onregelmatige tijden trainen en sups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onregelmatige tijden trainen en sups

Omdat ik een baan heb waarbij ik ochtend, avond en nachtdiensten heb train ik ook op verschillende tijden. De ene week heb ik dan ochtenddiensten andere week middag en dan weer een mix van ochtend en middag enz. Door mijn werk train ik dus of om 11:00 uur t/m 12:30, of 16:00 uur t/m 17:30 of 19:00 uur t/m 20:30. Wat mijn vraag dan ook is:
    Wanneer kan ik het beste creatine gebruiken en wanneer kan ik het beste whey protein gebruiken?
    Er word over het algemeen gezegd dat creatine en whey op vaste tijden ingenomen moeten worden, welke tijden raden jullie mij aan? De whey gebruik ik op trainingsdagen 2 x en rustdagen 1x.
    De glutamine neem ik na de training in, dat weet ik gelukkig wel.

Alvast bedankt
    Every man dies, only a few have ever lived!!

Originally posted by Matrix View Post
    Omdat ik een baan heb waarbij ik ochtend, avond en nachtdiensten heb train ik ook op verschillende tijden. De ene week heb ik dan ochtenddiensten andere week middag en dan weer een mix van ochtend en middag enz. Door mijn werk train ik dus of om 11:00 uur t/m 12:30, of 16:00 uur t/m 17:30 of 19:00 uur t/m 20:30. Wat mijn vraag dan ook is:
    Wanneer kan ik het beste creatine gebruiken en wanneer kan ik het beste whey protein gebruiken?
    Er word over het algemeen gezegd dat creatine en whey op vaste tijden ingenomen moeten worden, welke tijden raden jullie mij aan? De whey gebruik ik op trainingsdagen 2 x en rustdagen 1x.
    De glutamine neem ik na de training in, dat weet ik gelukkig wel.

Alvast bedankt
    whey moet je niet op vaste tijden nemen, dus niet zoiets van, altijd om 14 uur.

Whey zou ik zeker na de training nemen. ( whey is geen must, maar ik neem het altijd na de training ) Over Creatine, kan ik niet zoveel zeggen, heb het wel gebruikt, maar werkt voor geen meter bij me. Meende dat je het het beste voor en na de training kan nemen, maar dat weet ik dus niet zeker.

DSO kan wel meer over dag- en nachtdienst zeggen, maar opzich moet je gewoon blijven eten, zoals je eet, alleen moet je de ene keer s nachts eten, de andere keer overdag. Moet opzich niet zoveel uit maken, zolang je benodigde aantal Kcal maar haalt.

Ook is het niet erg dat je een keer een geplande maaltijd overslaat, je kunt het altijd bij de andere maaltijd stoppen. Ik at eerst 6 keer per dag om de 3 uur. Ik ga nu al naar 4 en soms zit er wel 5 uur tussen de maaltijden. Rond de training zou ik wel goed gaan eten.

Om een lang verhaal kort te maken, het moment dat je iets neemt hoef je niet stipt vast te zetten. als je de ene keer om 11 uur traint en de andere keer om 21 uur, dan kun je je eetpatroon er gewoon op aanpassen, niks aan de hand.

Comment

Bedankt voor de info, al zit ik nog wel even met een ander vraag. Als ik om 11:00 uur ga trainen is het dan beter om voor en na de training whey protein te nemen of is het verstandiger om na de training whey protein te nemen en s'avonds nog een whey shake, had gelezen dat op trainingsdagen 2 keer whey het beste was en rustdagen 1x.

Comment

Het beste is smorgens en na de training (en/of ervoor, hierover zijn de meningen verdeeld).
        Op rustdagen neem je dan gewoon smorgens een shake.
        @ ketIF

Comment

S'ochtends als je opstaat whey snelle eiw. En na je training well eerst je dextro.. Ik doe soms nog kwartiertje voor de training whey shake

Comment

Hoe zit het met trainen in de avond zoals 19:00 uur? moet ik dan ook een shake in de ochtend nemen of is dat dan nutteloos?

Btw, bedankt voor de reakties

Comment

Ik vind het zelf wel prettig veel whey in te nemen. Strict noodzakelijk is het echter niet.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X