Duur van een training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duur van een training

Hoi,

Ik weet dat te lang trainen niet goed is/geen nut heeft. Alleen weet ik de reden niet meer, ik had het er net namelijk met iemand over en ik kan het eigenljik ook even niet terug vinden op het forum.

Dus de vraag luid: Waarom moet je niet langer dan +/- een uur trainen?
    Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

langer dan 90 min in de gym
    your not training your making new friends =)

een uur tot max anderhalfe uur zou ik zeggen
    45 min is ook niet verkeerd

Comment

1 uur is zat volgens mij

Comment

Als je te lang traint, en meestal is dat na ruim een uur.
        begint je lichaam stresshormoon aan te maken.
        CORTISOL .

en btw.. als je langer dan een uur / uur en kwartier traint, dan heb je gewoon niet intensief genoeg getraind.. punt uit.
        denk daar maar overna. probeer anders jezelf te motiveren.
        bijv. doe bij borst extra setjes erbij en daag jezelf uit. bijv door tegen jezelf te zeggen:als je deadline niet haalt moet ik de volgende keer de kontgat van mn vriendin likken . nou geloof me.. je zal ECHT wel gaan trainen!

Originally posted by slinky View Post
        Hoi,

Ik weet dat te lang trainen niet goed is/geen nut heeft. Alleen weet ik de reden niet meer, ik had het er net namelijk met iemand over en ik kan het eigenljik ook even niet terug vinden op het forum.

Dus de vraag luid: Waarom moet je niet langer dan +/- een uur trainen?

Comment

Even voor de goede orde, ik vroeg niet om hoe lang genoeg is en zelf train ik ook niet te lang. Ik wist alleen even de verklaring niet op te hemelen.

@dedicated_athlete: En als je dat stress hormoon begint aan te maken belemmert dat de groei van je massa?
          Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Oh kijk ik heb zelf dit al over Cortisol gevonden:

Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken

Comment

Oh kijk ik heb zelf dit al over Cortisol gevonden:

Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken
              yup wouw ik net zeggen
              cortisol is een afbrekende hormoon

Comment

Je lichaam bouwt al vanaf het moment van stress cortisol op, niet pas vanaf een uur. Wel is het zo dat het van de 47ste minuut exponentieel gaat toenemen, maar je testosteron neemt dan ook nog toe. Rond een uur was de verhouding test/cortisol op haar best. Na het uur stijgt je test nauwelijks nog, en je cortisol gaat door. Vandaar. Zal eens kijken of ik de studie nog op kan diepen.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dat is waarschijnlijk dus het punt dat je echt explosief spiermassa gaat verbranden en je lichaam gaat verzuren. Lijkt mij ook het beste moment om weer naar een anabole staat te willen gaan.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
                    Als je te lang traint, en meestal is dat na ruim een uur.
                    begint je lichaam stresshormoon aan te maken.
                    CORTISOL .

en btw.. als je langer dan een uur / uur en kwartier traint, dan heb je gewoon niet intensief genoeg getraind.. punt uit.
                    denk daar maar overna. probeer anders jezelf te motiveren.
                    bijv. doe bij borst extra setjes erbij en daag jezelf uit. bijv door tegen jezelf te zeggen:als je deadline niet haalt moet ik de volgende keer de kontgat van mn vriendin likken . nou geloof me.. je zal ECHT wel gaan trainen!
                    Nou blijf ik uren in die gym hangen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      ..er zijn idd mensen die graag poepgaatjes likken..maar daar zijn andere sites en forums voor
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

hahahhah bafferd!

Originally posted by quibus View Post

Comment

Even voor de goede orde, ik vroeg niet om hoe lang genoeg is en zelf train ik ook niet te lang. Ik wist alleen even de verklaring niet op te hemelen.

@dedicated_athlete: En als je dat stress hormoon begint aan te maken belemmert dat de groei van je massa?
                          hier heb ik me niet zo diep in ontwikkeld, aangezien ik toch snel klaar ben met mn trainingen. maar ik geloof dat het wel indirect gebeurt.

en zowieso vind ik t niet fijn trainen als je pomp weg is.
                          en dat krijg je als je zolang traint, of te lang rust tussen je sets.

Comment

Is er iets om Cortisol te verlagen? Bvb als je veel stressed tijdens werk?
                            Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

supps die je serotonine-spiegels verhogen.
                              waardoor je minder druk naar je hoofd krijgt en relaxed voelt.

melatonine, 5-HTP, st. jans kruid etc etc

of minder werken :P

Originally posted by qbane View Post
                              Is er iets om Cortisol te verlagen? Bvb als je veel stressed tijdens werk?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X