Dagelijks eiwitten ook als je niet sport

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagelijks eiwitten ook als je niet sport

Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met fitness en doordat ik erg afgevallen ben met mijn dieet ook aan de suplementen gegaan. Ik heb ISO Whey V2 en Caseine.

Mijn voeding.
    's morgens havermout met 250ml halfvolle melk en een whey shake met 250ml halfvolle melk en 1 boterham met pindakaas. Tussendoor een kiwi en een banaan en als lunch 4x brood met kip of kalkoen. 's avonds 500ml kwark of een caseine shake en na het sporten een ISO.

Als tip heb ik gehad om niet elke dag te gaan sporten. Het is mijn eerste schema dus nog niet per spiergroep per dag gesplitst.

Zijn er bepaalde voedingselementen die ik moet laten staan op dagen dat ik niet sport. Ik wil namelijk graag spier kweken en wat vorm creeren maar wil niet meer dik worden.

Ik weet dat je eiwitten ook weer uitplast maar er zitten ook calorien in.

Alvast bedankt voor de adviezen!!

Wat zeker is, is dat je te weinig eet. Dat klinkt voor jou wss tegenstrijdig maar het is zo. Lees het zomersticky bovenin bij algemeen eens goed door.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
      Wat zeker is, is dat je te weinig eet. Dat klinkt voor jou wss tegenstrijdig maar het is zo. Lees het zomersticky bovenin bij algemeen eens goed door.
      Uiteraard heb ik de zomersticky's gelezen.
      Volledige voedingsschema is bijna 2100kcal per dag incl cutten.
      De vraag is alleen of ik op / voor / na sportdagen anders moet eten

Comment

of je eet te weinig.. of je cut verkeerd of allebei

Tijdens cutten veel groente (zie ik helemaal niet terug) en ik zou melk even laten staan tijdens de cut.
        Als een 'gemiddelde' man 2500 kcals gebruik als hij bankhangt... kun je er vanuit gaat dat jij meer dan 2600 kcals per dag gebruikt en dan eet je te weinig.

En om je vraag te beantwoorden: Je eiwit intake mag/moet continue hoog zijn. Op de dagen dat je niet traint is je lijf wel bezig met groeien/ herstellen.
        Ga je nou weken niet trainen... dan hoeft eiwitintake niet hoog te zijn.
        Fear is the mind killer

Comment

voeding lijkt idd nergens op, lees de stickys nog eens:P

Comment

Beetje lastig, al jouw verschillende topics die allemaal over je voedingsschema gaan. Het schema wat je nu hebt (die van 2072 kcal per dag) is een gemiddelde. Het gaat er vanuit dat je gemiddeld 2072 kcal per dag nodig hebt, dus 14500 kcal per week. Maar in feite verbruik je niet iedere dag evenveel kcal want je activiteitenniveau wisselt met de dag. Op trainingsdagen verbruik je meer kcal dan op rustdagen.
            Dus als je het nodig vindt zou je ook twee voedingsschema's kunnen maken: een voor trainingsdagen en een voor rustdagen. Een richtlijn voor die beide schema's is dan dat beide dezelfde hoeveelheid eiwitten en vetten hebben. Het schema voor trainingsdagen bevat meer koolhydraten, en het schema voor rustdagen bevat minder koolhydraten. En dan maar rekenen tot je op het weektotaal van 14500 kcal komt.
            Echter, voor de meeste beginners is een dergelijke verfijning (twee schema's in plaats van een) niet echt nodig.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

al die verschillende topics maakt het verwarrend. tevens vermeld je niet dat je voorheen streng gedieet hebt (cambridge dieet met minder dan 1000 kcal per dag) en al veel bent afgevallen. en dat je nu aan het opbouwen bent met de kcal om je stofwisseling in orde te krijgen.

je bent dus ook niet aan het cutten, want je bent je kcal op aan het voeren. Jouw lichaam is door je dieetverleden gewend geraakt aan een lagere kcal inname. En die 2100 kcal is in jouw geval door een vertraagde stofwisseling wellicht meer als dat je verbrand, en ben je dus ook niet aan het cutten. Het is ook niet aan te raden om verder te gaan cutten voordat je stofwisseling optimaal is.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik snap dat het door al mijn posts erg lastig is geworden.
                Ik probeer te plaatsen waar het thuis hoort en ben nog erg aan het zoeken.
                Voeding en groei is geen logische materie en iedereen heeft zijn eigen gedachten erover.

Ik waardeer jullie hulp enorm en suggesties om het helder te maken zijn enorm welkom.

Comment

en een eetlepel is zo'n 15 gram schat it.
                  90 gram havermouth als ontbijt is te doen toch?
                  Toen ik 66 woog at ik al 100 gram als ontbijt, nu ik 80 weeg en naar school moet eet ik soms een dubbele maaltijd van 240 gram havermout, een shake en een blikje tonijn, dat is wel moeilijk:P

Comment

Originally posted by Rolla View Post
                    en een eetlepel is zo'n 15 gram schat it.
                    90 gram havermouth als ontbijt is te doen toch?
                    Toen ik 66 woog at ik al 100 gram als ontbijt, nu ik 80 weeg en naar school moet eet ik soms een dubbele maaltijd van 240 gram havermout, een shake en een blikje tonijn, dat is wel moeilijk:P
                    Wauw!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X