welke supplementen mogen niet ontbreken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben nu weer bezig met een nieuw schema waar ik goede progressie boek zowel in gewicht als kracht.

Ik gebruik echter maar één supp, namelijk omega 3 visolie, daar geloof ik gewoon echt in.

En ipv Whey+dextrose neem ik na mijn training een liter chocomel, = 35g eiw, waar ik er 34 nodig heb met mijn lichaamsgewicht.

Verder eet ik elke dag 200g (5verschillende) groente, heb ik genoeg verschillende eiw en kh bronnen en eet ik 3-4 stukken fruit per dag.

Vroeger heb ik wel veel supps gebruikt, maar zo heilig geloof ik er niet meer in..
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

Afijn... wat ik als basis vind.
      Een goede Whey, multivits, visolie caps.
      rest kun je prima uit voeding halen.
      weightgainers meest overrated troep die er is zolang je niet eens 5000kcal op een dag uit voeding weet te halen.

helemaal mee eens! multivits en visolie altijd! eerst alles uit je voeding halen en nog iets meer en dan nog iets en dan pas dingen gaan gebruiken als whey, crea etc. weightgainer is niet nodig

zelf gebruik ik alles wat falstyr zegt en wat extra glutamine en dextrose,
      een pwo bij de hand alleen voor de dagen dat ik echt geen zin heb om te trainen (en dat komt heeeel weinig voor) of als het zo lkker snikbenauwd is
      en mocht ik in een kuur zitten dan komen er wel wat extra dingetjes bij.
      LET'S GET NASTY YATES!!!
      COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Oke dus als ik bekijk wat er b.v allemaal in me multivitaminen zit krijgen jullie dus allemaal uit je voedsel.
        Dan hebben jullie toch een super voedingschema...
        Geloof ik niet in.Onmogelijk om alle vit uit je voedsel te halen.

Comment

Originally posted by pompie View Post
          Oke dus als ik bekijk wat er b.v allemaal in me multivitaminen zit krijgen jullie dus allemaal uit je voedsel.
          Dan hebben jullie toch een super voedingschema...
          Geloof ik niet in.Onmogelijk om alle vit uit je voedsel te halen.
          ze zeggen toch ook dat je multivitamine moet neme?

Comment

Originally posted by jake22 View Post
            Ik gebruik echter maar één supp, namelijk omega 3 visolie, daar geloof ik gewoon echt in.
            als je elke dag vis eet heb je die sup ook niet meer nodig
            supps zijn soms gemakkelijk, als je weinig tijd hebt snel een mass gainer etc..
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

tsjah, tis natuurlijk mooier, om supps te gebruiken bij een goed voedingsschema, maar ik heb ook jaren getrained met supps, zonder dat mijn eten super was ! wel verschil gemerkt ! maar ik denk dat je beter een goed eetschema kan hebben zonder supps, dan een slecht eetschema en dat proberen te corrigeren met supps !

Comment

Hoe langer ik deze sport beoefen hoe meer bullshit ik supplementen eigenlijk vind.
                Multivit en visolie uitgezonderd. Maar deze staan ook niet in direct verband met krachttraining, zou je altijd moeten/kunnen nemen.
                Zelfs met whey ben ik gestopt. 2 of 3 bakken kwark per dag, 2 blikjes konijn, litertje melk, broodbeleg, avondeten, ik kom zo ook makkelijk aan m'n eiwitten.
                Het enige wat ik mis is een shakeje na het sporten wat snel opgenomen wordt. Maar maakt niet zoveel uit volgens mij, ik groei gewoon door.

