kyokushin karate

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kyokushin karate

Ken iemand deze vorm van karate? Ik ga morgen een proefles doen.
    Filmpje: YouTube - A few Kyokushin Karate knockdowns

T lijkt me super vet.

Grtz
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Ook masterlijk:

YouTube - Kyokushin Karate 2006 World Cup_KO Teaser

Comment

Heb ik 2 maandjes gedaan is de hardste vorm van karate dus de enige leuke
      Vriend van mij doet het al jaren en heeft inmiddels zn zwarte band gehaald net als zn oom en zn pa die em vroeger les gaven!
      Trainingen zijn keihard en bij gevechten mag je flink op elkaar doorslaan.
      Bij examens weet ik nog dat toen die vriend van mij voor zn bruine band ging hij dakpannen moest doorslaan met zn blote vuist
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Enkele proeflessen gedaan, voor crosstraining is het niet aangeraden omdat bij het sparren je niet op het gezicht mag slaan, en veel kyokushin's een slechte gewoonte kweken om hun niet te beschermen omdat je er toch niet op mag slagen.

Daarnaast is het van alle karates wel de meeste realistische.
        the one and only tabata overlord

Comment

In wedstrijden mag je wel op het hoofd slaan?

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
            In wedstrijden mag je wel op het hoofd slaan?
            Neen, ik denk het niet, enkel schoppen naar het hoofd

Comment

ah oke, raar eigenlijk, vandaar dat je ze nooit daar ziet slaan in filmpjes. In het echt is dat wel minder, dat je niet gewend bent daar te slaan. Maar trappen kan altijd nog

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                ah oke, raar eigenlijk, vandaar dat je ze nooit daar ziet slaan in filmpjes. In het echt is dat wel minder, dat je niet gewend bent daar te slaan. Maar trappen kan altijd nog
                Op straat zijn high kicks toch zowieso een no-no In freefight enkel als je een grote opening hebt en bliksemsnel bent...

In enkel stand-up is het natuurlijk beter, en binnen de stijl ook

Comment

Ik heb dit 5 jaar gedaan, en ook fanatiek gedaan. Ik trainde gemiddeld 5 a 6 dagen per week. Heb ook wedstrijden gedaan, de kick die je dan mee maakt is niet normaal en gaat er erg hard aan toe. Je mag inderdaad niet naar het gezicht slaan. Je mag alleen schoppen en knieen naar het hoofd.Naar het lichaam mag je schoppen knieeen slaan ellebogen.

Grtz..
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Ik heb het ook zo'n 4 a 5 jaar gedaan en al mocht je niet op het hoofd slaan je dekking moest wel goed zijn anders kreeg je der eentje van de sensei....
                    It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Leuke sport om te doen dus?

Comment

Jazeker een leuke sport om te doen, als draait om dicipline. Maar het bestaat niet alleen uit vechten, maar je moet ook vaak kata's lopen enzo. Dat was echt het gedeelte wat ik niet zo leuk vond..

Grtz.
                        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

ikzelf verkies muay thai boven kyokushin

Comment

wat zijn kata's? En hoe ging het breken van materialen? Muay thai spreek me niet zo aan.

Comment

kata's zijn de vooringestudeerde complexere bewegingen. 95% werkt langs geen kanten in een echt gevecht, en het is dus enkel goed bruikbaar voor demonstraties en show, amper voor sparren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X