Cooling down

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cooling down

Vraag me af wat eigenlijk de bedoeling is van een cooling down na de training. En heeft het een grote invloed op spiergroei?
    Ik ga na de training altijd gewoon nog 5 min op de loopband wandelen. Is dit voldoende of mag/moet het wat meer zijn?

De cooling down heeft tot functie alle afvalstoffen uit je spieren te verdrijven, en daarmee de spierpijn te verminderen. Probleem hierbij is dat spierpijn beschadigde spiervezels zijn, en niet zozeer het melkzuur. Verder mag hij geloof ik iets langer.
    Als je hem ook wil gebruiken als afvalmogelijkheid zul je toch echt langer en intensiever aan de bak moeten op de loopband.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Afvallen is niet nodig. En als het intensief zou zijn dan lijkt het me niet echt cooling down . Ik stel me daar eerder iets rustig bij voor. Zoals wandelen of heel rustig fietsen.

Comment

Daar heb je inderdaad een punt, hoewel je na het intensieve cardio alsnog de cooling down doet (doorgaans in ieder geval). Maar als afvallen niet nodig is zou ik gewoon 10 minuten na je training op een jogtempo zetten. (rond de 7-8km/u).
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          De cooling down heeft tot functie alle afvalstoffen uit je spieren te verdrijven, en daarmee de spierpijn te verminderen. Probleem hierbij is dat spierpijn beschadigde spiervezels zijn, en niet zozeer het melkzuur. Verder mag hij geloof ik iets langer.
          Als je hem ook wil gebruiken als afvalmogelijkheid zul je toch echt langer en intensiever aan de bak moeten op de loopband.
          Melkzuur veroorzaakt ook zeker spierpijn. Daarnaast is het microtrauma van het spierweefsel verantwoordelijk voor de spierpijn.

Over een cooling down verschillende meningen. Je kunt een cooling down doen om je spieren lekker te laten doorbloeden. Anderen beweren dat je juist geen cooling down moet doen omdat juist de "pomp" die je in de getrainde spiergroep hebt wilt behouden.

Ik ga altijd na mijn training een half uur aan de cardio puur om het vetpercentage te verlagen. Een cooling down na KT doe ik nooit.

Ik zou zeggen probeer het uit en kijk wat je bevalt.

grts

Comment

Heb het ook nog nooit gedaan...
            getting back in shape...

Comment

Denk dat ik het ook maar ga laten dan. Die 5min wandelen wat ik deed leken me van in het begin toch al zinloos Vandaar de vraag dus.
              En bedankt voor de tips

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X