creatine kuur voor 1e keer proberen? tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• creatine kuur voor 1e keer proberen? tips?

hallo,

ik ben sinds een kleine 2 maanden weer aan het fitnessen, ik heb al een aantal zichtbare vooruitgangen, maar nog steeds vragen over creatine. ik heb er een aantal dingen over gelezen maar kon er niet echt weg wijs in worden over hoe ik het moet gebruiken?

ik zal eerst wat info over mijzelf geven:

ik ben 190cm
    en weeg 89kg
    mijn taille omvang is 89 cm (stevig)
    mijn leeftijd is 15 jaar bijna 16.

ik heb een dagelijkse kcal behoefte van 2700kcal
    ik train ongv 3x in de week alle spiergroepen(maandag, vrijdag+zondag kan geen andere dagen wegens school,stage en sport)

hoe zou ik het beste creatine kunnen gebruiken?
    of is die niet aan teraden door mijn gewicht of andere omstandigheden?

mvg andries

Ik zie creatine niet als een kuur maar als een basis sup.

Ik zou als ik jou was beginnen met goed te eten en ervoor te zorgen dat je je oefeningen juist uitvoerd. Mijn mening is dat het toch minstens 6 maanden duurd (als je nog nooit getraind hebt tenminste) eer je weet welke spieren je moet gebruiken en aanspannen tijdens de oefeningen. Idem voor ademhaling.

Als je dit onder controle hebt dan kan je volgens mij beginnen denken aan sups zoals creatine. Het eerste jaar groei je toch genoeg mits de juiste voeding.

Veel succes en niet opgeven

Comment

@sharki:

dankjewel voor de informatie, hier kan ik zeker wat mee!

Comment

is het misschien ook een idee om shakes te nemen?
        ik krijg namelijk niet genoeg eiwitten enzo naar binnen
        gewoon als toevoeging op mijn ''schema''?

Comment

Originally posted by dopstra View Post
          als je niet genoeg eiwitten binnekrijgt eet je gewoon te weinig.. ga eerst eens even een goede basis opbouwen, dan heb je veel meer aan je whey shakes!

Succes ermee

Comment

Originally posted by bramvermolen View Post
            als je niet genoeg eiwitten binnekrijgt eet je gewoon te weinig.. ga eerst eens even een goede basis opbouwen, dan heb je veel meer aan je whey shakes!

Succes ermee
            idd, je kan al zoveel eiwitten uit je voedsel halen.
            maak anders voor jezelf in voeding schema of kijk of je er hier een van bodynet kan afhalen
            en het beste is gewoon eerst even te trainen todat je een basis hebt.
            je groeit toch al genoeg als je nog niet gespierd bent.
            als je nog niks hebt heeft jou lichaam ook echt niet zoveel behoefte aan eiwitten.

verder nog veel succes!
            bigger is better

Comment

Kuren als term kun je bij Creatine niet toepassen he. Het is geen AS. Vul creatine aan op je voeding. En niet voeding aanvullen op creatine. Lees ook ff de sticky's.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

oke, dat word dus eerst nog een keer de sticky's door spitten:P

Comment

Originally posted by dopstra View Post
                  Wat meer eiwitrijk voedsel + whey shakes moet het wel lukken =].

Creatine heeft volgens mij niet niet echt veel zin op dit moment, zoals Sharki al zei, concentreer je eerst eens op de voeding en de training zelf. Als je er nu mee begint denk ik dat je niet veel verschil zult merken. Als ik jou was zou ik toch nog wat maandjes wachten . Ben het zelf gaan gebruiken na ongeveer 11 maanden training, werkt geweldig .
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

kun je creatine ook gebruiken in de cut? evenals wheyshakes? dus onder je behoefte zitten (voornamelijk low on carbs en dan 2,5 gr eiwit per/kg/lichaamsgewicht en creatine)?

Comment

Originally posted by tha man View Post
                      kun je creatine ook gebruiken in de cut?
                      Ja hoor!

Comment

Originally posted by tha man View Post
                        kun je creatine ook gebruiken in de cut? evenals wheyshakes? dus onder je behoefte zitten (voornamelijk low on carbs en dan 2,5 gr eiwit per/kg/lichaamsgewicht en creatine)?
                        Originally posted by The Phoenix View Post
                        Ja hoor!
                        en whey als je laag gaat zitten in je koolhydraten maar wel voldoende eiwitten eet en tevens onder je behoefte zit?

Comment

Whey en crea zijn sups die je gewoon altijd kunt gebruiken.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Creatinegebruik

Hallo,

Ik fitness pas sinds ongeveer 2 maanden. Nu gebruik ik al sinds het begin whey poeder, maar daarnaast zorg ik ervoor dat me voeding in orde is. Heb er veel op internet van gelezen en ben er vrij zeker van dat het een goed voedinsschema is. Nu zie ik iedereen zeggen creatine pas na bv. 6 maanden te gebruiken omdat je toch al snel groeit. Maar ik wil het graag nu gebruiken om nog voor de vakantie er wat ''groter'' uit te zien. als ik toch al snel groei, dan zou ik toch met creatine extra snel groeien. Of zie ik dit verkeerd?

Comment

Nog beter begin je gewoon een eigen topic ipv het topic van iemand anders te hijacken.

Overigens...nog even snel voor de vakantie? dan geef ik je weinig kans
                              Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X