Whey hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey hulp

Hoi iedereen!
    Mijn allereerste post op dit forum...
    Ik ben 27 jaar, rugby (2x training a 1,5uur & 1x wedstrijd per week), probeer wekelijks minimaal 1x p.w. te joggen/wandelen.

Ben 1.93 lang en zo'n 95 kilo. Op zich niet vreemd lijkt me en ben daar ook redelijk tevreden over echter ik merk dat ik gewoon net iets te veel buikvet heb en tevens kleine bitch tits. Het boeit me verder niet veel maar het is het toch net niet allemaal. Omdat ik in principe lekker sport in de week en er vooral veel plezier in heb gaat het wat dat betreft goed. Ik merk alleen wel dat ik veel tussendoortjes pak (niet eens veel snoepgoed ofzo) en dat wil ik compenseren met een Whey. Ik ben echt een mega leek dus wil graag wat meer informatie van jullie als pro's! Is er iets waarbij ik goed moet opletten? Verder nog tips om van mijn buikkie af te komen?

Ik ben er van op de hoogte dat ik whey inneem om zo mijn hongergevoel nog beter te stillen maar dat het tevens er goed is om het te gebruiken na mijn rugby. Rugby is nogal fysiek dus dat is een mooie bijkomstigheid.

Wie helpt me?

Thanx voor ieder serieus antwoord!

Welkom,

Whey als goedmakertje op je tussendoortjes schiet niet op.
    Als je whey wil gaan gebruiken heb je allereerst een goed voedings schema nodig.

In de zomerstickies staat daar veel over uitgelegd.

Succes!

Comment

+1 (sticky)

Comment

welkom

Comment

oi, tussendoortjes skippen gezond gaan eten.. whey is als toevoeging zorg eerst maar dat je normale voeding in orde is

Comment

Stel je eerst even voor in de juiste sectie/afdeling hoe het ook heet!

lees dan de zomersticky

en moet je eens een voedingsschema maken. Klinkt als veel werk, maar het helpt heel veel
            Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Top! Thanx voor alle reacties alvast! Heb het zomer sticky compleet doorgewerkt... (kostte me weer een bak koffie op het eetschema..)!
              Ben inmiddels begonnen met een voedingsschema op te stellen.
              Bmi: 25,5
              Zoals ik gister gegeten heb: eigen inname van 1417 kcal (richtlijn van 2700kcal), nu weet ik ook wel dat dit niet erg veel is.
              Op de website van voedingscentrum stond als reactie: Als je gewicht daalt heb je over langere tijd minder energie genomen dan je verbruikt. Dat is helemaal niet slecht en misschien zelfs de bedoeling, omdat je BMI aangeeft dat je gewicht te hoog is.

Het advies kleurde rood op: Vet, Vitamine A, Vitamine E, Foliumzuur. Calcium Kalium en Zink waren mwaaaaa.

Anyway, dit apparaat weet natuurlijk ook niet wat mijn bedoeling is van dit schema. Om vet te verliezen wie heeft er daar tips voor me?

Comment

Ik volg de vraag niet echt?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Of iemand nog tips heeft om af te komen van het kleine beetje vet, en of Whey daarbij kan helpen (tevens voor de energie die ik schijnbaar te weinig inneem...

Comment

Ja. Pas de zomersticky toe. Gebruik de wei om een eventueel tekort aan eiwitten te ondervangen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Normaal eet ik het volgende:

07.00: Bakje Brinta met rozijnen en 1 gekookt eitje
                      11.00: Stukje fruit (appel of banaan)
                      13.00: 6 boterhammen; 1plakje kipfilet tussen 2 boterhammen, 1 boterham besmeerd met pate en daarop weer boterham, 1 boterham besmeerd met pindakaas en ook daarop een boterham.
                      15.00: Stukje fruit (appel of banaan)
                      18.30: Wat de pot schaft... (vaak veel groente)
                      22.00: klein handje pelpinda's.

Bovenstaande is zoals gemiddeld. Zoals ik al eerder meldde krijg ik te weinig energie binnen wellicht kan iemand me hiermee helpen? Ik heb me altijd verzet tegen dit soort schema's maar zie er nu wel het nut van in om uberhaupt gezond te eten. Ik wil graag op een gezonde manier afvallen en I don't care how long it takes.

Thanx voor het reageren in ieder geval.

