Creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine

Vanaf woensdag begin ik met een creatine kuur!
    Kan iemand me raad geven hoeland het ongeveer moet duren en hoeveel maal per dag het beste is?

Ik ben ook in de bulkfase, maar met veel eten lukt het mij niet echt(zeer traag).
    Hoe moet ik dit probleem oplossen?

Greetzzz

Heb er geen verstand van verder maar staat dat niet op de verpakking w.b.t. dosering?

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik zal even uitleggen voorwat ik het wil gebruiken

Ik ben 16 word achter een half jaar 17 !!
      Ik voetbal daarom ga ik onderstaande dingen doen om beter te worden.
      Ik ga om de 2 dagen lopen ( ook soms met interval ), om mijn conditie en uithouding te trainen.
      Ik fitness ook, voorlopig nog gewoon bij mijn thuis ( over enkele maandan in een echt fitnesscentrum ) om aan kracht en stevigheid bij te winnen!
      En natuurlijk ook om er goed en gespierd uit te zien

Dus daarom wou ik creatine en protiene kuur gaan doen!
      Moet ik dit doen of niet??
      Geef me a.u.b. een beetje raad

Greetzzz

Comment

Heeft geen nut. Je kunt baat hebben bij creatine als je tot failure traint, zo zwaar dat je niet meer kunt dus. Dat zou je op jouw leeftijd nog helemaal niet moeten doen dus heeft creatine ook geen nut.
        Een proteïne 'kuur' gaat helemaal nergens over trouwens, proteïne zijn gewoon eiwitten en daar moet je er altijd ruim voldoende van binnen krijgen, niet tijdelijk. Als je via je voeding niet genoeg eiwitten binnen krijgt kun je ze aanvullen met proteïne shakes maar dat moet je dan wel gewoon iedere dag doen. Is dus volledig afhankelijk van je voedingsschema.

Over dat bulken en niet genoeg aankomen; dan moet je gewoon nog meer eten. Eventueel kun je een weightgainer gebruiken, dat is een shake die koolhydraten en eiwitten bevat en die je dus als vloeibaar voedsel kunt zien.
        Die dien je dan wel te gebruiken als aanvulling, wederom is de basis dus je voedingsschema, dit dient goed uitgebalanceerd te zijn en vooral ruim voldoende!

Volg je schema dat je een tijd terug geplaatst hebt ook echt?
        Zo niet, vooral gaan doen. Als je dat al wel doet zul je het moeten aanpassen, het is blijkbaar gewoon nog niet genoeg.

Comment

Originally posted by Shannasse
          Heeft geen nut. Je kunt baat hebben bij creatine als je tot failure traint, zo zwaar dat je niet meer kunt dus. Dat zou je op jouw leeftijd nog helemaal niet moeten doen dus heeft creatine ook geen nut.
          Een proteïne 'kuur' gaat helemaal nergens over trouwens, proteïne zijn gewoon eiwitten en daar moet je er altijd ruim voldoende van binnen krijgen, niet tijdelijk. Als je via je voeding niet genoeg eiwitten binnen krijgt kun je ze aanvullen met proteïne shakes maar dat moet je dan wel gewoon iedere dag doen. Is dus volledig afhankelijk van je voedingsschema.

Over dat bulken en niet genoeg aankomen; dan moet je gewoon nog meer eten. Eventueel kun je een weightgainer gebruiken, dat is een shake die koolhydraten en eiwitten bevat en die je dus als vloeibaar voedsel kunt zien.
          Die dien je dan wel te gebruiken als aanvulling, wederom is de basis dus je voedingsschema, dit dient goed uitgebalanceerd te zijn en vooral ruim voldoende!

