Melatonine.. Hoeveel max? Wil graag morgenvroeg de wekker horen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Melatonine.. Hoeveel max? Wil graag morgenvroeg de wekker horen!

Nou heb ik een pot pure melatonine gekocht van Lucovitaal.. 100mcg per pilletje.. en er zitten 1500 stuks in..

Ik heb dit gekocht omdat als ik trainingsdagen heb en ik mijn NOX XTREME PUMP shake neem ik savonds moeilijker in slaap kom door de hoge dosis caff. en guarana.. vermoed ik.. Ook ik heb wisselende ploegendiensten en als ik weer naar de morgen moet dan kom ik savonds ook nog wel eens moeilijk in slaap..

De vrouw bij de Etos kon mij vertellen dat ik de dosering zonder problemen naar 10 x 100mcg kon opvoeren.. maar ik wil de wekker morgen vroeg nog wel graag horen..

Zijn er mensen die dit gebruiken en mij hierover kunnen adviseren? ik heb er gisteravond 2 genomen.. en had het gevoel dat ik met 6 uur slaap wel 8-9 uur heb gehad..

En hoe staat het met de gewenning van dit spul?

Alvast bedankt!
    "The only thing worse than failing is not trying."

Waarom neem je het andere niet gewoon vroeger, als je het toch nog zo lang merkt?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Waarom neem je het andere niet gewoon vroeger, als je het toch nog zo lang merkt?
      Ik neem de NOX XTREME PUMP al behoorlijk vroeg.. zeg 3 uur smiddags.. na het werk.. of smorgens rond half 11 voor het werk.. maaruh zoals je kan lezen is het niet alleen ter compensatie van deze supp maar ook om het verschil in tijden van de ploegendiensten op te vangen..

Comment

Ik heb dat spulletje ook gebruikt maar voor mij werkte het niet. Op een gegeven moment nam ik 50 van die dingen en nog viel ik niet in slaap.

Probeer het eerst met de beschreven dosis. Als je niet in slaap valt je dosis verhogen. Je merkt vanzelf wel wat voor jou werkt.

Ik vind het het weggegooit geld.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

In oa. Frankrijk zijn ze 3mg per stuk (in de VS ook wel 10mg) Daar kan je die gewoon bij de apotheek kopen. De dokter schrijft hier ook 3mg a 5mg voor. Die in NL te koop zijn zijn 0,1 mg.

Met andere woorden het is een factor 30 verschil minstens.

En mijn persoonlijke ervaring, nauwelijks gewenning en een prima inslaper maar matige doorslaper. Wat ik nooit moet doen is om 3.00 in de nacht nog nemen. Dan ben ik zo duf als een konijn als ik opsta.

Ik neem ze graag gespreid in, 3 ofzo om 20.00 en 3 net voor het slapen.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
            Zijn er mensen die dit gebruiken en mij hierover kunnen adviseren? ik heb er gisteravond 2 genomen.. en had het gevoel dat ik met 6 uur slaap wel 8-9 uur heb gehad..

En hoe staat het met de gewenning van dit spul?

Alvast bedankt!
            Lang leve het placebo-effect

Even serieus, het lichaam maakt zelf 30 mg per dag aan. Die 0,2 mg (2 pillen) doen geen ruk. Het is gebleken dat het pas effectief wordt vanaf 3 a 5 mg. 0.1 mg is de maximaal toegestane waarde zonder recept van de dokter, 3 a 5 mg moet je in de apotheek halen.

Dus wil je effect hebben, zou je 30 van die pilletjes moeten nemen, anders is het effect, als die er al is, minimaal zijn.

Comment

5mg is de shizzle.

Waarom kap je niet gewoon met die NOX..?
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Eens met dat 2 pillen niks doen maar direct 30 pillen nemen lijkt me overdreven. Ik zou eerst uitvinden bij welke zo laag mogelijke dosis het effectief is. Het zal wel dat er onderzoeken zijn dat het bij 3mg pas effectief is, bij mij werkt 5-6 stuks ook goed genoeg. Wat Etos mevrouw zegt klopt, het is veilig om er 10 te nemen.

En laat die NOx toch staan, caffeine heeft een halfwaardetijd van 4-6 uur. Een hoge dosis voor je training waarna je slapen gaat verstoord bij mij ook echt mijn slaap. Ik gebruik veel caffeine maar nooit vanaf de 5 uur voor het slapen. NOx is wel wat als je met ploegendienst voor je werk gaat trainen.

Comment

Er is mij ooit een keer verteld dat de lichaam zelf ongeveer 30 mg melatonine aanmaakt. de pilletjes die ik zelf had waren 0.1 mg dus 1/300ste. dat had weinig effect. op dagen dat mijn kop te druk was nam ik 20 tablets. oftewel 2mg. zit je op 1/15de van de lichaamseigen aanmaak. dat werkte voor mijn gevoel. maargoed er zijn mensen die pas lekker gaan op 5mg. ken mensen ook via dit forum die mij vertelde dat ze op doktersrecept 5mg pillen kregen. (namen buitengehouden)
                  het is dus ff zelf aftasten. zou het weekend gewoon niet nemen om eventuele gewenning tegen te gaan

Comment

Ik laat kennissen deze zomer ook naar de Franse apotheek gaan voor de 3mg potten. Zonder recept en heel goedkoop. Kan ook online en dan is Frankrijk (EU) een betere optie dan de VS. Maar niet alles komt de grens over.

Comment

Originally posted by Erik77 View Post
                      Maar niet alles komt de grens over.
                      Hoort het niet bij het vrij verkeer van goederen?
                      Wist niet dat er gecontroleerd werd vanuit Frankrijk. Of had je het over de VS?

Comment

hmmm ik zal vanavond eerst eens 10 proberen.. want afgelopen nacht 3 geprobeerd.. en dat was ook gewoon poep.. heb de hele nacht liggen draaien..

Comment

vanaf 3 mg wordt het leuk

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
                            vanaf 3 mg wordt het leuk
                            Moet ik dan echt 30 van die krengen wegvreten?

Kwil nog wel echt wakker worden voor mijn werk..

Comment

Het is alleen een inslaper bro, do not worry.
                              Geen doorslapert.
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X