Biergist

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biergist

Hier nog een leuk stukje wat ik gevonden heb over biergist supplementatie.
    Ik neem sinds kort ook Biergist tabletten om de puistjes door eiwitverhoging tegen te gaan, maar het blijkt ook een goede bron va nchroom te zijn en dus samen met visolie kan het je droger maken. Hier het volgende artikel:

Inleiding

Biergist is een schimmel waarvan de cellen worden samengeperst en gedroogd. Het is een rijke bron van chroom, een mineraal dat onmisbaar is voor de aanmaak van de glucosetolerantiefactor. Deze stof stimuleert de activiteit van insuline, een hormoon dat de bloedsuikerspiegel (de hoeveelheid glucose in het bloed) reguleert. Door op insuline in te werken, kan de glucosetolerantiefactor onder meer de vetspiegel in het bloed verlagen, energie produceren, de bloedsuikerspiegel reguleren en de weerstand tegen infectie verhogen. Biergist mag niet worden verward met bakkersgist, torulagist of voedingsgist, die slechts kleine hoeveelheden chroom bevatten.

In biergist zitten vitaminen van het B-complex, die het lichaam gebruikt bij de reacties die energie uit voedsel vrijmaken. Daarnaast bevat biergist veel andere vitaminen en mineralen en ook alle essentiële aminozuren - de bouwstenen van eiwitten - die het lichaam nodig heeft.

Behoefte

Omdat biergist geen onmisbaar voedingsmiddel is, bestaat er ook geen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor. Biergist kan worden gebruikt om er zeker van te zijn dat het lichaam zowel voldoende vitaminen van het B-complex als genoeg eiwitten binnenkrijgt; het kan vooral van nut zijn in de volgende gevallen:
    1. als u zich moe en lusteloos voelt, kunnen de vitaminen van het B-complex nieuwe energie geven;
    2. als u last hebt van diarree;
    3. als u diabetes heeft, want het chroom in biergist kan soms de bloedsuikerspiegel helpen reguleren. Wetenschappelijk onderzoek heeft echter geen eensluidend bewijs opgeleverd.

Aanbevolen hoeveelheid

De dosering hangt af van het soort supplement. Waarschijnlijk zal men u aanraden één tot twee eetlepels per dag in te nemen. Volg altijd de aanwijzingen op de verpakking op en gebruik nooit meer dan de aangegeven dosis.

Waar te koop

Biergist is verkrijgbaar in apotheken en drogisterijen, als poeder, in tabletten of capsules. Als u niet weet wat u moet kopen, vraag de apotheek dan om advies.

Gebruik van supplementen

Zoals gezegd, biergist is niet onmisbaar voor het lichaam en daarom kan er ook geen tekort aan ontstaan. In bepaalde situaties zou een supplement echter kunnen helpen:
    1. sommige sporters hopen hun prestaties te verbeteren door biergist te gebruiken, maar voor die werking is nog geen afdoend bewijs gevonden;
    2. als u zich moe voelt en zich afvraagt of u wel voldoende vitaminen (vooral van het B-complex) en mineralen binnenkrijgt, kunt u baat hebben bij biergist;
    3. als u diabetes hebt, kan biergist wellicht helpen uw bloedsuikerspiegel te reguleren. Wetenschappelijk onderzoek heeft geen eensluidend bewijs opgeleverd.

Belangrijk om te weten
    1. Biergist in poedervorm moet bitter smaken. Is dat niet het geval, dan is er waarschijnlijk geen sprake van echte biergist en zal er in het poeder vermoedelijk ook geen chroom zitten.
    2. Als u last krijgt van bijwerkingen moet u stoppen met het gebruik van biergist.
    3. Sommige mensen zijn van nature allergisch voor biergist en moeten het dan ook niet innemen.
    4. Als u calciumcarbonaatsupplementen of zuurremmers gebruikt, hebt u wellicht extra chroom nodig. In dat geval moet u het biergistsupplement en deze middelen met een tussenpoos van minstens twee uur innemen omdat de laatste de opname van chroom kunnen hinderen.
    5. Chroom kan de werkzaamheid van bepaalde geneesmiddelen tegengaan. Als u medicijnen inneemt, moet u dan ook de arts raadplegen voor u biergist gaat gebruiken.
    6. Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, wordt afgeraden biergist in te nemen.

