Creatine vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine vragen

Ik heb enkele vragen ivm creatine, ik ben hier namelijk terecht gekomen op men zoektocht naar info over creatine (zoals ik al zei in men voorstel post )

Op volgende vragen vind ik meestal wel antwoorden maar niet ltijd dezelfde. Zelfs op dit forum lees ik verschillende meningen daarom:

1. Zou ik na slechts 8 maanden training al creatine nemen?
    2. Ik drink veel koffie, heeft dit nu invloed op creatine of niet?
    3. Moet er nu opgeladen worden of niet?

Op deze 3 vragen vind ik meestal 2 antwoorden die elkaar een beetje tegenspreken. De een zegt pas na 1 jaar nemen, de ander nam het direct. Ik heb gelezen dat de koffie theorie weerlegt is, de ander zegt van niet. En in de creatine startpost staat het opladen, en elders op het forum lees ik dat dit enkel is om te fabrikanten meer te laten verkopen.

1) Ikzelf heb nog geen creatine genomen en ben van plan om dit pas te doen als ik stagneer op vlak van gewichten. Dus als ik zie dat mijn kracht niet meer (of moeilijk) toeneemt.

2) Ik dacht te hebben gelezen dat dat maar een 'fabeltje' was en dat je echt véél koffie zou moeten drinken eer dat de creatine tegenwerkt.

3) Opladen hoeft denk ik niet. Ik dacht te hebben gelezen dat het een trucje zou zijn van de fabrikanten zodat je meer creatine zou nodig hebben.

Ik moet wel zeggen ik ben niet 100% zeker van mijn antwoorden maar er zitten hier genoeg users die me wel zullen verbeteren als ik fout zit

Oh ja, als ik jouw was dan zou ik gaan voor de Ethyl Ester variant en voor monohydraat.

Comment

De vraag is: wat is veel koffie. Ik drink redelijk veel koffie :s
      sMorgens een 3 tal tassen, om 11 uur 1 a 2 bekers en smiddags weer 3 tassen.
      Als 1 beker = 2 tassen dan drink ik dus 8 a 10 tassen per dag. En ik weeg 75

Comment

Misschien word je hier wat wijzer uit:
        http://www.thefactsaboutfitness.com/news/coff_creat.htm
        http://www.johnberardi.com/articles/...eatinecomb.htm
        Last edited by Rabbit; 31-05-2006, 00:01.

Comment

Het komt er dus ivm die koffie inderdaad op neer dat koffie best met mate gedronken moet worden.

Tussen haakjes in die 2e link staat het volgende in de tekst:
          So what are some solutions? The first is to dissolve your creatine in a warm beverage. By doing so, due to the laws of thermodynamics, the creatine is solubilized. And when consumed, it can be absorbed much more effectively without all the GI distress. This is where the creatine coffee debate started as most guys just dumped the creatine into the coffee for convenience sake. Warm coffee, tea, or even just warm water will do just fin
          Gaat bij oplossing in warm water die creatine niet afgebroken worden tot creatinine of zo?

Comment

ofje naar 8 maande creatine moet nemen ligt helemaal aan je situatie vind ik, over cafeine zijn dacht ik meerdere discussies de ene zegt dat het slecht is als je dan ook creatine in neemt, de ander dat het niet uitmaakt. Creatine hoeft je niet opladen, je kunt het wel doen.
            on the road to get huge

Comment

het hangt af van het type lichaam je hebt of wat?

Comment

Originally posted by croontje
                1. Dat weet ik eigenlijk niet zo goed maar heb horen vallen dat een beginneling geen creatine moet nemen, maar na 8 maanden ben je geen echte rookie meer.
                2. Ja dat heeft invloed. Tests hebben bewezen dat cafeïne de creatine teniet doet. Ik zou dus minderen met de koffie en er iets anders voor in de plaats drinken. Drink vooral veel water is goed om de afvalstoffen uit het lichaam mee te krijgen.
                3. Zoals veel stoffen wend ook je lichaam aan creatine. In een oplaadfase pak je (geloof ik) 10-12gr creatine per dag gedurende 6-10 weken.
                Daarna pak je het een aantal weken niet meer. Zo zal je lichaam er niet teveel aan wennen en zal je meer effect hebben van de creatine.

Als er niet klopt roepen jullie maar he, ben er ook niet zo'n kenner van

Comment

Woops,
                  Ik zie net dat dit eigenlijk in het verkeerde subforum staat. Het moet bij voeding staan ipv suppliers. Kan dit verplaatst worden?

Comment

Originally posted by croontje
                    ... Op volgende vragen vind ik meestal wel antwoorden maar niet ltijd dezelfde. Zelfs op dit forum lees ik verschillende meningen daarom:

1. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je begint met creatine, alleen zou ik het persoonlijk zo lang mogelijk uitstellen; bijvoorbeeld wanneer je tegen een plateau aanloopt. Stel jezelf de vraag: is mijn lichaam er echt aan toe of ben ik gewoon ongeduldig? :P

2. Koffie heeft een slechte invloed op de ontspanningstijd van de spieren; deze wordt groter. Creatine verkort juist de ontspanningstijd. Dus in die zin werkt koffie creatine tegen. Je spieren kunnen minder snel achter elkaar spannen en ontspannen. Maar het is dus niet zo dat koffie de creatine afbreekt ofzo... Ik weet alleen niet of koffie ook de toename in spierkracht (hogere maximale belasting) door creatine-inname tegenwerkt; dat heb ik nergens kunnen vinden. Mijn advies zou zijn: zo min mogelijk koffie drinken en niet vlak voor of na de training.

3. Overal waar je leest over laden vs. niet-laden zie je dat niet-laden netto hetzelfde effect heeft, maar dat laden al sneller zichtbare resultaten zou opleveren. Ik vind dat wat tegenstrijdig klinken en ikzelf vermoed dus dat dat verkopers-praat is. De hamvraag is: hoeveel creatine kan je lichaam per dag opnemen? Ik heb horen zeggen dat je lichaam niet meer dan 5 à 6 gram per dag kan opnemen. Dat zou wel wat verklaren...

Trouwens, ik heb ook hier en daar gelezen dat het cyclen (een tijd lang geen creatine gebruiken en dan weer wel) ook niet nodig zou zijn. Lees dit eens: Creatine side effects: Fact or fiction?

Ik ben zelf ook op zoek naar kwaliteits-onderzoek (dubbelblind, placebo-gecontroleerd etc.) maar in deze op geld beluste (online-)wereld is het vaak moeilijk de harde waarheid te achterhalen... er wordt heel wat geclaimd..

ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes ermee!
                    Last edited by gijsbrandt; 15-07-2006, 17:10.

Comment

Goede post Gijsbrandt maar lees wel ff deze regels graag voordat je nog meer post.

Comment

Ik ben ook na 3 maanden trainen met creatine begonnen goede resultaten van gehad ,

Cafeine heeft zeker invloed op creatine

oplaadfase eerste 5 dagen 25 gram verdeeld over 5 porties als beginfase staat als advies op mijn verpakking

gr Tim
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X