Dextrose in de cut nemen voor, na of tijdens?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dextrose in de cut nemen voor, na of tijdens?

Beeste bodynet leden,

Wat zouden jullie doen tijdens de cut dextrose na/voor of tijdens de training? Ik ben aan het twijfelen en ik heb geen duidelijke topics gevonden over dit. Dus ik wilde jullie vragen. ik doe rond de 1-1.5 uur kt en dan 15-30min cardio dus ja om cortisol te voorkomen neem ik suikers tijdens training en na de training whey maar dan word je bloedspiegel hoger dan verbrand je minder vet. Maar als ik dextro na de training neem dan is me bloedspiegel laag dan zou ik meer vet verbranden ? Ik weet niet de antwoord misschien weten jullie het de beste manier om dextro te nemen om cortisol te vorkomen maar voldoende vetverbranding.

erna lijkt me beter

Comment

Na je cardio?

Comment

Dus gewoon niet tijdens de training maar na de training ?

Comment

Ja

je zou direct na je krachttraining wel aminozuren kunnen nemen om je spieren bescherming te geven tijdens de cardio.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
            Ja

je zou direct na je krachttraining wel aminozuren kunnen nemen om je spieren bescherming te geven tijdens de cardio.
            Welke aminozuur gebruik jij?
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
              Ja

Whey ?

Comment

Bullshit, nergens voor nodig. Laat die rommel weg, een whey shake is prima na de cardio trainen samen met bcaa's.

De verhalen van reserves die leeg zijn, zijn dingen waar je niet druk om hoeft te maken. Dit gebeurt alleen als je 2 dagen geen koolhydraten eet, en teveel onder je onderhoud eet.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                  Bullshit, nergens voor nodig. Laat die rommel weg, een whey shake is prima na de cardio trainen samen met bcaa's.

De verhalen van reserves die leeg zijn, zijn dingen waar je niet druk om hoeft te maken. Dit gebeurt alleen als je 2 dagen geen koolhydraten eet, en teveel onder je onderhoud eet.
                  Goed gesproken

Comment

Dit heeft niks te maken met glycoogeenreserves herman, deze jongeheer is bang voor een hoge cortisol level. Wat ik zou doen als je te lang traint is een banaan nemen tussendoor. En zelf zou ik helemaal dextrose verwijderen en gewoon maizena of alleen whey/amino's nemen. Daardoor gaat je vetverbranding nog langer door.

Comment

Gaan bcaa's ook tegen het cortisol tegen ?

Comment

noradrenaline

Originally posted by IronWilly View Post
                        Gaan bcaa's ook tegen het cortisol tegen ?
                        Cortisol is natuurlijk, en nodig voor het lichaam. Op het moment dat het lichaam adrenaline en noradrenaline aanmaakt, zal het lichaam ook cortisol aanmaken om dit te balanseren. Dit zorgt ervoor dat je niet continu in adrenaline rush bent.

Wat gebeurt er als cortisol toeneemt? Bloedsuikerspiegel zal verhogen, er komt meer glucose in het bloed. waar komt dit vandaan? spiermassa. Er komen tijdens dit proces ook veel aminozuren vrij.

Momenten van stres op het lichaam (cortisol)
                        S'morgen zal het lichaam (slaap = stres) in katabool staat zijn, dit betekend dus automatisch dat ook cortisol aanwezig zal zijn. Hoe komen we hier uit? Eiwitten en koolhydraten zorgen hiervoor, hoofdzakelijk de eiwitten zorgen dat het lichaam wordt bijgevuld.

Tijdens en Na de training
                        Op deze momenten is het algemeen bekend dat cortisol toeslaat, wat is hier tegen te doen? Voor de training is het verstandig om laag-glycemische koolhydraten te eten om uiteindelijk cortisol niveau zo laag mogelijk te krijgen tijdens te training maar ook na de training. En dit wil je.

laag-glycemische voorbeeld (Volkorenpasta,bruinbrood,biologische appelsap,Wilde rijst Etc)

Hoop je genoeg geinformeerd te hebben,

Hermandad,

Comment

Uiteindelijk komt het er toch op neer, dat je Cortisol nodig zult hebben om te groeien. Naast dat is de mate waarin cortisol toeneemt niet extreem groot, als je niet te gekken dingen zult doen. De kleine hoeveelheid zal ook niet tot spierverlies leiden. Dit zijn broodje aap verhalen, die door veel mensen wordt bevestigd.

Probeer cortisol ook niet te onderdrukken, het is een verhaal wat overrated is. Vitamine C en veel antioxidaten zouden goed zijn. Maar nog maals, onderdruk cortisol niet. Maak er gebruik van, het heeft namelijk ook voordelen die ik belangrijker vind dan de nadelen.

Comment

Goede bijdrage Hermandad.
                            Tijdens en Na de training
                            Op deze momenten is het algemeen bekend dat cortisol toeslaat, wat is hier tegen te doen? Voor de training is het verstandig om laag-glycemische koolhydraten te eten om uiteindelijk cortisol niveau zo laag mogelijk te krijgen tijdens te training maar ook na de training. En dit wil je.

laag-glycemische voorbeeld (Volkorenpasta,bruinbrood,biologische appelsap,Wilde rijst Etc)
                            Zoals je hier opschrijft is wat ik doe.
                            Echter, soms blijkt dat ik van tevoren onvoldoende koolhydraten gegeten heb (foute inschatting gemaakt). Dan krijg ik dus een hongergevoel tijdens de trainng (of een licht gevoel van duizeligheid). Voor zo'n situatie heb ik altijd wat druivesuiker bij me. Dat meng ik dan met water. Dit wordt snel opgenomen en dan kan ik weer verder. Gelukkig komt dit niet vaak voor en heb ik meestal van tevoren voldoende gegeten.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Uiteindelijk komt het er toch op neer, dat je Cortisol nodig zult hebben om te groeien. Naast dat is de mate waarin cortisol toeneemt niet extreem groot, als je niet te gekken dingen zult doen. De kleine hoeveelheid zal ook niet tot spierverlies leiden. Dit zijn broodje aap verhalen, die door veel mensen wordt bevestigd.

Probeer cortisol ook niet te onderdrukken, het is een verhaal wat overrated is. Vitamine C en veel antioxidaten zouden goed zijn. Maar nog maals, onderdruk cortisol niet. Maak er gebruik van, het heeft namelijk ook voordelen die ik belangrijker vind dan de nadelen.
                              Thanks voor alle informatie hermandad.
                              Ik eet al grote maaltijd 1/2 uren voor dat ik ga trainen met voldoende eiwitten en koolhydraten en na de training whey met dextro dus dan denk ik dat ik geen spieren ga verliezen heb toch voldoende gegeten en het is niet alof ik 2 uur aan hardcore trainen ben dus ja

Nu twijfel ik alleen als ik nog dextro na de cut zou moeten nemen omdat na de training toch niks kan opgeslagen worden als vet?
                              maar als je bloedspiegel laag blijft dan verbrand je toch meer dus ja misschien is maizena meer een optie. ik ga geen brinta 22;00 svonds nemen na me training haha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X