Bron

MotherNature.com/ency/supp/brewers_yeast.asp

The Natural Pharmacist
    Geniet, en drink met maten!

Ik zit ook aan de biergisttabletten... Dat spul stinkt wel... Merk je verschil DSO? Ik niet bijzonder, maar mijn huid was sowieso al zo zacht en gaaf als babybillen (zonder luieruitslag wel te verstaan) .
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hey pinada ik gebruik nu zelf zo'n 3 weken biergist pilletjes als experiment tegen puistjes. het verdwijnt niet maar het is wel ene heel stuk rustiger geworden waar ik blij om ben, kan dus enigzins effect hebben.

Comment

Ik merk al duidelijk wat verschil ja. De pukkels beginnen uit te drogen gelukkig.
        Ik ben ook benieuwd of het me kan helpen vet van mijn lijf te houden icm visoliecaps.

Comment

Gebruik al bijna half jaar lang biergist, top spul. Is overigens overal verkrijgbaar, zelfs bij de ah die overigens ook erg goed zijn.

Comment

Op de verpakking van mijn biergist staat 2x8 tabletten/dag. Meestal neem ik 50 tot 75 tabletten/dag, zou er gevaar voor overdosering kunnen zijn ?? Ik heb er nog nooit last van gehad, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel last kregen als ze teveel biergist/dag namen.

Comment

Geen last van. Ik neem ongeveer 10 tabs per dag. Het voorschrift is 3 per dag (op die van de DA drogist tenminste)

Comment

Originally posted by lambi View Post
                Op de verpakking van mijn biergist staat 2x8 tabletten/dag. Meestal neem ik 50 tot 75 tabletten/dag, zou er gevaar voor overdosering kunnen zijn ?? Ik heb er nog nooit last van gehad, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel last kregen als ze teveel biergist/dag namen.
                JIJ NEEMT 75 capsules per dag?????? Je bent niet goed bij je hoofd man... vraag me niet waarom, hier hoef je niet eens een goede reden voor te hebben want dit slaat echt alles.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                  JIJ NEEMT 75 capsules per dag?????? Je bent niet goed bij je hoofd man... vraag me niet waarom, hier hoef je niet eens een goede reden voor te hebben want dit slaat echt alles.
                  Waarom Nex ? kun je dan ook zeggen van leden die 300gr.Eiwit nemen, of die enkele grammen Vit.C innemen, ect. We (BB)nemen toch allemaal supplementen die de aanbevolen dagelijkse behoefte meervoudig overschrijden in !!

Comment

Originally posted by lambi View Post
                    Waarom Nex ? kun je dan ook zeggen van leden die 300gr.Eiwit nemen, of die enkele grammen Vit.C innemen, ect. We (BB)nemen toch allemaal supplementen die de aanbevolen dagelijkse behoefte meervoudig overschrijden in !!
                    Gozer!!! overschrijden heeft zo zijn grenzen... er is niks mis met 300g eiwitten.. maar 75 tabs per dag! Denk eens na man... je doet maar wat je denkt dat het beste voor je is. Er staat niet voor jan lul op 2 x 8 per dag, hiier kan je idd veel meer van innemen maar 75!!!

Wij bodybuilders? Welke bodybuilder behalve jou dan neem 75 tabs biergist per dag? Overschijden heeft zo z'n grenzen!

Laat mij jou nu een vraag stellen. Waarom neem je 75 tabs per dag?

Comment

getting back in shape...

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                        Waarom neem je 75 tabs per dag?
                        Doe het vooral voor de vit.B die er inzitten,
                        en vit. B is nodig voor de eiwitstofwisseling.

Comment

Dus daarom neem je er zoveel? Onzin... als je het alleen daarvoor doet, neem dan vitamine b complex capsules en houd de dosering biergist in ieder geval een stuk lager. Even voor de duidelijkheid, ik zeg dit niet omdat ik iets tegen je heb ofzo maar het is gewoon zo dat als je eht mij vraagt, 75 capsules biergist per dag verre van slim is.
                          Last edited by Nex-; 24-09-2008, 19:17.

Comment

@Nex, heb ook een tijdje vit. B-complex ingenomen(Beviplex), maar de biologische waarde van chemische vitaminen zijn veel lager dan van een natuurlijke bron zoals biergist, vandaar mijn keuze.

Comment

neem 3x4 voorschrift van kruidvat is 3x3

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X