Eiwitten, wanneer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitten, wanneer?

Hey allemaal,

Even een vraagje, wanneer kan je het beste je whey eiwitten innemen? Meteen na de training, of later pas?

Ik gebruik nu: Protein Plus van MetRX
    Kent iemand dit merk, en weet iemand of dit een goede whey protein is?

Groete,
    Nieck
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Als je een heel klein beetje moeite had gedaan, had je gezien dat er 1001 topics over zijn, en dat voorstellen gewenst is.

Comment

Ja precies, en omdat iedereen wat anders beweert weet ik het dus nog steeds niet na al die topics. Dus hoopte ik hier een duidelijk antwoord te krijgen

Comment

Als je tijdens je trainingen net zo lui bent als dat je hier bent, is whey weggegooid geld.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
          Als je tijdens je trainingen net zo lui bent als dat je hier bent, is whey weggegooid geld.
          Touchdown
          Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Comment

oke, ik heb graag een reactie van iemand die niet reageert om andere af te zeiken. dat vind ik altijd het jammere van forums

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
              oke, ik heb graag een reactie van iemand die niet reageert om andere af te zeiken. dat vind ik altijd het jammere van forums
              Fora. Niet forums.

Sorry, kon het niet laten. Ik zal braaf ophouden.

Comment

Om te beginnen... Haal je whey niet bij de tuinen.
                Whey heeft een opnametijd van 1 a 1.5 uur.. NET voor je zou gaan trainen is dus optimaal maar... Na de training heeft je lichaam behoefte aan koolhydraten!

Dus speel safe: 25gr vooraf 25gr achteraf oid.

Comment

Ik weet wel waaneer je ze het beste kunt geven aan je vrouw,dat is als ze erom vraagt!

Comment

Advies vd dag :
                    Originally posted by Richard075 View Post
                    Ik weet wel waaneer je ze het beste kunt geven aan je vrouw,dat is als ze erom vraagt!

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                      Advies vd dag :

Comment

Om te beginnen... Haal je whey niet bij de tuinen.
                        Whey heeft een opnametijd van 1 a 1.5 uur.. NET voor je zou gaan trainen is dus optimaal maar... Na de training heeft je lichaam behoefte aan koolhydraten!

Dus speel safe: 25gr vooraf 25gr achteraf oid.
                        Na de training heb je heel erg grote behoefte aan amino's Maas.
                        Je bent katabool en spiereiwitten aan het afbreken die je snel weer wil aanvullen door complete amino's om beter en sneller te herstellen en te groeien.

Whey ca 20/25 gram een klein uurtje voor de training(of 15 minuten voor de training EAA en BCAA) en ca 30/40 gram whey direct na de training. Eventueel aangevuld met iets van waxy maize of maizena.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Na de training heb je heel erg grote behoefte aan amino's Maas.
                          Je bent katabool en spiereiwitten aan het afbreken die je snel weer wil aanvullen door complete amino's om beter en sneller te herstellen en te groeien.

Whey ca 20/25 gram een klein uurtje voor de training(of 15 minuten voor de training EAA en BCAA) en ca 30/40 gram whey direct na de training. Eventueel aangevuld met iets van waxy maize of maizena.
                          Meer dan aan kh? De opname tijd van bcaas als supplement, hoelang is die? Weet je dat toevallig?
                          Dat je aminos nodig had na de training wist ik, maar dacht altijd dat (snelle) kh meer prioriteit had om je anabool te maken! En dat je iets later je whey moest nemen...

Comment

Meer dan aan kh? De opname tijd van bcaas als supplement, hoelang is die? Weet je dat toevallig?
                            Dat je aminos nodig had na de training wist ik, maar dacht altijd dat (snelle) kh meer prioriteit had om je anabool te maken! En dat je iets later je whey moest nemen...

kh om je anabool te maken moet idd, maar het duurt een uur of 8 voor je weer anabool bent....beter eerst snel antikatabool met amino's en genieten van je GH pieken en herstel en dan pas je carbs.
                            Probleem is met snelle suikers, het geeft alleen maar een enorme insuline piek, die alleen maar je cortisol en GH en je vetafbraak remt en stopt. Daarna doet het niks meer en door de enorme insulinepiek kom je daarna weer in een te lage bloedsuiker waarde een diepe dip dus. Dat heb je met whey niet. Met whey blijf je lekker doorgaan met herstellen en groeien na de training.

Hoe snel BCAA, ik dacht ergens rond de 15 of 20 minuten dat het al beschikbaar zou zijn, zo ook de EAA. Dat spul hoeft allemaal niet te worden gesplitst voor opname daarom is het sneller.
                            Whey splitst ook erg makkelijk en is daarom ook vrij vlot al beschikbaar.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

pas 8 uur na je training weer anabool? Lijkt me heel sterk.
                              Daarnaast... er zit niks tussen katabool en anabool. Je bent of anabool of katabool.

Het is ook precies waarom je na je training snelle carbs neemt, en daarna (uurtje later) een flinke maaltijd.
                              Tegen de tijd dat de snelle carbs op zijn... komen er alweer nieuwe voedingstoffen.

De Whey weet je bloedsuiker ook echt niet (langdurig) op peil te houden -> komt gewoon van je vetreserves. Dus je bent dan nog katabool.

Whey na de training zal wel je spierschade beperkt houden. Maar niet je glycogeen aanvullen.
                              Het blijft een interesse discussie of whey vooraf genomen, niet voorziet in de amino's tijdens en na de training. Dat zou het nut van whey achteraf (voor deze functie) teniet doen.
                              Dan neem je enkel nog whey achteraf om de opname van carbs te bevorderen.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X