Riem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Riem?

Gegroet,

Ik zit nu met de vraag of zo'n riem nu echt de moeite waard is om te kopen (of om mee rond te lopen). Ik heb hem nodig voor de squats want ik ga veel te vroeg door mijn rug. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hadden en het hebben opgelost dmv zo'n riem?

Snyder

Zou zo'n riem niet doen als je vorm kut is, alleen als je een keer gaat toppen misschien. Zak je door je rug, blijf dan oefenen op een wat lager gewicht. Die riem gaat je onderrug namelijk echt niet sterker maken, en als je dan weer een keer zonder riem gaat...
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hebben ze die riemen dan niet bij jullie sportschool? Hmm.. wij hebben er een stuk of 4 in Putten... Ik merkte het vandaag inderdaad ook bij squat (mijn eerst keer) had al moeite bij de 30 kilo en ik heb nog steeds last van mijn onderrug...

Comment

Alleen gebruiken voor topbeurten. Anders niet. Altijd op hulpmiddelen vertrouwen maakt je zwak!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Tja als je een slechte techniek hebt voel je inderdaad je onderrug erg opspelen. Als je omhoog wilt moet je eerst je glutes/hamstrings aanspreken. Dan komen je quads in werken. Zat in het begin ook te kloten en kwam gewoon niet de 70kg voorbij. Heel me vorm verneukt om maar te tillen. Toen even stappie terug, op vorm geoefend en knalde er zo door heen. Ademhaling is ook erg belangirjk bij de squat trouwens.

Riem is nutteloos tot je echt zwaar gaat. En bij de 135kg had ik hem nog niet nodig.

Comment

Je moet je afzetten met de achterkant van je voet, en niet met je tenen.
            Daardoor is je houding ook meteen anders, handige tip van mijn instructeur.

Comment

Een riem is ter ondersteuning, als je altijd met een riem traint zal je onderrug steeds meer achter lopen.
              Zie er bij mij op de sportschool ook vaak een paar lopen die de heletijd een riem om hebben.
              De meeste met een riem gebruiken hem nog verkeerd ook waardoor die zijn werk helemaal niet doet.
              Who's the Chef

Comment

Enkel gebruiken als je echt zwaar gaat.
                getting back in shape...

Comment

Shit wat ben ik dom!!!! 30 kilo te zwaar bij squat??? Sorry kerel ik bedoelde naytuurlijk bent over barbell row! Damn wat ben ik soms dom. 30 kilo is misshien niet zoveel maar had er wel een beetje moeite mee, bij de 50 kilo hield het bij mij echt op! Maar goed was ook mijn eerste keer en mijn houding was niet echt goed. Daarom dus ook als ik die riem niet had gebruikt had ik misschien wel iets gebroken... :P

Comment

de BOR? Man ik warm op met 60 kg. Maximum met de BOR is 110 kg.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post

Ja maar jij bent ook de sterkste ophaler

Comment

Sterkste ophaler

Ik ben net begonnen he.. Was ook mijn eerst keer. Ga het morgen maar eens weer proberen, vandaag ga ik alleen borst en buik trainen. En oh ja... ik ben niet zo groot als jij.

Comment

Vriendelijk bedankt voor alle replies mensen Overmorgen (wanneer ik benen doe) eerst zien dat mijn vorm/uitvoering zo efficient en perfect mogelijk is. En als hij dan nog zoveel zeer doet dan zal ik het nog is overwegen.

Comment

Het was ook maar een dolletje mannen
                            Maakt niet uit hoeveel gewicht je gebruikt zolang je de oefening maar correct uitvoert en je zo zwaar gaat als jijzelf kunt. Als dat voor mij boven de 60 kilo is hoeft dat voor jou nog niet zo te zijn. Jij kunt misschien al groeien van 30 kilo BOR.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Ach man ik warmop met 110
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X