Weigthgainer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weigthgainer

Omdat ik moeilijk gewicht bij kom ondanks het feit dat ik een veelvraat ben,heb ik besloten om een weigthgainer als extra in te nemen en dit 2x per dag(bij ontbijt en voor het slapengaan)
    Het gaat over Turbo Mass Gainer van Performance.
    De samenstelling is als volgt:

Per serving(75gram):

290 kcal
    52gram koolhydraten
    15gram eiwitten
    2gram vet

Verder zit er nog creatine,HMB,glutamine,taurine en een multivitamine in.

Is dit een goede weigthgainer en is 2x per dag 75gram nemen genoeg?

Ziet er goed uit, maar ik zou het niet voor het slapen gaan nemen. 21:00 de laatste, wat mij betreft. Je kunt natuurlijk wel een eiwitshake voor het slapen gaan nemen. Al die koolhydraten uit zo'n weightgainer worden waarschijnlijk opgeslagen als vet in je slaap en ik denk dat dat niet de massa is die jij zoekt...
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (Mr. symmetry @ Mei. 05 2004,23:46)]Ziet er goed uit, maar ik zou het niet voor het slapen gaan nemen. 21:00 de laatste, wat mij betreft. Je kunt natuurlijk wel een eiwitshake voor het slapen gaan nemen. Al die koolhydraten uit zo'n weightgainer worden waarschijnlijk opgeslagen als vet in je slaap en ik denk dat dat niet de massa is die jij zoekt...  
      Met een vetpercentage van 5% mag er wel een beetje vet bijkomen want ik heb ergens gelezen dat je voor spieren bij te kweken eigenlijk een vetpercentage van min. 12% moet hebben.Of is dat bullshit???

Comment

Aankomen gaat wat makkelijker als je vetmassa wat groter is. Want in vetmassa vind geen stofwisseling plaats en in spieren wel. Dus hoe lager je vet is hoe meer je lichaam verbrand. Daarom is het ook zo als je eenmaal dik bent kom je er zo moeilijk vanaf want de helft van je lichaam doet helemaal niks.
        En ik zou het tussen de maaltijden doordrinken dus niet als maaltijd zelf nemen. Zo word je lichaam dus de hele tijd voorzien van voeding.
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

TMG van performance is een zeer goed product, alleen 2x 75 gr. niet doen!

ik heb het ook lang gebruikt als ge wilt bijkomen moet ge eerst goed eten en de shakes pakt ge: 7u eten(yoghurt)
               9u30 shake= 75 gr.met 400ml volle melk
               12u eten
               15u shake
               17-18u warm eten
               19u15 trainen
               20u30 stoppe met trainen en shake
               21u45 eten(protein)
               en om 22u30 gaat ge slapen want dan
               moet ge beginnen groeien!
               en om 7 u weer eten.....

als ge dit een maand of 2 doe dan moogt ge nog is u stats opsturen.

Dit helpt!!!

Comment

Die yoghurt als 1ste maaltijd,een pot van 1/2 liter met fruit is dat genoeg?

Ik zal toch moeten schuiven in dat schema kwa uren van eten en trainen want ik werk in volcontinu dus das eens de vroege,de late en de nacht.

Comment

jep maar doe maar na die joghurt een weightgainer dan want u lichaam heeft ongeveer 8 uur nix meer gekregen en schreewt om bouwstoffen

Comment

weet ge wat da ge nog kunt doen?
                na een maaltijd wacht ge 45min-1u en dan neemt ge weer ne shake(50 gr. poeder)

hou ons op de hoogte!

Comment

Ik ben niet echt een voorstander van het schema van Kleine omdat de shakes als maaltijdvervanger worden gebruikt.

Je lichaam heeft ongeveer drie uur nodig om een maaltijd te verwerken. Je moet dus altijd proberen rond die tijd weer te eten, dus 6 maaltijden per dag met steeds tussenpauzes van ongeveer 3 uur.
                  Voor alle maaltijden geldt dat er niets boven vast voedsel gaat!
                  Neem dus als het even kan die shakes samen met wat vast voedsel en niet in plaats van...

Comment

@ miss S.

Ik lees in veel van je posts, dat je mensen aanraad vast voedsel te nemen ipv bijvoorbeeld een shake..

Waarom is dit? Ik dacht altijd dat vloeibaar voedsel makkelijker te verteren was door je lichaam, en dus ook sneller opgenomen wordt..

Groeten
                    Mind over Matter.... Focus is everything!

Comment

Vloeibaar is inderdaad makkelijker te verteren en dat is dan ook direct het probleem...
                      Doordat het zo makkelijk te verteren is wordt je spijsvertering niet aangespoord om lekker hard te blijven werken. Door iedere drie uur vast voedsel te nemen blijft je spijsvertering op volle snelheid draaien, als je het vervangt door vloeibaar zakt het wat in.
                      Daarbij worden verhoudingsgewijs minder voedingsstoffen opgenomen doordat de shake al verteerd is voordat het lichaam er alles uit heeft kunnen halen.

Comment

miss S.

Iedereen weet dat vast voedsel altijd beter is maar dit is een schema dat zeer goed te doen is(vind ik toch) en als ik moet werken dat kan ik om 7u 12u en om 18u eten mijnen baas vind het niet plezant dat ik om 9u en om 15u ff een een kwartierke wegblijf om te eten dus daarmee die shake da duurt 10 seconden.

ah ja een shake word veel sneller opgenomen en is 100 keer beter getest en getest dan dat stukske kip dat je zou opeten!

daarmee de shakes, het was maar een tip als speedy het probeerd dan gaat hij zeker resultaat zien geloof mij!

groeten

kleine

Comment

Shakes zijn idd gemakkelijk en snel weg. En zelfs wanneer je totaal geen honger hebt gaan ze binnen.
                          Probleem is wel als je 2x75g per dag neemt, is dat op een maand tijd:4500g... Das zo'n hele pot...
                          Ten eerste op lange termijn kan dit volgens mij niet héél goed voor je zijn en ten tweede wordt dit ook een kostelijke aangelegenheid...

greetzzz
                          The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Ik ben absoluut niet tegen shakes hoor en snap ook wel dat het soms gewoon niet anders kan dan een maaltijd vervangen door een shake. En op zich is dat ook niet zo'n drama natuurlijk.
                            Ik vind alleen wel dat altijd heel duidelijk gemaakt moet worden dat een shake als toevoeging meer waarde heeft dan als vervanging van vast voedsel.

Daarbij krijg je een shake altijd wel weg zoals Aghran ook al zei, dus als je de mogelijkheid hebt om een shake direct na wat vast voedsel te nemen is je totale inname ook nog hoger, voor een echte ecto die wil aankomen alleen maar beter dus...

Comment

Ik heb vroeger ook veel shakes gedronken, voordelen vindt ik dat ze gemakkelijk binnen gaan en dat je alle voedingsstoffen binnen hebt, het is ook een goede manier om uw lichaam te laten wennen aan meerdere maaltijden per dag te eten. Momenteel neem ik geen shakes meer omwille dat ik zo al genoeg eet per dag en dat het op lange termijn een kostelijke zaak wordt. Sluit me aan bij Ms S. dat het een toevoeging moet worden op termijn en niet een vervanging van een vaste maaltijd.

grtz
                              stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X