Whey Eiwit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey Eiwit

Whey Eiwit ,komt van kaas af toch ?

En kaas bevat dierlijk stremsel van een kalf, dus bevat Whey Eiwit shakes dan eigenlijk ook dierlijk stremsel van een kalf ofniet ?

http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...witshakes.html

aangezien jij vegetariër bent en geen veganist is de keuze aan jouzelf. Als je ver genoeg terug gaat in het proces waaruit whey wordt gemaakt dan zul je bij de koe uitkomen.
    Iedereen ziet het als een zuivel product.
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Stemsel komt uit de 4e maag van een kalfje ja. Volgens kan whey prima gewonnen worden zonder stremsel, maar weet het niet zeker. Doe anders een mailtje naar de fabrikant. Op sommige potten staat ook dat het geschikt is voor vegetariërs, maar niet op allemaal. Geen idee of dat een beschermde term is
      Last edited by Patriciaaa; 17-11-2012, 07:50.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Nooit bij nagedacht en verwacht dat het ook deels van een kalf is. Heb nog veel te leren

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
          http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...witshakes.html

aangezien jij vegetariër bent en geen veganist is de keuze aan jouzelf. Als je ver genoeg terug gaat in het proces waaruit whey wordt gemaakt dan zul je bij de koe uitkomen.
          Iedereen ziet het als een zuivel product.
          Waarom voeg jij die link erbij van een tijd geleden waar ik vroeg over kippen-ei ?

Wil je stoken ofzo ?

Comment

Originally posted by MisterX View Post
            Waarom voeg jij die link erbij van een tijd geleden waar ik vroeg over kippen-ei ?

Wil je stoken ofzo ?
            Dat doe ik omdat ik mijn antwoord heb geschreven op basis van dat topic.
            Want daarin staat dat je vegatariër bent geworden.

En nee ik wil niet stoken , waarom zou ik?
            Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Originally posted by MisterX View Post

Wil je stoken ofzo ?
              Lol? Hij post gewoon een link van je eerdere post om je een antwoord te geven op basis van je vorige post. Beetje rare reactie.

Je hebt ook "speciale" vega whey. Vraag me wel af hoe vega dit is. Btw, je eet toch alleen geen vlees?
              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                Lol? Hij post gewoon een link van je eerdere post om je een antwoord te geven op basis van je vorige post. Beetje rare reactie.

Je hebt ook "speciale" vega whey. Vraag me wel af hoe vega dit is. Btw, je eet toch alleen geen vlees?
                Dat zou best kunnen dat het niet bedoelt is om te stoken.
                Maar ik zei dat omdat dat topic een beetje een bashtopic was geworden.

Dus ik dacht dat hij dat weer naar boven wou halen, maarja ik zou het wel verkeerd hebben.

Ik eet geen vlees nee, maar stremsel uit een maag van een kalf zie ik eigenlijk ook als vlees.

Comment

Genetisch-gemanipuleerde stremsels zijn toegestaan in Nederlandse kaas, maar het is onduidelijk in hoeverre ze worden gebruikt, omdat het niet op het etiket hoeft te staan. In de Landbouwkwaliteitswet is het zo geregeld dat genetisch gemanipuleerde chymosine alleen in kaas voor de binnenlandse markt gebruikt mag worden, en niet voor exportkazen. Ook voor kazen met het biologisch keurmerk mag geen genetisch gemodificeerd stremsel gebruikt worden. Bij buitenlandse kazen kan heel goed genetisch gemanipuleerd stremsel gebruikt zijn. In Engeland bijvoorbeeld gebruikt men regelmatig vegetarisch genetisch gemodificeerd stremsel voor kazen, die dan vervolgens als vegetarisch worden aangeprezen.

Er bestaan gelukkig steeds meer kazen die bereid zijn met microbieel (dus vegetarisch) niet genetisch gemodificeerd stremsel. Dit zijn veelal ook biologische kazen. Wanneer niet op het etiket staat dat de kaas vegetarisch is, is er geen vegetarisch stremsel gebruikt en is de kaas niet vegetarisch.