Comment

Jouw probleem is dat je veel te weinig eet om af te kunnen vallen op een verantwoorde manier.
                        Nu weet ik niet hoe lang je al op deze wijze eet, maar ik vermoed te lang.
                        Je metabolisme is hierdoor behoorlijk aangetast en dat moet je zien te herstellen.
                        Je eet nu zo'n 1500 kcal terwijl je behoefte eerder rond de 3000/3200 zal liggen, wil je dat je metabolisme hersteld en hard aan het werk gaat moet je stapgewijs je kcal inname verhogen naar zo'n 3500/3700 kcal, dit moet je een tijdje aanhouden (je zal dan wel aan gaan komen, maar het is nodig om je metabolisme te herstellen) om dan stapsgewijs je kcalinname te verlagen naar 20% onder je behoefte, zo'n 2500/2600 kcal en je zal merken dat je dan in rap tempo zal afvallen.
                        Houd dit een 8 weken aan en ga dan 2 of 3 weken weer boven onderhoud eten om daarna weer 20% onder behoefte te eten, zo hou je je metabolisme aan de praat.

Maak een goed voedingschema voor jezelf en houd daarbij rekening met het volgende:

2 tot 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
                        30% moet uit vetten bestaan
                        de rest van kcal gebruik je voor koolhydraten

whey pas gebruiken als aanvulling en niet als vervanging van
                        Fruit kan je beter eruit laten, in plaats daarvan veel groentes en multivitamine.
                        6 gr (caps) visolie per dag.

En ga krachttrainen, geen cardio voorlopig.

Lees de styckys goed door, staat ook een beginners schema in (fullbody)

succes
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

@ okidoki71
                          Dank voor je antwoord! Hier heb ik wat aan!
                          Zoals ik al eerder zei doe ik aan rugby (in totaal zo'n 4uur per week) waarbij ik in principe het hele lichaam 'train' daar alle kracht een belangrijk onderdeel is, ik ben tenslotte een 'voorwaartse'. Buiten dit doe ik verder geen kracht (meer) omdat het me niet boeit. Cardio daarentegen is daarnaast een lekker ontspannend (of inspannend) onderdeel en dit doe ik dan ook niet op een hoog tempo, sterker nog dit doe ik op een dusdanige hartslagfrequentie dat je erbij af zou moeten vallen. Hoe kan ik verantwoord meer Kcal innemen welke aansluit op mijn dagelijkse leven/sport etc etc? Dat kan ik inderdaad zelf ook makkelijk uitrekenen maar ik heb er geen ervaring mee (en nee ook de stickys heb ik al gelezen) in mijn eigen specifieke situatie.

Comment

Heb mij gequote en aangepast:

Originally posted by okidoki71 View Post
                            Jouw probleem is dat je veel te weinig eet om af te kunnen vallen op een verantwoorde manier.
                            Nu weet ik niet hoe lang je al op deze wijze eet, maar ik vermoed te lang.
                            Je metabolisme is hierdoor behoorlijk aangetast en dat moet je zien te herstellen.
                            Je eet nu zo'n 1500 kcal terwijl je behoefte eerder rond de 3000/3200 zal liggen, wil je dat je metabolisme hersteld en hard aan het werk gaat moet je stapgewijs je kcal inname verhogen naar zo'n 3500/3700 kcal, dit moet je een tijdje aanhouden (je zal dan wel aan gaan komen, maar het is nodig om je metabolisme te herstellen) om dan stapsgewijs je kcalinname te verlagen naar 20% onder je behoefte, zo'n 2500/2600 kcal en je zal merken dat je dan in rap tempo zal afvallen.
                            Houd dit een 8 weken aan en ga dan 2 of 3 weken weer boven onderhoud eten om daarna weer 20% onder behoefte te eten, zo hou je je metabolisme aan de praat.

Maak een goed voedingschema voor jezelf en houd daarbij rekening met het volgende:

1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
                            30% moet uit vetten bestaan
                            de rest van kcal gebruik je voor koolhydraten

Fruit kan je beter eruit laten, in plaats daarvan veel groentes en multivitamine.
                            6 gr (caps) visolie per dag.

Let wel dat cardio en je rugbytrainingen meedragen aan het afvallen maar niet blijvend, zodra je stopt met cardio veranderd je behoefte.
                            Het voordeel wat krachttraining met zich meebrengt is dat je voor elke kilo opgebouwde spiermassa 50 kcal extra verbrand (ook tijdens je slaap) en het is blijvend, zolang je welonderhoud natuurlijk.
                            Voordeel van krachttraing is dat je er veel minder tijd in hoeft te stoppen als dat je met cardio doet en je bereikt veel betere resultaten.
                            anyway, je moet het uiteraard zelf weten.

succes
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Thanx okidoki71!
                              Maar met welke vraag ik wel worstel: er zijn bijvoorbeeld Kcal-arme dieten, ik heb niet het gevoel te weinig te eten, dus een hongergevoel heb ik ook niet... Ik ben inmiddels wat meer gaan eten (meer eieren/groenten en ongezouten noten bv) maar ik kom niet boven de 1900 Kcal uit...

Dus vraag me af hoe ik op een verantwoorde wijze meer Kcal in kan nemen zodat ik op een gezonde manier afscheid kan nemen van mijn vet!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X