nieuw jaar, nieuw doel!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het is nog geen 10 gram dus het valt qua kcal wel mee denk.

De meerwaarde ervan betwijfel ik wel een beetje aangezien de producent een aanbevolen dosering geeft van 1 a 2 en tevens in de bijsluiter aangeeft de aanbevolen dosering niet te overschrijden.

De Gezondheidsraad adviseert 200 mg EPA/DHA per dag btw.

Ik neem er elke dag 2.
    Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Het aantal kcal vind ik meevallen, maar als je het perfect wilt doen zul je ze wel mee moeten rekenen.

@ Heineken
      Ik ga eerder af op Christian Thibeaudeau dan op de fabrikant. Voordat ik de adviezen van de gezondheidsraad opneem in mijn voeding mag er een hele hoop gaan gebeuren.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

UPDATE!!!!!

heb men cholesterol waarden binnen

in begin januari was ie 380mg/dl hoog, wat levensgevaarlijk is gewoonweg, de maximum ligt op 190mg/dl !!!

drie maand later, vandaag dus. ===> 206mg/dl

ik heb de dokter drie keer gevraagd of ie het wel juist heeft gelezen ik kan het nog ni geloven dat ik op drie maanden tijd zo fel gezakt ben. ben natuurlijk supergelukkig en tevreden, men harde werk heeft echt opgebracht en dit geeft me nog veel meer moed en sterkte om er mee door te gaan. ik heb heel lichte medicatie gehad omdat ik die slecht verdraag, maar ik geloof er sterk in dat 90% van de verlaging is gekomen door terug en goed te sporten, en juist te eten!!

allemaal dankzij jullie geweldige tips en adviezen mag ik wel zeggen, want sinds ik hier op het forum ben beginnen lezen, heb ik serieus wat dingen veranderd, vooral in men eetpatroon!! dus bedankt iedereen en hopelijk als ik nog een maandje of twee verder doe, zal ik normaal gezien een gezonde cholesterolwaarde moeten hebben. de waarde die ik nu heb is de laagste in vier jaar sinds ik er voort eerst last van heb.

paar feitjes op een rij :

-11 kilo afgevallen sinds januari
        -10% vetpercentage gezakt
        -174mg/dl cholesterol gezakt

goed bezig denk ik dan he

greetz

Comment

Nette resultaten kerel. Volhouden.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

thx man, volhouden zal zeker geen probleem zijn. dit geeft me extra moed en doorzettingsvermogen. ik heb effe uitgerekend dat als men tempo in het verlagen van de chol. hetzelfde is als ervoor dat ik ergens deze week woensdag de maximum waarde ga overschrijden in de goeie richting deze keer . natuurlijk zal dit wel fictief zijn en mss wat eerder of wat later zijn, maar tis wel geinig om te weten.

greetz

Comment

Netjes hoor goed gedaan, je zal je nu ook wel een stuk beter voelen.

Comment

Mooi dat je er wat aan bent gaan doen. Maar is die cholesterol waarde wel de juiste? Is het niet zo dat die artsen geen onderscheid maken tussen HDL/LDL? Die indruk krijg ik namelijk na het lezen van Cholesterol mg/DL...Welke DL is dat?

Verder nette resultaten. Goed eten en beweging wordt je gezond van

Qua visolie capsules. Wat voor soort vet zit daar in? Heb er zelf nog nooit naar gekeken. Maar als het onverzadigd vet is kun je rustig meer capsules naar binnen werken. Zolang je maar niet die 30% van je kcal grens overschreid hehe. Probeer zelf rond de 25% van me kcal inname te besteden aan onverzadigd vet en merk een groot verschil met 20% in positieve zin. Boost immers de verbranding+testosteron produktie.

Kan me vinden in wat General zegt. Meer innemen dan wat de gezondheidsraad adviseerd. Die mensen geven algemene adviezen mbt reguliere mensen en zelden voor sporters e.d. Het is net zoals BCAA's. Er staat max 5caps per dag, maar sinds ik 3x zoveel neem is er resultaat. Ook alleen omdat ik CT het zag doen met tig mensen :P

Comment

hey,

die cholesterolwaarde is het totaal van de hdl en de ldl samen, die mag niet boven de 190mg/dl uitkomen. vorige keer was dit dus 380mg/dl, wederom samengeteld. toen had ik een ldl van 280mg/dl en een hdl van slechts 100mg/dl. wat dus en erg slechte verhouding is.men trichliceryden waren ook gestegen tot boven de 250mg/dl. die zijn ondertussen terug op hun normale gezonde waarde terechtgekomen. enkel is er nog een beetje werk aan de chol. wat de verhouding nu was van hdl en ldl weet ik niet, maar die zal wel goed zijn. de totaalwaarde is uiteindelijk (bijna) laag genoeg en ik nam vroeger geen visoliecapsules in. men hdl moet gewoon beter zijn als voorheen.

greetz

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Qua visolie capsules. Wat voor soort vet zit daar in? Heb er zelf nog nooit naar gekeken. Maar als het onverzadigd vet is kun je rustig meer capsules naar binnen werken. Zolang je maar niet die 30% van je kcal grens overschreid hehe. Probeer zelf rond de 25% van me kcal inname te besteden aan onverzadigd vet en merk een groot verschil met 20% in positieve zin. Boost immers de verbranding+testosteron produktie.
                    Volgens mij kun je veilig nog veel hoger in je vetten gaan zitten. Anders zou een ketogenisch dieet ook slecht voor je zijn.

sigpic

Comment

Mocht ik ooit meer kcal gaan verbranden, dan is er ruimte om meer te besteden aan vetten, zal het dan eens proberen om boven de 30% te gaan. Als ik dat nu doe is er een eiwit/kh te kort :S

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Mocht ik ooit meer kcal gaan verbranden, dan is er ruimte om meer te besteden aan vetten, zal het dan eens proberen om boven de 30% te gaan. Als ik dat nu doe is er een eiwit/kh te kort :S
                        Dan snap ik dat je er niet boven gaat, maar ik zie er geen risico in.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X