De meeste natuurvoedingswinkels hebben een uitgebreid assortiment vegetarische (biologische) kaas. Ook in sommige kaasspeciaalzaken is vegetarische kaas te vinden. Vegetarische kazen met het Vegetarisch Keurmerk en dus gegarandeerd vegetarisch zijn:
                  Bastiaansen
                  Hooidammer
                  Westland
                  Kees Kaas
                  Meer informatie over deze vier kaasmerken lees je op onze website onder het kopje ‘Keurmerk’.
                  Overige kazen
                  Smeerkaas wordt gemaakt uit de resten van gewone kaas en is dus normaal niet vegetarisch.
                  Fetakaas is van oorsprong Grieks en gemaakt van schapen- of geitenmelk. Het heeft geen korst, wordt bewaard in vocht/pekel, is wit brokkelig en is nauwelijks gerijpt. Van oudsher is feta gestremd met een dierlijk stremsel. Een aantal geitenkazen met vegetarisch stremsel zijn: Bastiaansen, Het Achtereind, de Drie Geitjes. Feta van het merk Hansketien en harde geitenkaas van het merk Buurackers zijn ook vegetarisch. Al deze merken zijn in natuurvoedingswinkels verkrijgbaar.
                  Franse kazen (als Brie, Camembert, alle stinkende en geschimmelde geiten/schapenkazen, Roquefort, Bleu d'Auvergne) zijn in het algemeen met dierlijk stremsel gemaakt. In Nederland zijn wel vegetarische Franse kazen van fabrikant Bastiaansen te koop, die het Vegetarisch Keurmerk dragen.
                  Panir wordt niet met kalfsstremsel gestremd, maar met zuur, en is dus per definitie vegetarisch. De panir van de Heilige Koe heeft bovendien het V-keurmerk.Ook hiervoor kunt u het best in natuurvoedingswinkels terecht.Bron vegatairsce

Comment

Stremsel bevat eiwitsplitsende enzymen, chymosine en pepsine, die zorgen voor het samenklonteren (coaguleren) van bepaalde melkeiwitten. Deze eigenschap van chymosine maakt dat melk waaraan het wordt toegevoegd stremt en er wrongel ontstaat, de voorloper van de kaas. Chymosine is zeer actief. Er is maar heel weinig van nodig om kaas te maken. Eén liter kalfsleb met chymosine is voldoende om 10.000 liter melk (bij 34°C) binnen drie kwartier te laten stremmen.

onder deze is het wel vegatrisce maar je hebt twee veschillende
                    je hebt ook veganisten en die dragen geen kleren van dieren of riemen en of schoenen.
                    Hoe ver ga jij daarin?

Comment

Hangt ervan af wat de bron is heb ook wel is gelezen over whey dat van erwten gemaakt werd.
                      BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Eiwitten Whey Protein Isolate - Voedingssupplementen Berry de Mey

Volgens de site en de pot is die geschikt voor vegetariërs. Dan mail je toch even naar [email protected] voor je stemselvraag? Of naar welke fabrikant dan ook

Originally posted by Training Niels View Post
                        Hangt ervan af wat de bron is heb ook wel is gelezen over whey dat van erwten gemaakt werd.
                        Niet ieder eiwitpoeder is whey, maar wel iedere whey is eiwitpoeder. Zijn wel meer alternatieve bronnen, zelfs uit granen.
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dankjewel allemaal voor jullie uitleg, ik zal er wat mee doen.

Waardeer het

Comment

Ik heb deze vraag ook weleens gehad hier, was erg moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te krijgen.
                            Iemand die er veel vanaf weet is Marco van MDY omdat hij zelf nauw betrokken is bij de productie...

Ook hier kreeg ik als antwoord dat elke whey geschikt is voor vegetarier, veganisten niet dus.
                            Uiteindelijk als je ver genoeg terug gaat kom je uit bij de koe

Of het uit andere bronnen verkregen kan worden weet ik zo niet...
                            De beste supplementen tegen de scherpste prijzen!

Check ook onze FACEBOOK pagina

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X