Beste supplementenmix?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beste supplementenmix?

Hey mede sporters,

Ik wil een zo compleet mogelijk pakket (pillenregime) voor Bodybuilders/sporters samenstellen.

Het gaat me hierbij niet om Whey of BCAA's supplementen, maar meer in de richting van de lijst van NOC NSF met bewezen werkzame supplementen.

Ik heb ook meerdere topics doorgespit en heb vooral Visolie, multivitamine, vitamine B complex, vitamine D en glucosamine gehoord. Maar wat zijn nog meer goed aanvullingen: ijzer? zink? andere mineralen?

Wat stellen de pro's samen?

Real3d

Jij denkt dat een zwemmer op topniveau hetzelfde nodig heeft als bijvoorbeeld een top bber, of een fanatiek recreatief sporter? Of dat uberhaupt alle baanwielrenners hetzelfde nodig hebben, ongeacht geslacht, komaf, ect?
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

IJzer en zink is trouwens prima uit voeding te halen. Voeding waar dat in zit heeft wel meer toegevoegde waarde, buiten enkel alleen die vitamines. Maar ijzer lijkt me interessanter voor vrouwen; die hebben maandelijkse schommelingen. Meeste mannen zullen voldoende hebben aan een goede multivitamine lijkt me? En zink meer met een slechte huid

Comment

Omega 3 is sowieso voor iedereen goed. Die zou ik er in ieder geval in zetten! Verder laat ik het aan de rest over

Comment

Bedankt voor de reactie,

Is dat te kort door de bocht patriciaa?

Verder ben ik voetballer, in combinatie met fitness

niemand verder?

Comment

Originally posted by Real3D View Post
            Bedankt voor de reactie,

Is dat te kort door de bocht patriciaa?

Verder ben ik voetballer, in combinatie met fitness

niemand verder?
            Patriciaa bedoelt dat veel mensen vergeten dat supplementen supplementen zijn.
            Ze zijn supplementair en dus niet per se nodig.

Bv: een gewoon individu dat wil bulken eet 3000 kcal, hij heeft geen weightgainer nodig.

Een bodybuilder heeft er misschien wel 6000-10000 kcal nodig, dan kan een weightgainer wel handig zijn.

Je kan pas zeggen: die persoon heeft dit nodig: als je zijn voedingsschema gezien hebt. Geen voedingsschema, dan zullen supplementen niet helpen.
            Met een goed voedingsschema hebben de meesten geen supplementen nodig.

Dus als je je vraag nu eens wat specifieker wilt maken.

Wil je grote effecten merken dan heb je niets aan supplementen, dan zit je aan steroiden. En ja veel pro's van welke sport dan gebruiken.
            Last edited by axel1994; 04-11-2012, 18:22.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              IJzer en zink is trouwens prima uit voeding te halen. Voeding waar dat in zit heeft wel meer toegevoegde waarde, buiten enkel alleen die vitamines. Maar ijzer lijkt me interessanter voor vrouwen; die hebben maandelijkse schommelingen. Meeste mannen zullen voldoende hebben aan een goede multivitamine lijkt me? En zink meer met een slechte huid
              Voeding is behoorlijk zink-arm. Een goed zinksupplement is zeker aan te raden.

Comment

oke ik snap het punt

Laat ik het dan op mezelf verhalen:

Ik ben een 21 jarige man die 3x per week krachttraining doet en 2x per week voetbalt.

Ik zit niet in de cut.

Naast gezonde voeding, welke supplementen hebben een positieve uitwerking op mijn weerstand, gewrichten, energie, herstelvermogen en kracht. Dit kunnen alle soorten pillen en vitaminen zijn, waarbij ik niet doel op steroiden

alvast bedankt

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Voeding is behoorlijk zink-arm. Een goed zinksupplement is zeker aan te raden.
                  Zinktekort komt toch vooral voor bij vegetariers? Simpelweg omdat zink uit groenten en fruit slechter opneembaar is? Dus waarom dan supplementatie bovenop een multivit (tenzij er aanleiding toe is, zoals bv een slechtere huid)?

Comment

Zinktekort komt toch vooral voor bij vegetariers? Simpelweg omdat zink uit groenten en fruit slechter opneembaar is? Dus waarom dan supplementatie bovenop een multivit (tenzij er aanleiding toe is, zoals bv een slechtere huid)?
                    Even reageren op dat laatste over zink vs. huid. Is zink nou echt zo goed voor je huid? Anders ga ik dat ook maar eens aanschaffen..

Comment

Is 1 van de factoren die mee kan spelen. Kan wel degelijk verschil maken, maar is geen wondermiddel

Comment

Zink, biergist, vitamine b... Als je last hebt van een enkel puistje op z'n tijd zou ik zeggen give it a try, anders nee dan zal het 0,0 voor je doen. Je huid is veel complexer samengesteld dan dat
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Oke, thanks guys !

Comment

Bedankt voor de reacties,

Ik zou toch wat meer willen weten over goede supplementen, alvast bedankt!

Comment

De bodem van landen op het noordelijk halfrond bevat weinig zink en selenium waardoor veel vlees uiteindelijk ook weinig zink en selenium bevat via diervoeders, het zelfde geld voor de groenten die wij eten. Je krijgt weinig zink binnen via de voeding, maar van een echt te kort aan zink is geen sprake. Optimaal is het ook niet, dus zorgen voor zinksuppletie is geen overbodige luxe. Een goede multivitamine kan voldoende zink bevatten, maar dat is heel vaak maar 100% van de ADH. Dat is het absolute minimum, en ben ik zelf voorstander van een zink(selenium) supplement die zorgt voor meer zink en selenium.

Zink zorgt naast een beter uitziende huid ook voor een betere werking van de lymfocyten waardoor het immuunsysteem beter functioneert en nog een aantal andere zaken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X