Zo niet, vooral gaan doen. Als je dat al wel doet zul je het moeten aanpassen, het is blijkbaar gewoon nog niet genoeg.
          Niks aan toe te voegen
          www.sportfood.nl

Comment

Je gaat door creatine er wel voller uitzien, ( ja tenminste normaal gesproken altijd wel WAT maar je moet goed drinken en daardoor minderd het ) ik denk dat het wel wat nut heeft eerlijk gezegt maar ieder zijn mening, ik weet niet of je nou echt zwaar fitnesst ? En je kunt er trouwens bij voetball ook baad bij hebben, maar als ik jou was zou ik nog wel even een tijdje wachten, en je moet iig een goed voedingsschema hebben eiwitten moetje innemen als je niet genoeg uit je voeding kunt halen, door wat voorn rede dan ook.
            on the road to get huge

Comment

Met lopen ga ik op sommige dagen Wel echt voluit ( trainingen dan ), maarmet fitnessen natuurlijk nog niet.
              In een andere topic had ik wel gelezen dat creatine er ook voor zorgt dat je een langer uithoudingsvermogen had, daarmee!

Met het bulken, ja ik denk ook dat het door mijn voedingsschema zelf komt, dus zal ik er een nieuw proberen samen te stellen en daarbij ook weight gainer!

Dus als ik het samenvat, moet ik geen creatine nemen, enkel weight gainer om bij te komen?

Comment

Nee, kort samengevat moet je idd geen creatine nemen en VRETEN om aan te komen.
                Eventueel kun je als toevoeging een weight gainer nemen maar als je gewoon veel te weinig eet zal dat het ook niet zomaar oplossen.

Comment

Originally posted by Balabam
                  Met lopen ga ik op sommige dagen Wel echt voluit ( trainingen dan ), maarmet fitnessen natuurlijk nog niet.
                  In een andere topic had ik wel gelezen dat creatine er ook voor zorgt dat je een langer uithoudingsvermogen had, daarmee!

Met het bulken, ja ik denk ook dat het door mijn voedingsschema zelf komt, dus zal ik er een nieuw proberen samen te stellen en daarbij ook weight gainer!

Dus als ik het samenvat, moet ik geen creatine nemen, enkel weight gainer om bij te komen?
                  Lopen is niet hetzelfde als krachttraining he, zijn 2 heel verschillende dingen. Zoals Shannasse zegt moet je het gebruiken als je met krachttraining echt tot failure gaat.

Creatine slaat vocht in de spieren op waardoor je er inderdaad "voller" uit ziet. Het helpt na het trainen ook beter om de spieren te herstellen. (was het niet omdat de bloedtoevoer in de spieren dan hoger is?)

Comment

Originally posted by davy_g
                    Creatine slaat vocht in de spieren op waardoor je er inderdaad "voller" uit ziet. Het helpt na het trainen ook beter om de spieren te herstellen. (was het niet omdat de bloedtoevoer in de spieren dan hoger is?)
                    Juist, het zorgt voor pomp waardoor de spieren meer voedingsstoffen opnemen.
                    It is not strength but desire which moves us

Comment

Ben ook geen voorstaander van het creatinegebruik op je leeftijd en voor jouw doelen, wat Shannasse zegt ivm met creatine en krachttraining klopt volledig, maar creatine kan wel prestatiebervorderend zijn voor intervalsporten als voetbal,.. ook op jouw leeftijd.

Uiteraard blijf ik dus ook achter Shannasse haar slotconclusie staan dat die creatine op jouw leeftijd voor jouw doel overbodig is maar gewoon even voor de volledigheid:

"Eén recente studie was specifiek gericht op de inname van extra creatine bij jonge voetballers. Deze toonde aan dat supplementatie vooral de voetbalgerichte vaardigheden (dribbelen, sprinten, verticaal springen) sterk verbeterde in vergelijking met inname van een placebo. Er waren geen verschillen tussen beide groepen in de uithoudingstest (OSTOJIC, M.S., 2004)." (bron M. Brabers, eindwerk KHK)

Neem onderstaande studie maar met een korreltje zout, zeker wat die 'verbeterde dribbelprestaties' betreft. Maar de sprintprestatie zal onomstotelijk verbeteren na opname van creatine.
                      Natuurlijk wel rekening meehouden dat er ook de bijkomende gewichtstoename is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X