Whey Shake van te voren aanmaken, kan dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey Shake van te voren aanmaken, kan dat?

Even een n00b-vraagje.
    Vandaag of morgen ontvang ik voor de eerste keer Whey en dat wil ik uiteraard ook gebruiken.

Nu weet ik al dat je deze 's ochtends en direct na de training moet nemen, maar na de training.....
    Kan je de whey-shake voor je training al klaar maken, in een bidon meenemen en dan 2 uur later opdrinken of moet je de shake pas klaarmaken na je training en dus elke keer die pot poeder meeslepen naar de sportschool?

de whey-shake moet niet meteen na de training genomen worden
    na de training zou je eerst snelle suikers moeten inneem om je glycogeenvoorraad terug aan te vullen
    en pas 15-30 minuten later dan de proteïnen voor je spierherstel
    ik weet niet hoever je van de sportschool woont en zo, maar mss kan je die shake wel thuis maken
    anders zou ik het poeder in een beker doen en er dan ter plaatse water bij doen
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Bij mij staat er op de pot duidelijk dat de shake binnen twintig minuten genuttigd moet worden. Ik weet niet hoe lang jij traint, maar ik neem aan dat je dat niet gaat redden binnen twintig minuten. Dus als je direct na je training een shake wil drinken inderdaad poeder mee in een beker (als je schroefdop hebt kan dat los, anders zou ik het voor de zekerheid ook nog even in een boterhamzakje doen) en na de training er water of melk of whatever bij doen.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Maak het voor het trainen klaar om naderhand te drinken. Denk dat het meteen de laatste keer is dat je dat doet. En waarom doe je moeilijk met een hele pot mee nemen. Neem gewoon een shake beker mee met de poeder. Dan hoef je daar alleen wat water erbij te doen en klaar.

Comment

Thanks. Lijkt me duidelijk. Wordt dus droge poeder meenemen in een aparte beker, want ben ook wel anderhalf tot twee uur bezig per training.

Hopelijk is die pot Whey vanavond binnen.

Comment

Neem gewoon het poeder mee in een botherhamzakje anders doe ik ook. Ik droog die shakebeker bijna nooit af, het ding blijft toch iets of wat vochtig.

Oh ja je kan in principe de suikers en shake combineren, ik raad het alleen niet aan.
            He who keeps silent consents.

Comment

poeder in de shakebeker en na het trainen water erbij?

en niet zo lang trainen vriend is contra-productief
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                en niet zo lang trainen vriend is contra-productief

Ok, hou ik rekening mee. Doe nu nog fullbody (net begonnen) dus redelijk veel oefeningen (voor mijn gevoel dan )
                Tijd is inclusief rustige warming up en kwartiertje cardio HIIT om laatste buikvet te verliezen.

Kweet het, werkt elkaar tegen, maar ik merk (en heb ook veel gelezen) dat ik nog kracht win (net begonnen, hè), terwijl ik voorzichtig cut en cardio erbij doe.
                Doe ook niet aan BB, maar wil atletisch lichaam terug, zodat eind augustus ik eindelijk na jaren weer in goede fysieke conditie ben voor mijn sport handbal.
                Het is dus voor mij van belang om een goede conditie te behouden/verkrijgen, atletisch fysiek te krijgen en sterker dan nu te maken, maar met voldoende explosiviteit.
                Enig massa is altijd meegenomen, al weet ik dat ik dat erg langzaam zal verkrijgen met mijn manier van trainen.

Comment

fullbody is

Probeer niet langer dan 60 seconden rust te houden tussen de sets, mp3 speler in je oor en niet ouwehoeren tussendoor werkt ook goed.

En afvallen begint bij de voeding op orde brengen, je kan prima afvallen zonder cardio te doen.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Voeding is nog niet op orde. Moet nog doen. Hou wel heel erg rekening met niet teveel brood, voldoende eiwitten (reeds al bak kwark iedere avond voor slapen gaan, veel kip/kalkoenfilet op brood, en kipfilet bij avondeten), genoeg vlees, genoeg groenten, weinig fruit. En 5 tot 6 maaltijden per dag, maar nu niet te veel. Dus geen strak voedingsschema zoals velen hier hebben. Moet ook eerlijk zeggen dat ik daar de discipline niet voldoende voor heb.
                    vroeger vrat ik alles wat los en vast zat, zonder voldoende beweging daarbij. Je kent het wel, vanuit het werk langs de snoepautomaat en een zak snoep mee in de trein. En dat iedere dag. Avondeten twee keer opscheppen (vaak pasta). Meerdere keren per week de snackbar. etc. etc. Dat is nu niet meer. 1x per week junkdag (en dan nog gematigd) en de rest nette maaltijden.

Doe ook cardio omdat ik bij mijn sport veel moet rennen, relatief stilstaan (verdediging), weer rennen, etc. vandaar ook de HIIT. Bijkomend voordeel is betere vetbranding in rust
                    Al ligt de prioriteit nu meer bij vetverbranding dan bij conditie. het oog wil ook wat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X