creatine doornemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• creatine doornemen

hoi iedereen,

ik dacht altijd dat als je creatine neemt ookal is dit pure vorm zoals ik nu zelf neem creatine hcl van tested , dat je altijd na 6 weken een pauze moet nemen van 4 weken.
    Dus gisteren had ik het hier met een vriend over die chemie gestudeerd heeft en hij zei met de chemische praat erbij die ik hier nu niet kan navertelen dat het helemaal geen kwaad kan om pure vorm van creatine door te nemen .
    wat denken jullie hier over ?

grtz

Nee het is al een tijdje bekend dat je creatine gewoon kan blijven gebruiken.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Zijn hier dan bronnen van? Ik kan er niks over vinden, alleen bronnen die zeggen dat je wél pauzes moet inlassen. Op eigenkracht.nl staat bijvoorbeeld:

Door creatinesuppletie is de eigen aanmaak niet meer nodig en kan het lichaam hierop reageren door de eigen productie te verminderen. Wanneer men dan stopt met creatinesuppletie komt de eigen productie weer op gang. Het advies is wel om regelmatig periodes in te lassen zonder creatinesuppletie. Bijv. na 6 weken gebruik enkele weken te stoppen.

Comment

Bronnen aub, want ik heb altijd gelezen/gehoord dat je dus WEL pauzes moet hebben!
        BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

heeft het zin om langdurig creatine te gebruiken? nee
          is het ongezond? nee

bron Sportvoeding | Twee jaar non-stop creatine zonder bijwerkingen

Comment

In dat onderzoek zie ik anders niks over het weer opstarten van creatineproductie door het lichaam zelf.. Dat is de grootste zorg van de meeste mensen denk ik, en ik ben zelf ook benieuwd of dat wel weer zo goed op gang komt.

Comment

Ik heb ergens gelezen dat 3 gram per dag constant gebruikt mag worden zonder schade of bijwerkingen. Was een onderzoek. Weet alleen niet meer waar helaas

Comment

Originally posted by Rensko View Post
                Zijn hier dan bronnen van? Ik kan er niks over vinden, alleen bronnen die zeggen dat je wél pauzes moet inlassen. Op eigenkracht.nl staat bijvoorbeeld:

Door creatinesuppletie is de eigen aanmaak niet meer nodig en kan het lichaam hierop reageren door de eigen productie te verminderen. Wanneer men dan stopt met creatinesuppletie komt de eigen productie weer op gang. Het advies is wel om regelmatig periodes in te lassen zonder creatinesuppletie. Bijv. na 6 weken gebruik enkele weken te stoppen.
                Originally posted by cage View Post
                Bronnen aub, want ik heb altijd gelezen/gehoord dat je dus WEL pauzes moet hebben!
                Mannen, als jullie zelf een stelling aandragen, dienen jullie daarvoor bronnen aan te dragen. Een stelling neerzetten en iemand met een andere mening het tegendeel laten bewijzen is een drogredenatie van de bovenste plank.
                'Half men, half animal, all dead!'

Comment

ja zelf had ik hier ook graag een bron van gehad , omdat ik zelf ook van mening ben dat je best een pauze kunt inlassen.

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                    Mannen, als jullie zelf een stelling aandragen, dienen jullie daarvoor bronnen aan te dragen. Een stelling neerzetten en iemand met een andere mening het tegendeel laten bewijzen is een drogredenatie van de bovenste plank.
                    Ik draag toch een bron aan of niet soms? Ik geef aan dat ik altijd het tegendeel vind op zoekmachines en geef een van de voorbeelden, hoezo heb ik dan een drogredenatie volgens jou?

Comment

ik neem creatine all de hele jaar zonder problemen
                      Lost all i got

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                        In de link die J_roen hierboven heeft geplaatst:

Als zestigjarige Parkinsonpatiënten twee jaar lang veilig creatine kunnen gebruiken, dan hoeven ook kerngezonde krachtsporters zich over de risico's van creatinesuppletie geen zorgen te maken. Dat betekent niet dat continugebruik 'dus' ook zin heeft. Op basis niet-gepubliceerd onderzoek van de Maastrichtse voedingswetenschapper Luc van Loon zou je zeggen van niet. Uit dat onderzoek blijkt dat spiercellen slechts twee maanden lang meer creatine kunnen vasthouden, en langer niet. Ga je langer door met de suppletie, dan loopt de concentratie creatine terug. Waarschijnlijk stopt de cel met de aanmaak van creatine.

bron: Sportvoeding | Twee jaar non-stop creatine zonder bijwerkingen

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

@inferno,

Volgens 3XL loop de concentratie creatine inderdaad terug maar blijft hij wel iets hoger dan normaal.

Waar het eigenlijk op neer komt is waar je meer waarde aan hecht, een constante verhoogde spiegel (ondanks dat die verhoging op een moment iets afneemt) waardoor het merkbare effect eigenlijk niet meer opvalt. Of een vorm van cyclen waarbij je iedere keer stopt waardoor bepaalde effecten wegvallen en je weer begint waardoor je de merkbare bijeffecten weer ervaart.

Comment

Dat zegt toch niks over het weer opstarten van de productie door je lichaam zelf erna?

Ik heb nogsteeds geen bron gevonden waarin staat dat het lichaam zelf weer opnieuw begint met het aanmaken van creatine na een lange tijd gebruik.

Comment

little time no see karwan. p.s. what did you lost? (je onderschrift)
                              ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X