmate je lichaam meer eiwit vraagt kan het ook meer opnemen. Anders zou een pro geen 300 gr of meer per dag kunnen verwerken. Het lichaam kan overigens geen eiwit opslaan voor later gebruik. Als iemand meer eiwit binnenkrijgt dan nodig is voor de aanmaak van lichaamseiwit, wordt het teveel aan aminozuren afgebroken. Het koolstofdeel uit deze overtollige aminozuren wordt verbrand: het wordt gebruikt als bron van energie (calorieën). Het stikstofdeel verdwijnt grotendeels als ureum via de urine. Bij een teveel aan opgenomen proteïnen worden deze gebruikt als energiebron. Eiwitten worden dan afgebroken waarbij amoniak ontstaat. Ammoniak is erg giftig en wordt daarom door de lever omgezet in (niet giftige /veel minder giftige) ureum, dat vervolgens met de urine uitgescheiden wordt via de nieren.
        De normaalwaarde van ureum schommelt normaal tussen de 1,7 en 8,5 mmol/l. (Bron J.D. Ferguson, Milk uera nitrogen, cahpwww.vet.upenn.edu, 1999).
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik blijf mijn whey toch mooi nemen met magere melk. Vetloos en daarnaast ook nog eiwitten uit de melk. En de smaak, heeeerlijk!

Comment

Die 30 gram per maaltijd is een mythe, denk je nou echt dat bijv. schwarzenegger het met 30gr p/m deed ...

Kan gewoon 3 gr per kilo lichaamsgewicht nemen, dit met voldoende water per dag en de rest komt er vanzelf uit..

Comment

Pff ik ken BB's die hele potten wheyproteine per week opvraten, 30 eieren per dag, 1 kilo biefstuk per dag en 6 blikjes tonijn per dag naar binnen werkten. Lijkt mij ook meer dan die miezerige 10 gram per uur volgens die "theorie' .
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Even een vraag mensen...
                waarom neemt iedereen magere melk? gatverdame!! Zoveel vet zit er nou ook alweer niet bij halvfolle melk..

Comment

melk (halfvolle) 100 ml. 50 4.0 5.0 1.5
                  melk (magere) 100 ml. 33 3.2 4.9 0.1

scheelt per 300ml 4.2 gr en dan 2 x per dag is 8.4 gr vind ik niet weinig
                  Who's the Chef

Comment

Magere melk vies? Heerlijk! 2 liter per dag en krijg er geen genoeg van

Comment

beetje tegenstrijdig ook met het verhaal van langzame en snelle eiwitten denk ik. Als het lichaam toch maar 10gr eiwit per uur van opneemt, waarom dan die shake van bv. 30gr eiwit na je training.
                      lijkt mij onzin.....

Comment

Originally posted by Gauner View Post
                        Magere melk vies? Heerlijk! 2 liter per dag en krijg er geen genoeg van

^^, ik lust alleen geen karnemelk. Als dat in huis is drink ik gewoon water bij me shakes :P

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                          Even een vraag mensen...
                          waarom neemt iedereen magere melk? gatverdame!! Zoveel vet zit er nou ook alweer niet bij halvfolle melk..
                          Ik neem helemaal geen melk. Niet goed voor je maagwand. Daarnaast zijn de vetten uit melk ook niet echt gezond. Type maar eens in in google 'melk is gezond'

en kom er achter hoe 'gezond' melk nou eigenlijk is.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Pff ik ken BB's die hele potten wheyproteine per week opvraten, 30 eieren per dag, 1 kilo biefstuk per dag en 6 blikjes tonijn per dag naar binnen werkten. Lijkt mij ook meer dan die miezerige 10 gram per uur volgens die "theorie' .
                            Coleman en Cutler vreten 5kg proteine in 2-3 dagen weg :O

Comment

serieus? Ik dacht ooit eens 600gr per dag te hebben gelezen.....

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                                Coleman en Cutler vreten 5kg proteine in 2-3 dagen weg :O

En gij geleuf da

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X