Kortom mijn mening; train goed en eet goed dan komt het vanzelf.
                Volgens mij wil iedereen gewoon snel groot of gespierd worden en aangezien dat lang duurt ga je je toevlucht zoeken in supplementen.
                ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Ik wil eerst zeggen dat het allerbeste natuurlijk een goed voedingsschema is.
                  Maar als je niet de tijd/ruimte hebt om bijvoorbeeld voldoende eiwitten uit 'normaal' eten te halen (als tonijn en kip) zijn er supplementen. Dat is gewoon een aanvulling als je van iets te kort komt. In het principe hoeft iemand met een perfect voedingsschema helemaal geen supplementen te nemen als hij al het benodigde al binnen krijgt. Dus volgens mij zijn supplementen niet een aanvulling op je 'perfecte voedingsschema' maar juist om wat ontbreekt te kunnen aanvullen.
                  "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Originally posted by BdeB View Post
                    Ik wil eerst zeggen dat het allerbeste natuurlijk een goed voedingsschema is.
                    Maar als je niet de tijd/ruimte hebt om bijvoorbeeld voldoende eiwitten uit 'normaal' eten te halen (als tonijn en kip) zijn er supplementen. Dat is gewoon een aanvulling als je van iets te kort komt. In het principe hoeft iemand met een perfect voedingsschema helemaal geen supplementen te nemen als hij al het benodigde al binnen krijgt. Dus volgens mij zijn supplementen niet een aanvulling op je 'perfecte voedingsschema' maar juist om wat ontbreekt te kunnen aanvullen.
                    Inderdaad!!! Het is een voedings"SUPPLEMENT"!!!! Supplement: aanvulling op iets.
                    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Welke visolie cabs en multivits raden jullie aan?

Comment

Originally posted by Kouwe_Arie View Post
                        Welke visolie cabs en multivits raden jullie aan?
                        Visolie die ik gebruik zijn 9 van de 10 keer bij de tuinen in de aanbieding, grote pot met 500 stuks geloof ik. Dan is het vaak de tweede gratis en betaal je volgens mij 45 euro.

Heb zelf de multi van Centrum, en dan de performance serie. Andere goede is Solgar maar die is duur.
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Ok ik lees wel meer positieve verhalen over de multi van centrum, heb even gekeken naar een online site waar ik zou kunnen bestellen maar op alle sites die ik tegenkom zijn ze 'tijdelijk niet leverbaar'.

Hebben jullie nog een adresje of halen jullie ze lokaal ergens?

Comment

Het maakt vaak geen donder uit welke merken je neemt.
                            Er zijn niet zoveel fabrikanten van de supps en vitamine preparaten.
                            Het merk wordt er door de fabrikant opgeplakt en het recept wordt door de verkoper(merkdrager) aangeleverd.
                            Waar ik mijn caps destijds liet vullen hadden ze ook enkele tientallen merken waar ze tabs en caps voor produceerden.
                            De kwaliteit van de grondstoffen en het recept bepalen dan de kwaliteit van het eindprodukt.

Tegenwoordig is de controle erg streng op supps en vitamine preparaten en wat er op het etiket staat MOET er in zitten en van degelijke kwaliteit zijn.
                            Erg groot verschil tussen het ene en het andere merk zal er niet zijn verder.

Belangrijk is daarom om te weten wat er in zit en in welke hoeveelheden.
                            Als je weet wat er in zit dan heb je ook geen dingen dubbel bijvoorbeeld.

Ik zie vaak dat mensen proteïne in huis hebben, maar ook BCAA's. Heb je dan de eiwitten van een baggermerk oid? Een goed merk proteïne bevat zeer veel BCAA's namelijk.
                            Als je de goede amino's in huis hebt dan ook heb je genoeg BCAA's in huis.

Goedkope spullen van de Hema of kruidvat/trekpleister zijn ook van redelijke kwaliteit. Je hebt ook helemaal niet zoveel nodig, je eet immers ook al voldoende vitaminerijk voedsel.
                            Omega's heb je ook niet veel nodig, je drinkt melk en eet eieren waarmee je al veel binnenkrijgt.

Dus de goedkopere merken zijn vaak al goed genoeg om voldoende binnen te krijgen en aan te vullen.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X